Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Premiärflygning Sig Somethin' Extra

  1. #1

    Standard Premiärflygning Sig Somethin' Extra

    Premiärflög min Somethin' Extra idag. Den har Saito FA-82 motor, 14x4w apc prop. Spectrum 821 digitalservon runt om och AR7000 mottagare.

    Åkte till fältet igår, men det var för dimmigt, regnade & blåste... Hängde i alla fall runt och tjabbade med klubbkompiarna lite.
    Idg gjordes ett nytt försök och trots tät dimma flög jag... Iofs en bra ursäkt om jag kvaddat "tappade bort den i dimman juh!" men det gick bra.

    En händelselös flygning. Gjorde en fulstart från parkeringen, fick trimma några klick på skeven och sen gick den som på räls. Motorn är alldeles ny så den går 1200-1500 rpm rikt, men trots det känns den väldigt säker.

    I och med dimman var jag tvungen att flyga nära, bara korta turer åt sidorna och lite gas så planet inte försvann för snabbt.
    Ute i 'kurvorna' var det bara en skugga i dimman, såg det knappt
    Motorn drar ordentligt vertikalt och när sikten är mer än 100meter ska jag flyga järnet... :P


    Now you see me...now you don't : [ame="http://www.youtube.com/watch?v=Co1JhYK0wH0"]YouTube - SSE Maiden[/ame]


    Senast redigerat av administrator den 2008-07-26 klockan 15:21.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Wohoo! Först o se filmen! De där såg lite väl spännande ut. Jag antar att du hade en par slag över vilopuls innan den där va nere på backen igen.

  3. #3
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    ja den är hel hurra hurra nu är du en hard män yehhh

    Get high with hovering
    not drugs

  4. #4
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Grattis!

    Jag har en Ultimate 40S som kommer hem i veckan, hoppas på att få premiära den nästa helg.

  5. #5

    Standard

    kul! rolig video ser ut som ni startar den med gummirep för segel...

    Skönt att se att inte bara vi i sthlm har detta evigt tråkiga moln/dimma vädret...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #6

    Standard

    Vi har grymt trist väder nu och har haft en tid. Jag bor iofs inte så långt från Sthlm-området, (utanför Åbo på Finska kusten) så vi lär väl ha ungefär samma väder som er.

    Starten är lite av ett hastverk, kicka igång snurran, tachometer till ung. 9000 rpm, kolla att den har ok tomgång. Halv gas, släpp rodret och iväg.
    Med 14x4w propeller går den ungefär lika fort över hela registret. Inga höga hastigheter, men grymt med bottendrag. Kan nog handstartas rätt upp


    Shit, man blev ju flygsugen av dagens övning. Har hållit på med mina elseglare på sista tiden och det här var första motorflygningen på gud vet hur länge. Synd att sikten var så dålig, annars hade nog Saiton fått dricka mer ur gallonflaskan


    Hoppas verkligen vädret är bättre nästa veckoslut. Vi i RCklubben ska ha vårträff. Har hyrt en stuga där vi ska vara fre-lör-sön. Blir mycket god mat & dryck. bastubad och modellflyg för hela slanten. Längtar!

  7. #7
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Härligt T5 !.. har en precis likadan stående i källaren, väntar på en ny mottagare och lite bättre väder sedan ska min nog med upp i luften. Sitter dock en OS46:a i min.

    /Martin

  8. #8
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5
    Vi har grymt trist väder nu och har haft en tid. Jag bor iofs inte så långt från Sthlm-området, (utanför Åbo på Finska kusten) så vi lär väl ha ungefär samma väder som er.

    Starten är lite av ett hastverk, kicka igång snurran, tachometer till ung. 9000 rpm, kolla att den har ok tomgång. Halv gas, släpp rodret och iväg.
    Med 14x4w propeller går den ungefär lika fort över hela registret. Inga höga hastigheter, men grymt med bottendrag. Kan nog handstartas rätt upp


    Shit, man blev ju flygsugen av dagens övning. Har hållit på med mina elseglare på sista tiden och det här var första motorflygningen på gud vet hur länge. Synd att sikten var så dålig, annars hade nog Saiton fått dricka mer ur gallonflaskan



    Hoppas verkligen vädret är bättre nästa veckoslut. Vi i RCklubben ska ha vårträff. Har hyrt en stuga där vi ska vara fre-lör-sön. Blir mycket god mat & dryck. bastubad och modellflyg för hela slanten. Längtar!

    Ni måste ju ha med er japaleno i bastun för tusan gubbar glöm ej JAPALENON..gör en hard mäns video o ta det lungt med sponken

    Get high with hovering
    not drugs

  9. #9

    Standard

    Jag är rädd att det blir mer sponk än jalapeno's :drinkers: men vi ska ta det försiktigt. Eller sponk & sponk... öl dricker vi.


    Men yes, video och massa bilder ska det bli. Jag har beställt en ny digitalkamera och hoppas hinna få den innan Fredag.
    Ska lägga upp en tråd med media sen så ni får se hur vi har det här i Finland.... Håll för f*n tummarna nu boys att det inte blir tjockdimma eller orkan till helgen!

Liknande ämnen

  1. Sig Somethin' Extra - Kit
    Av Glawe i forum Recensioner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 21:53
  2. Byggtråd 2 : Sig's Somethin Extra
    Av Glawe i forum Byggdagboken
    Svar: 120
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 20:05
  3. Byggtråd: Somethin Extra
    Av Casimir_rc i forum Byggdagboken
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 14:22
  4. Sig Somethin Extra
    Av Glawe i forum Metanolmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 10:25
  5. Motor till Somethin Extra
    Av Casimir_rc i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 09:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •