Reklam

 
Sidan 2 av 31 FörstaFörsta 123456712 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 616

Ämne: Fredag igen och dags för ny rolig historia

  1. #21

    Standard

    David och hans fru väntar med sina nio barn på busshållplatsen.
    En blind man ställer sig hos sällskapet ett par minuter senare.
    När bussen kommer är den redan full, och endast frun och de nio barnen lyckas pressa sig ombord.
    Så barnafadern och den blinde bestämmer sig för att gå.
    Efter ett tag blir fadern irriterad av klickandet som den blinde mannens käpp avger när den slår i gatan,
    så han säger till den blinde:
    - Varför kan inte du sätta en bit gummi på din pinne? Det där ljudet driver mig från vettet.
    Den blinde replikerar indignerat:
    - Om du hade satt en bit gummi på din pinne så hade vi båda rymts på bussen!

  2. #22

    Standard

    Pekka är hos doktorn.
    -doktorn jak e så jävla trött jämt, sänner mig utmattad varje dak.

    Beskriv en dag så ska vi se vad vi kan göra.

    Pekka säger: Vaknar lockan suu o nullar särringen. Äter frukost o nullar särringen. Åker till joppet å joppar. Åker hem på lunchrasten o nullar särringen. Joppar åker hem nullar särringen, äter mittak, nullar särringen, tittar tv, lägger mig o nullar särringen tre gånger.

    Doktorn småler och säger:
    Du kanske själv har nån idé om varför du är så trött på dagarna?

    Pekka svarar:
    Jak vet inte doktorn..... kanse det kan pero på allt småronkande på joppet...?
    Lars Jonsson

  3. #23
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Pekka är på simtävling...

    Det var stor årlig simtävling på en älv i det inre av Finland. Pekka från de djupa skogarna var som vanligt den store favoriten.

    De många hundra simmarna kastade sig i och ganska snart drog Pekka som vanligt ifrån.

    Han hade inte bara en god fysik och simteknik, han var också i övrigt synnerligen välutrustad.

    Plötsligt såg publiken efter stränderna hur Pekka blev allt långsammare och till slut nästan stannade. Större delen av de övriga simmarna kom sakta ikapp och i mål blev Pekka inte bättre än 79:a. Efter att ha vunnit tävlingen de senaste fyra åren var sensationen ett faktum.

    Speakern ställde den självklara frågan till Pekka varför han plötsligt tog slut.

    "Jo jak fikk se tre nakna flikkor på stranden, okk då plötsligt gikk den ner i potten".

    Trots det pinsamma svaret fann sig speakern snabbt och undrade varför inte Pekka då vände sig och simmade ryggsim. "Jo" sa Pekka, "men tu vet proarna".
    /\/\vh // /\/\r J.

  4. #24

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Pekka har varit med om mycket, han...

    Vid det finska mandomsprovet skulle han dricka en flaska Koskenkorva, slå ihjäl en björn och våldta en kvinna.
    Sagt och gjort, i glada vänners lag halsade han Koskenkorvan varefter han raglade ut i skogen och letade upp ett björn-ide. Vännerna följde efter på behörigt avstånd.
    Pekka dök in i idet, och det blev ett skrikande och svärande och brummande utan dess like.
    Efter en kvart kommer Pekka ut, sönderriven och nerskitad från topp till tå.
    När han får se vännerna utbrister han:
    "Var är tet tär djävvla fruntimret jak sulle slå ihjäl?"
    Retroholic!

  5. #25
    JerryDs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    303
    Jobb
    Musiker
    Klubb
    Åhus MFK

    Standard

    Pekka skidade 20 mil till doktorn i snöglopp för att han ville bli kastrerad.
    "Mjae" sa doktorn. "Nog för att du redan har fyra ungar där hemma och att din hustru är lite till åren kommen, men nog är det väl lite drastiskt, det här!"
    Pekka insisterade, och doktorn gjorde honom till viljes.
    På väg hem på skidorna (lite försiktigare nu), mötte han Kimmo, och Pekka frågade vart han skulle hän.
    "Jo, jag ska till doktorn och bli vaccinerad"
    "Fan", sa Pekka. "Det var så det hette"

  6. #26

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Det var en gång en lycklig man, som hade en flickvänn sedan några år som han snart skulle gifta sig med. Det enda problemet var hans flickvänns tjugoettåriga sexiga lillasyster som han ofta hade ögonen på i hennes närhet.

    Då var det en lördag förmiddag och han hade bestämt träff hos flickvännen för att planera bröllopsdagen. Hemma hos flickvännen var dock bara tjejens lillasyster, och han blev lite skakis.

