Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 42 av 42

Ämne: Var hitta 4-motorigt rc flyg

  1. #41

    Standard

    Sen kan man förstås minimera risken för motorbortfall genom att köra med elmotorer.

    Den här DH-88:an imponerar på mig:
    http://www.modelmotors.cz/index.php?page=winner010807
    Jag har för övrigt flugit min tvåmotormaskin med samma motorsetup ett par säsonger utan några som helst problem. Fick dock ganska dåliga prestanda på grund av trötta LiPo-paket. (maskinen är till salu om någon känner sig hågad)
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=00oKuXjfxZI"]YouTube - Shrike electric maiden flight[/ame]

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    ...javisst ja Bokis! Jo... jag råkade ut för ett problem på min DC-3:a där jag har elektriska ställ (Gizendannaer) , ställen har vanliga servomotorer med växellåda ...och problemet var hur få landningsställen att gå in och sedan ut!
    För att åstadkomma det måste man polvända strömmen till servomotorn och problemet var: Hur göra det på enklast sätt?
    Då kom jag på att tar man en servoförstärkare från ett servo så kan ju det styra servomotorn i landningställen. Man kopplar ju bara in motorn på servoförstärkaren.
    Naturligtvis kunde man istället ha använt sig av en 3 polig strömbrytare, styrt av ett servo, men det här var lite elegantare liksom.
    Och det fungerar jättebra.

    Servoförstärkaren kan naturligtvis också användas till att slå på landningsstrålkastare med lysdioder eller styra en liten elmotor som öppnar luckor och dylikt.

Liknande ämnen

  1. Arado 555, 6-motorigt hemmabygge
    Av henke2 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-31, 13:10
  2. Två-motorigt Depron-flyg?
    Av Ålänning i forum Elmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 23:06
  3. två motorigt
    Av Lada008 i forum Metanolmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 16:46
  4. 4-motorigt......inverterat på 2 dec höjd
    Av Wulfman i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 14:42
  5. Dubbel motorigt el plan
    Av tronic2000 i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 21:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •