Efter en lyckad flygdag på isen, strålande sol, -4 grader och så gott som vindstilla, packade jag min Twist i bakluckan och körde hemåt.
I den sista vägkorsningen innan jag var hemma hörde jag ett krasande ljud från bagageutrymmet. Väl hemma kunde jag konstatera att en fyraliters dunk spolarvätska hade vält på stabben

Twisten är mitt första metanolplan, har hunnit med 180 flygningar med planet utan värre incidenter under snart två års tid. Och så ska man gå och klanta till det när man kör hem från fältet :?

Twisten är liten och lätt att plocka med sig när man bara ska ut och busflyga en stund och jag trivs bra med planet. I bakhuvudet har jag haft en tanke på att köpa The World Models Ultimate 30 till OS 46 LA-motorn och elektroniken om jag skulle totaldemolera min Twist. Nu är den ju inte totaldemolerad, men frestelsen är stor att jag beställer en sådan och låter Twisten ligga ett tag utan motor och elektronik.

Ingen kamera till hands, så jag fotade med telefonen. Hur ska man reparera så det håller?