    Hon kommer inte hem förrän om en halvtimme, är på ett personligt ärende. Men du, jag har alltid tyckt om dig och jag tänkte att du och jag kunde ha lite kul, du vet innan du blir gift. Jag går upp för trappan och väntar på dig om du tänkt komma.

    Han börjar genast springa iväg till bilen på gårdsplanen. Och utanför står hela blivande frugans släkt och applåderar, svärmor står med tårar i ögonen. Du klarade våran familjs test, du stod imot och jag är stolt över att du blir min svärson; ropade svärfar. Flickvännen stod själv hoppandes av glädje en bit längre ifrån.

    Och vad blir då sensmoralen av denna saga? Ha alltid kondomer i bilen! ops:
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    221
    Jobb
    Sound Designer
    Klubb
    Vallentuna modellflygklubb

    Standard

    Subject: What Retired People do all day

    Working people frequently ask retired people what they do to make their days interesting. Well, for example, the other day the wife and I went into town and went into a shop. We were only in there for about 5 minutes.

    When we came out, there was a cop writing out a parking ticket. We went up to him and I said, "Come on man, how about giving a senior citizen a break?"

    He ignored us and continued writing the ticket. I called him a Dumbass. He glared at me and started writing another ticket for having worn tires.

    So Mary called him a shithead. He finished the second ticket and put it on the windshield with the first. Then he started writing a third ticket. This went on for about 20 minutes.
    The more we abused him, the more tickets he wrote.

    Personally, we didn't care. We came into town by bus.

    We try to have a little fun each day now that we're retired. It's important at our age.

  8. #28
    JerryDs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    303
    Jobb
    Musiker
    Klubb
    Åhus MFK

    Standard

    En gång i min "barndom" råkade jag, faktiskt utan min vetskap, dra en "fräckis" för mina föräldrar. Jag hade läst den i tidningen MAD om nu någon minns den. I min ungdomliga oskuld så hade jag ju inte förstått historien, men gjorde det precis i det ögonblick då jag drog historien för mina föräldrar. För att ni ska förstå, så tänkte jag mig att sjäva poängen i historien var att man som var vanligt i skolan och annat på den tiden att man "red" varandra på ryggen.
    Nåväl, så här var historien
    :
    Det var två nollor som var ute i öknen och plötsligt fick se en åtta.
    "Att dom bara orkar" sa den ena nollan till den andra. "I den här värmen"

    Jag kan ju säga att jag skämdes en del när sanningen gick upp för mig, men mina föräldrar som var "moderna" skrattade gott.

  9. #29
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    [ame="http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/91/"]Viddler.com - historia - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/33790040/@@AMEPARAM@@33790040/[/ame]

    Get high with hovering
    not drugs

  10. #30
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Äntligen Fredag

    Det var en kille som fredag eftermiddag jobbat klart för veckan.

    Han slutade jobbet åtta på kvällen, så han var bra hungrig. Han gick på restaurang och tog en middag och ett par öl. Efter middagen tog han ett par drinkar och ett par whisky. Det hade varit en tuff vecka, så han tog en kaffe och cognac också. Och ett par gin & tonics. Sen skulle han gå hem till sin fru. Men benen bar honom inte. Han föll som en fura. Han försökte ta sig upp, men det gick inte.

    - "Fan också, jag får väl krypa ut då, och försöka ta mig upp där ute.

    Att jag kunde bli så full", tänkte killen. Han ålade sig ut, men utanför gick det inte bättre. Benen bar honom inte. Det var lögn i helvete att kunna ställa sig upp.

    "Jag får väl krypa hem då", tänkte killen.

    "Trots allt är det ju inte så långt".

    Drygt två timmar senare var killen äntligen hemma. Han drog sig upp i handtaget till ytterdörren och låste upp. Han ramlade in. Frun sov, tack och lov, och killen ålade sig in i badrummet, fixade till sig så gott han kunde och kröp in i sovrummet, upp i sängen och somnade som en stock.

    Morgonen efter väckte frun honom:

    - "God morgon. Var du ute och söp i går?"

    - "Nej, nej! Jag åt mat och tog några pilsner bara. Varför tror du det?" frågade killen.

    - "Nja, de ringde från restaurangen och sa att du glömt kvar din rullstol..."
    /\/\vh // /\/\r J.

  11. #31

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Frugan, syrligt till maken vid frukostbordet på söndagsmorgonen:
    "Var du på lyset i går när du kom hem från puben?"

    Maken:
    "Kan väl hända..."

    Frugan:
    Försökte du raka dej när du var på toaletten?"

    Maken:
    "Öööhh.... hurså?"

    Frugan:
    "Hela spegeln är full av plåsterlappar!"
    Retroholic!

  12. #32

    Standard

    Freeeeeeeedag igen och som vanligt (har missat några gånger dock) en fredagsfräckis!!



    Olle hade lite problem med för tidig utlösning och uppsökte en doktor för att komma till rätta med problemet:
    - Det är inget som du behöver skämmas för. Sa doktorn. Jag har haft många patienter före dig som haft samma problem. Jag brukar säga åt mina patienter att så fort de känner att något är på väg att hända innan det är dags, så ska de göra något som får dem att komma av sig. Eller bli skrämda, kanske man ska säga.
    Olle tyckte att det lät som en väg att gå. På vägen hem stannade han vid en sportaffär och köpte en startpistol som kunde uppfylla hans önskemål.
    När han kom hem låg redan frun i sängen utan en tråd på kroppen.
    Olle tyckte att han lika gärna kunde testa med en gång. Han klädde av sig och kröp ner till kära hustrun och började gosa. Pistolen smög han in under kudden.
    Efter fem minuter i en 69:a kände Olle att nu var det nåt på gång så han tog fram pistolen och brände av ett skott.
    Nästa dag satt Olle åter i doktorns väntrum. När han väl kom in till doktorn sa han:
    - Rådet du gav mig var alldeles åt helvete!
    - Vad hände? undrade doktorn.
    - Jovisst skrämde jag mig så att det inte gick för tidigt.
    - Men det var väl bra?
    - Jovisst, men frugan sket mig rakt i ansiktet, bet av mig ollonet och ur garderoben hoppade brevbäraren fram och skrek: "Skjut mig inte! Skjut mig inte!"

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  13. #33
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hakank
    Freeeeeeeedag igen och som vanligt (har missat några gånger dock) en fredagsfräckis!!



    Olle hade lite problem med för tidig utlösning och uppsökte en doktor för att komma till rätta med problemet:
    - Det är inget som du behöver skämmas för. Sa doktorn. Jag har haft många patienter före dig som haft samma problem. Jag brukar säga åt mina patienter att så fort de känner att något är på väg att hända innan det är dags, så ska de göra något som får dem att komma av sig. Eller bli skrämda, kanske man ska säga.
    Olle tyckte att det lät som en väg att gå. På vägen hem stannade han vid en sportaffär och köpte en startpistol som kunde uppfylla hans önskemål.
    När han kom hem låg redan frun i sängen utan en tråd på kroppen.
    Olle tyckte att han lika gärna kunde testa med en gång. Han klädde av sig och kröp ner till kära hustrun och började gosa. Pistolen smög han in under kudden.
    Efter fem minuter i en 69:a kände Olle att nu var det nåt på gång så han tog fram pistolen och brände av ett skott.
    Nästa dag satt Olle åter i doktorns väntrum. När han väl kom in till doktorn sa han:
    - Rådet du gav mig var alldeles åt helvete!
    - Vad hände? undrade doktorn.
    - Jovisst skrämde jag mig så att det inte gick för tidigt.
    - Men det var väl bra?
    - Jovisst, men frugan sket mig rakt i ansiktet, bet av mig ollonet och ur garderoben hoppade brevbäraren fram och skrek: "Skjut mig inte! Skjut mig inte!"

    /Håkan
    Ååå fy fan..Den var bra!
    Sosen

  14. #34
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Nisse satt tillbakalutad i tandläkarstolen hos sin tandläkare.
    - Jaså! En 69'a med frugan igår, sa tandläkaren plötsligt?
    Nisse tänkte; - Hur kunde han se det?.... Nisse funderade en stund och kom fram till att det måste ha varit ett pubeshår mellan tänderna som avsjöjade honom. Men han var ju inte säker, så han var tvungen att fråga tandläkaren till slut.
    - Hur kunde du se det, frågade Nisse. - Du har bajs i näsan, svarade tandläkaren.

    Ha en riktigt trevlig helg.

    Glöm inte bort meeting i Östhammar imorgon - lördag 12 april!

    Mvh
    Ove

  15. #35
    JerryDs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    303
    Jobb
    Musiker
    Klubb
    Åhus MFK

    Standard

    Målerifirman var i stort behov av förstärkning, men inga lediga målare fanns att tillgå. Inte ens på arbetsförmedlingen. Det enda man för tillfället kunde erbjuda var en arbetslös gynekolog. Men målerifirman var tveksam till att anställa honom, men då arbetsbördan hopade sig på firman så beslöt man att låta gynekologen få en chans.
    Efter en vecka ringe målerifirman till arbetsförmedlingen och ville ivrigt ha fler arbetslösa gynekologer till firman.
    -"Jasså", sa arbetsförmedlaren."Det var ju bra, men tyvärr har vi inte flera gynekologer här".
    -"Det var synd", sa målarbasen. "Han som kom hit var ju fantastisk till att jobba. Vi skickade honom på ett jobb, och lägenhetsinnehavaren hade glömt att vi skulle komma den dagen, men han gjorde hela jobbet färdigt bara genom brevinkastet".

  16. #36
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard

    Den om killarna som gick hem från festen utan damsällskap kanske passar här...

    "Vi tar "soa"sa dom....
    Sagt å gjort . En gick in å kom ut belåten å goer...
    Men när dräng nummer två blev det ett fasligt väsen från stian...
    Vaffan gjorde du! sa dräng nummer ett!?
    En velle la änna kössas lite också å ho va änna besväliger å få på rögg sa dräng nr"2" :roll:

    Ja jisses...

    Sosen..

  17. #37

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Från den tiden då Sveriges stadsminister hette Göran Persson...

    Göran var på officiellt besök i Japan. Som vanligt hade han sina svenska livvakter med sig.
    Efter sedvanliga politiska samtal ville Göran "gå på lokal", och han och hans livvakter hamnade på en liten japansk restaurang.
    Hovmästar'n kom med menyn, och efter en del frågande och dividerande så bestämde sej Göran för sköldpaddssoppa.
    Det tog tio minuter, det tog en kvart, det tog nästan en halvtimme, men ingen sköldpaddssoppa.
    "Gå ut i köket och titta hur det går", sa Göran till yngste livvakten.
    Och vad får yngste livvakten se? Jo, där står kocken med en sköldpadda i ena näven och en fyrkantig köttyxa i andra näven, och försöker hugga huvudet av sköldpaddan. Men varje gång han höjer köttyxan drar sköldpaddan snabbt in huvudet i skalet.
    "Detta fixar jag" sa yngste livvakten till kocken.
    Han tar tag i köttyxan med ena handen och om sköldpaddans ryggskal med andra, och så sticker han in ena lillfingret i sköldpaddans analöppning, varvid sköldpaddan blir alldeles perplex och stäcker ut huvudet allt vad han kan.
    "Chop", och där åkte huvudet.
    "Oj", sa kocken, "det var nåt nytt, är du också sköldpadds-soppe-kock?"
    "Nä nä" sa yngste livvakten, "så där får vi göra på Göran Persson varje morgon när vi tar på honom slipsen!"
    Retroholic!

  18. #38

    Standard

    Freeeeeeeeeeeeedag!!!!!!!!!!!!!

    Och jag rivstartar väl med:

    En dvärg satt i bastun på simhallen när en JÄTTELIK man kom in. Denna var utrustad med en jätteslang och dvärgen satt bara och gapade.
    Mannen tyckte att situationen var något pinsamt och tänkte att han borde presentera sig. Sagt och gjort, han stegar fram mot dvärgen och presenterar sig:
    - Turner Brown.
    Dvärgen svimmar på fläcken! Mannen blev orolig, stänkte lite vatten i ansiktet på dvärgen som snart kvicknade till.
    - Vad hände? sa mannen. Efter att jag sagt mitt namn, Turner Brown, så svimmade du!
    - Turner Brown? sa dvärgen. Jag tyckte att du sa Turn Around.

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  19. #39
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Ska bli skönt att få åka på semester och få se folk i ögonen, sa gynekologen....

    Ha en trevlig helg. Det finns platser kvar till RCFF:s Motorworkshop imorgon lördag, Åva gymnasium, Täby. Kl. 10.00

    Mvh
    Ove

  20. #40

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Dvärgar, dvärgar...
    Lille dvärgen kom fram till pissrännan, men han var så kort i rocken att han knappt räckt upp till rännan med hakan ens....
    Så vad göra? Jo, han bad killen bredvid att lyfta upp honom.
    "Kan jag väl göra", sa killen och tog dvärgen runt midjan med ena armen.
    Eftersom han också höll om dvärgens armar bad dvärgen honom dra ner gylfen.
    Kan jag väl göra", sa killen, och drog ner gylfen.
    "Kan du plocka fram den också" sa dvärgen.
    Nu började killen bli fundersam, men som den sanne människovän han var så lirkade han fram.....
    en varig, dreglande, sårig gröngul lem!
    "Hördudu, den här måste du gå till läkar'n med" sa killen.
    "Ja, det har jag gjort" sa dvärgen.
    "Men vad sa läkar'n då" undrade killen.
    "Det enda han sa var, att vad du än gör, så TA FÖR F*N INTE I DEN!"
    Retroholic!

Liknande ämnen

  1. en rolig?? historia
    Av kenneth67 i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-10-29, 19:27
  2. Ripa …. nu är det dags igen
    Av Ripa i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 21:50
  3. Så var det Fredag igen..
    Av colsson i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 19:57
  4. en rolig ?? historia
    Av kenneth67 i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 15:56
  5. Åsså var det dags igen!!!!
    Av ssn i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 18:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •