Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: skäller du på ditt barn??

  1. #1
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard skäller du på ditt barn??

    fick detta i ett mail idag .. det får en att fundera lite ... i allafall fick jag mig en liten tankeställare ********

    Historien handlar om en mamma som för en tid sedan skällde på sin 5 åriga dotter för att hon slösade på en rulle med dyrt guldfärgat omslagspapper.
    Pengar var det ont om och hon blev ännu mer upprörd när hon såg att dottern använde pappret att dekorera en ask som hon placerade under julgranen.

    Hursomhelst, den lilla flickan gav presentasken till sin mamma nästa morgon och sade, 'Den är till dig, Mamma.'

    Mamman blev generad för hennes tidigare ilska mot flickan, men hennes ilska blossade upp igen när hon öppnade presentasken och såg att det var tomt.
    Hon sa till sin dotter med harm i rösten.
    'Vet du inte unga dam, att när du ger bort en present är det meningen att det skall vara någonting i paketet?'

    Hon hade tårar i sina ögon och sa, 'Men, Mamma, det är inte tomt! Jag blåste kyssar i den tills den blev full.'

    Mamman blev förkrossad. Hon föll på knä och slog armarna om sin dotter och bad henne och förlåtelse för hennes obetänksamma ilska.

    En kort tid senare tog en olycka dotterns liv, och det sägs att mamman behöll det gyllene asken bredvid sängen för resten av hennes liv.
    När hon helst kände sig nere eller mötte svårigheter öppnade hon asken och tog ut en inbillad kyss och mindes kärleken från barnet som hade lagt kyssarna däri.

    En verkligt underbar känsla, denna gåva till oss är en ask full med ovillkorlig kärlek och kyssar från våra barn, familjen, vännerna och GUD. Det finns inget mer värdefullare än detta.
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    84
    Jobb
    Vaktmästare V-mina kyrka
    Klubb
    Genlanda MFK

    Standard

    jadu..det va verkligen en tårdrypare...
    men så är det ju alltid att vi inser inte vad vi har innan vi mister det.
    jag som precis fått mitt första barn nu(25/1)jag fick en klump i magen av att tänka på om ungefär samma sak skulle hända mig...

    jag minns bara den gången som min mor ringde och berättade att min yngre bror varit med i en olycka,han hade blivit påkörd av en bil när han gick påväg hem från krogen.
    annars så brukar man kanske va den lite "större,hårdare storebrorsan"...men just då kände jag mig ganska liten...och alla tankar som yr runt i skallen på en...."tänk om"...

    det är nog det vi alla skulle ta å göra...stanna upp för en stund och värdesätta allt vi har och försöka va mindre materialistiska.
    för trots allt...en dag kommer ju när vi mister den/dem vi älskar och då hjälper inga pengar eller tillgångar....det som är så tråkigt är att vi är så trångsynta att när det redan är försent,då först inser vi vad vi har förlorat och hur mycket vi egentligen älskat de/dem...

    så...ut å sprid kärleken till din näste!
    "mer kärlek till folket!"
    Futaba F7C 2,4 GHz
    T-Rex 500 ESP,BeastX
    Kyosho Edge 540 EPP Red Bull

    http://www.pixbox.se/usr_show_id90158_page0_order1.html

  3. #3
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    många långa tankar blev det av detta..

    Get high with hovering
    not drugs

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 244
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Håller med Daniel detta var ju en riktig tårdrypare men....
    den fick mig att minnas en händelse som jag själv
    skämts för o för alltid kommer att gräma mig över.

    Det hände i början av 80-talet, min dotter var väl
    i 6-7 årsåldern.
    Jag fyllde år och hon hade tagit med sej sin farmor
    och stegat in på Statoil, där inhandlade hon
    ett digitalarmbandsur av den billiga sorten.
    (50-60 kr, ganska ful o enkel)
    Denna klocka köpte hon för sina egna ihopsparade
    pengar.
    Nåväl hon gav mig ett paket med denna klocka
    på min födelsedag då.
    Det som jag gjorde då kommer att förfölja mig hela livet.
    Visst jag öppnade och tackade ju för presenten,
    men började direkt att prata om att lämna tillbaka den o byta mot
    en finare klocka då som jag visste de sålde men som var lite
    dyrare. (Tror de var nån Casio)
    Naturligtvis efter en stund insåg jag ju vad jag egentligen
    ställt till med.
    (Givetvis blev det inte så att jag bytte bort den)
    Min älskade lilla dotter som naturligtvis tänkt att pappa skulle bli
    jätteglad för hennes noga utvalda present...............
    Där spricker det för mig varje gång jag tar fram den klockan
    som alltsedan detta är ett för mig mycket kärt minne.
    En "Lois Calder" äkta statoilklocka.

    Mvh Kent

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    128
    Jobb
    Chaufför
    Klubb
    SRFK Skellefteå/MFK Bunten

    Standard

    Man kan inte annat än hålla med!
    Att se ens barns glada ögon när de kommer hem från dagis med en liten sak som de har gjort, å säger den är till dig pappa. det är nog bland det bästa som finns. Förutom när en liten tjej på 5år kryper upp i knät kramar om en å säger JAG ÄLSKAR DIG! då är tårarna inte långt borta, eller när 3åringen smyger in i sovrummet på morgonen under ens täcke me sina iskalla fötter viskande min gosse pappa. man kan bara inte bli arg på något så mysigt. visst finns det dagar man skulle kunna betala för att bli av me dom,men inte skulle det gå utan de små liven. om det gick så önskar jag att det gick att spela in alla de små stunder som det ger av sig själva. för växer gör dom å stunderna kommer att bli färre. om några år är de tonåringar på väg in i vuxen världen. men jag ska njuta än ett tag av mina små terrorister. min älsta dotter kom in en dag denna vecka helt uppspelt skrikande: Pappa pappa, min tand är lös! det var denna veckas stora händelse, alla man möter,på dagis, affären osv får veta att tanden är lös. hon är gladast det är det viktigaste.Det är underbart med barn, speciellt när de sover! De är en gåva som man måste vårda ömt, hoppas det man gör för dom nu, ger ett förhållande som varar livet ut. Det är inte värdet på det de ger som betyder något det är tanken. De ger från botten av sina hjärtan, som förälder är du deras allt. ta vara på det, njut av nuet. Det är så jag känner,men jag är ganska ny på detta med barn. Har 2 älskade döttrar, en på 5år och en på 3år. förutom hustrun är dessa mitt allt. Glad för varje dag tillsamans.
    Jocke Sandström
    Skelleftehamn.

  6. #6
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    kärleken man får av sina barn är nog eller inte nog det ÄR det absolut närmaste man kan komma äkta kärlek ... så full av glädje så ärlig och så fullkomligt krav lös --- finare än så blir det inte ..har min lilla tös på 3,5 springandes här .. ..å visst känns det "jobbigt" ibland men alltså så härliga och oförstörda .. den tiden springer så fort iväg .. man ska nog sätta sig ner och ta en paus och fundera .....tillfredsställelsen av att leva med sina barn på deras villkor se dom växa upp ja ...det slår flygning med häst längder .. ... lev väl kram ditt barn och tala om att dom är det bästa som finns i världen varje dag hela livet !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  7. #7
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Ord som dolkar i själen Kenneth. Man stannar till, tänker efter och så vill man nästan springa raka vägen in i barnens sovrum och ge dom en bamsekram.
    Finns ju tyvär tillfällen när dom har kommit och vill vara så där goa och mysiga och bara vill kramas. Och på sedvanligt "vuxet" vis viftar man bort det med orden, Pappa har inte tid just nu.
    Fy fan, man borde skämmas.
    Men som sagt, dina ord i skrift tog som en dolk...
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  8. #8

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    167
    Jobb
    Konsthantverkare
    Klubb
    mfkfenix Rättvik

    Standard

    När jag hade ungar i småbarnsåldern började jag gapa på mina ungar, en anledning var att jag (både jag och hustrun) inte fick sova ostört på fyra fem år.
    Dom var inte gulliga, dom höll mig vaken.
    När jag gapat tillräckligt på ungarna skickade hustrun iväg mig till psykiatrin. Och fick piller och antog en mänskligare hållning, sen dess är jag sjukskriven och har tid att uppskatta mina ätteläggar.

    Sens moralen är.
    Var jävligt lyckliga över att ni lyckas se de positiva sidorna hos glinen.
    Jag flyger hellre i luften själv än låter mina plan krevera!

  9. #9

    Standard

    Barn är inte förväntas agera som mogna vuxna, eftersom deras hjärna har inte nått ett stadium av mognad ännu. Föräldraskap är svårt när man inte är beredd att göra ditt ansvar som förälder för ditt barn när han / hon ser upp till dig.

Liknande ämnen

  1. Hur transporterar du ditt plan?
    Av jesse78 i forum Elmodeller
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 18:32
  2. lånar du ut ditt flyg?
    Av kalleT i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 16:02
  3. get leksak för ditt barn ???
    Av kenneth67 i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 18:39
  4. Små händelser som kan förändra ditt liv
    Av wesse i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 17:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •