"Alla" som börjat flyga helikopter och fortsatt med det skulle nog påstå att en Raptor 50, eller annat fabrikat i samma storlek, är det enda rätta.
Sorry, men jag tycker inte att det är rätt väg att lära sig flyga med en heli som kostar 2000kr. Du kan lika gärna slänga upp en sten och försöka lära dig flyga.
Inget illa menat, men du får ut så väldigt mycket mer om du inte köper skräp. Du kommer att ha nog med att lära dig själva flygningen, att då behöva justera och ibland rätta till, är inget du vill få på halsen.
Den bistra sanningen är nog att du ska ha en coaxhelikopter (två rotorer, den ena ovanpå den andra) och stå ut med att det inte är en "riktig" helikopter, eller hosta upp 6000 - 10 000 på en vettig bränslekärra.
Jag började med en elhelikopter (Zoom 400) och jag rekommenderar ingen att gå samma väg. Zoomen är så gott som identisk med de du nämner, skillnaden var att jag köpte min för typ 3 år sen. Det har hänt lite bland elhelikoptrar på 3 år...
Jag håller med Ekis, fråga på rcheli.se eller sök, det är inte bara jag som sågar dem. Och vi gör inte det för att vara elaka.