Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Radio -vindskydd för händerna

  1. #1

    Standard Radio -vindskydd för händerna

    Hmm, vet inte vad det heter, men jag vill ha nån sorts sån här... Tips, inköpsställen? Erfarenheter?


  2. #2

    Standard

    Jag använder en sk. Raydiowarm. Funkar utmärkt. Sitter stadigt med rem runt nacke o midja. Skön inredning.
    http://www.fullkontroll.se/raydiowar...en-p-3363.html

  3. #3

    Standard

    Raydiowarm såg väldigt fin ut, men 700 spänn + frakt till Finland blir ganska dyrt.

  4. #4

    Standard

    Beställer från Midland Helicopter i England... Där kostar Raydiowarm 509.- sek (nästan 200kr billigare än Fullkontroll).

    Det var fler i min klubb som var intresserade så vi beställer en bunt av dem imorrn

  5. #5
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    har sett att det finns kondomspray på burk prova o spruta det på händerna verkar innehålla någon form av bedövning oxå...kostar o va på topp

    Get high with hovering
    not drugs

  6. #6

    Standard

    Bedövning? Wow, jag trodde inte det gjorde ont dit man skulle med en kondom, men vad vet jag.

    Kanske blir ungefär samma om man sprayar med kondomspray och sen lindar in händerna med fleecetyg, fårgan är om man har så mycket spakkänsla att flyga med efter det?

  7. #7
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    HAB har två väskor dock utan genomskinlig plast men hur ofta står man och tittar på spakarna när man flyger ..

    Artikelnummer : 10025058

    Sändar Bag Standard 316kr
    Äntligen kan man hålla händerna varma. std sändare.
    typ Hitec Optic/ Eclipce, JR 2610 och PCM 9X, Futaba FF9.


    Artikelnummer : 10025059

    Sändar Bag Pult 369kr
    Äntligen kan man hålla händerna varma.
    För större sändare typ MC24 och sändare med sändar pult.

  8. #8

    Standard

    På spakarna tittar man nog inte så ofta, men då jag flyger helikopter behövs det ganska ofta en justering av någon setting medan man flyger och då är fönstret ett måste. Jag köpte min också från Midlands. Blev inte mycket billigare i slutänden då man bara köper en.

  9. #9

    Standard

    Ang. Radiowarm.

    Citat Ursprungligen postat av www.fullkontroll.se
    Finns i olika färger ange önskemål, vi kan dock inte garantera att du får just den färgen.
    Hmmmm.......

    Då kan man ju bara hoppas på att man får den färg man önskar, eller varför bry sig om vilken man beställer om de inte kan garantera.....

    /Bengan
    - "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
    Här bor jag

  10. #10

    Standard

    Vad jag förstår har den modell som vi ska beställa (Den som Ekis har, "Raydiowarm") Hård botten och hårda sidor så det blir som en sändarpult, inte bara en slapp 'påse' utan styrsel?

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Raydiowarm kan å det varmaste rekommenderas!
    Jag köpte min för 4 år sedan direkt från Ray's fru som då själv sydde "Raydiowarm". Då hade man full frihet att designa färg storlek mm efter eget huvud. Min har nylonringar i handuttagen så att de alltid hålls utspända och muddar som förhindrar drag, midjebälte, fleecefoder inuti, hård bottenplatta och mitt namn i silverbrodyr på ovansidan. Sidorna är inte hårda, men gjorda i kraftigt väv. De hålls utspända av sändarens tyngd beroende på att selen är fäst på ovansidan. Jag brukar flyga med förlängda spakar och fick därför min Raydiowarm sydd med extra höga sidor.



    /Michael

  12. #12

    Standard

    Snygg!

    Blir att beställa ett gäng imorgon

  13. #13

    Standard

    Återkommer med recension när jag fått hem dem...
    Köper lite olika färger och ska prova att fota lite så ni bättre ser hur de är gjorda.

  14. #14

    Standard

    jag har en Raydiowarm och använt den rätt lite, anledningen är att den trycker ut armågarna från kroppen.. jag vill ha dom mot sidorna och det känns konstigt att flyga med den..
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

Liknande ämnen

  1. Radio?
    Av lekman i forum Allmänt och Tips
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2013-03-18, 07:02
  2. Val av ny radio ???
    Av INGEMAR NABBING i forum Skalamodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 17:48
  3. Ny radio
    Av Amorphic i forum Helikopter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 11:03
  4. Var rädd om händerna!
    Av Impulze i forum Allmänt och Tips
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 17:30
  5. radio
    Av jocken90 i forum Helikopter
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 12:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •