Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: "Lama V3" 3ch

  1. #1

    Exclamation "Lama V3" 3ch

    Är detta något att ha som första helikopter, har bara flugit tvåkanals leksaker förut, funderar på en riktig lama v3 men hittade denna, är det för simpelt med två kanaler? fungerar vanliga lama v3 reservdelar till denna kopia?

    http://www.bluemonkey.se/product_inf...roducts_id=231

    mvh Josef

  2. #2
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    nja det skulle väll funka men det krävs en 4 kanalig helikopter för att kunna flyga någolunda som en riktig helikopter.

    hade jag varit du hade jag satsat på en sådan här istället. Ny teknik i och 4 kanaler.
    http://www.rc711.com/shop/product_in...oducts_id=1933
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    7
    Jobb
    Ingenjör i energiteknik / konsult
    Klubb
    Ingen, än så länge

    Standard Instämmer med föregående talare!

    Det skall nog till fler kanaler än två för att det skall bli flygning.... :-)

    Jag köpte en Lama V3 för inte länge sedan och kan inte rekommendera en. Den flyger fint och är bra på alla sätt, förutom att den lätt går sönder när man krashar (...och det gör man).

    Lama V4 är väl i stort sett samma helikopter, dock med mindre känslig konstruktion skulle jag gissa.

    / CFC.

  4. #4

    Standard

    Lama V3 och Lama V4 är samma i grund och botten men LamaV4 kanske skyddar mer med sin helkropp men den går också sönder lätt...Jag köpte en V4 då den var den enda med 2.4Ghz (när jag köpte en iaf)

    Den är helt OK att lära sig flyga med och då bestämma sig om det är något man vill satsa vidare på. Det finns en hel del delar som ökar prestandan(många gör det dock inte)

    Det kostar pengar att flyga heli - och ännu mer när man kraschar...är man inte beredd på det eller har kapital till det så bör man nog fundera en gång extra.

    Det kommer inte bli roligt att krascha 1a flygningen och sedan inte ha råd att laga saker som går sönder...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Lama V3 och Lama V4 är samma i grund och botten men LamaV4 kanske skyddar mer med sin helkropp men den går också sönder lätt...Jag köpte en V4 då den var den enda med 2.4Ghz (när jag köpte en iaf)

    Den är helt OK att lära sig flyga med och då bestämma sig om det är något man vill satsa vidare på. Det finns en hel del delar som ökar prestandan(många gör det dock inte)

    Det kostar pengar att flyga heli - och ännu mer när man kraschar...är man inte beredd på det eller har kapital till det så bör man nog fundera en gång extra.

    Det kommer inte bli roligt att krascha 1a flygningen och sedan inte ha råd att laga saker som går sönder...
    kan bara instämma, mina krascher måste ha kostat mig ca 2000 redan och har ej flugit nå länge.

  6. #6

    Standard

    Vart kan man få tag på metall delar till en Lama?

    //Elia.

  7. #7

    Standard

    www.rc-fever.com har delar i metall till laman. Det är en bra affär där allt går rätt till. /Georg

  8. #8

    Standard

    Tackar för det!

    //Elia.

Liknande ämnen

  1. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 11:37
  2. Lama v3 "lock collar" problem...
    Av atompa i forum Helikopter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 12:35
  3. "upplösning" på "borstade" fartreglage?
    Av CAD:ar'n i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 09:22
  4. Lama V3 med "Ballongackar"
    Av Biggles i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 22:29
  5. """""Wesse undrar """
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 17:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •