Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: ccpm setup helikopter

  1. #1

    Standard ccpm setup helikopter

    Hej igen gott folk.
    Då jag inte flyger mycket nu för tiden med mitt flygplan(tidsbrist och platsbrist, körde 2 tankar denna sommaren), köpte jag för ett tag sedan en helikopter.
    Det passar mitt jobb bättre(reser mycket, och ofta)eftersom jag kan ta med helin och lättare hitta flygställen än med ett plan.

    Som ny på heli var det en mardröm att hitta info om HUR man kopplar in mottagaren, och ställer in de olika delarna i radion. Dom första två dagarna var det mer eller mindre slumpmässigt vilka servon som rörde sig ;-)

    Med detta i åtanke skrev jag ihop en liten how-to om hur man kopplar in prylarna, och ställer in radion.
    Eftersom jag enbart har en J/R radio, så är jag osäker på om FUTABA stämmer i min beskrivning, men om någon ser att det är fel så påtala detta; så ändrar jag till korrekta värden.

    Beskrivningen är på engelska(jag jobbar mest utomlands, och läser mest utländska forum, så det vart så.

    Finns intresse så översätter jag naturligtvis till svenska om någon så önskar

    hmmmm, hittar inget sätt att ladda upp pdf filen. Finns inte den möjligheten på forumet? Jag skulle föredra att filen ligger på detta forums server om det är möjligt. Det blir lite "fel" om man lägger den på en annan server som inte är kontrollerad av forumet(dvs, man har ingen kontroll på om filen finns kvar, är flyttat osv).

    Hjälp av admin önskas;-)

  2. #2
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Hejsan,

    Idag finns det ingen möjigthet för användare att ladda upp filer. Inom kort kommer det dock en ny sida, och där har man möjligthet som användare att ladda upp filer med en begränsad storlek.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  3. #3

    Standard

    Aha, det förklarar varför jag inte kunde hitta det;-)
    jaja, då glömmer vi det, eftersom jag inte kommer att kunna logga in efter 1 feb.

    Bra att det går att ladda upp filer i den nya siten dock. Det är nog många som vill dela med sig av diverse ritningar o dyl.

    Edit:
    Snälla, inga diskussioner om anonymitet eller inte i denna tråden. Jag accepterar fullt ut vad rcflyg.se kommer fram till i den frågan(angående att jag inte kommer att kunna logga in efter 1 feb)
    </edit>

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    221
    Jobb
    Sound Designer
    Klubb
    Vallentuna modellflygklubb

    Standard

    OM du vill dela med dig av det du skrivit före den första februari kan du ju alltid klistra in texten i ett reply på denna tråd, så finns den informationen här!

  5. #5

    Standard

    Tyvärr är how-to'n ganska lång(som mina inlägg;-)). 3 A4(i pdf format) så det blir nog lite "kluttrigt" att lägga det som inlägg i en tråd. Vi löser det på något sätt när nya siten kommer upp.
    Får jag bara glawes mailadress så kan jag alltid maila honom filen när den nya siten är klar.

Liknande ämnen

  1. TSA helikopter
    Av teamleader i forum Nybörjare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-08, 15:34
  2. helikopter
    Av wesse i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 20:00
  3. FPV Helikopter och rc-bil
    Av Impulze i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 22:44
  4. futaba ff9csuper och ccpm
    Av Daniel L i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 20:28
  5. Helikopter !!!
    Av Nexus i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 10:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •