Hej!
Jag funderar på att byta ut de runda cellerna till mottagaren mot platta.
Någon som har erfarenheter av detta?
Vilken UBEC rekommenderar Ni i så fall?
Är det någon man skall undvika?
MVH
Mikael
Hej!
Jag funderar på att byta ut de runda cellerna till mottagaren mot platta.
Någon som har erfarenheter av detta?
Vilken UBEC rekommenderar Ni i så fall?
Är det någon man skall undvika?
MVH
Mikael
Vilket som helst som klarar lipo. 2 cells är väl det man kör med.
2 exempel.
Ställs in på 5v eller 6 v
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6313
en med summer som varnar för för lågt batteri spännning
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=2160
EDIT: glömde att det stod erfarenheter![]()
jag har provat att köra med turnigys stora bec som klarar 8-15 ampere. den vill inte starta om den stått i kyla ett tag verkar det som. får ström in men ingen ut indikerar den...
--------------------------------------------------
Proud Member of Ånge modellklubb...
Kör med en 2-1 regulator, Align senaste. .avsedd för heli igentligen, 1900 2S lipo följer med, en knapp som aktiverar glödströmmen i 15sek. smutt fast det det gick inge vidare nu på vintern.. lite klen glöddrivare tror jag..
min ny YS är svår startad.. tror det är lite kallt..
-------------------------------------------------------------------
Xxxxxx Xxxxxxxxx
Spektrum DX7
T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
Sebart Katana S50 Glowpower,
MagnumR West .50
Jag kör med http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=2160
I en u can do 60, den har 4 analoga 7 kg servon, ett standard och ett 10 kg digitalt. Det funkar utan problem för mig.
Den har ett 1600 mha 3 cells lipo packet.
Alex
__________________________
Modellflygare sedan 2003
Är inte en U Can Do 3D en ARF?
där tror jag att vi kom på "mäster" byggaren med lite fusk vaUrsprungligen postat av Sören2000
![]()
FM extra 300s 60size
black horse extra 300s 46 size asp46
giles 202 3d CRRC40i bensin ..
p51 pylon (modeltech) TT36pro
V-MAR cap 231 ex asp120
jamara corsair os90fs
ultimate elite series .40 ST51rc
Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
kör med en LRP 6v 6A med 1500mah 2s lipo och den har funkat under "vintern".
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Hej
Jag har under flera år kört med Duralites regulatorer (5,1V) och 7,4V LiPo.
Jag har detta både i flygplan och helikoptrar. Funkar jättebra i och med att jag inte har någon självurladdning och konstant spänning.
Stig
Hej!
Har just beställt dessa 2 för att prova.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=4319
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6320
En fråga: Kan man fortfarande ladda acken genom ladduttaget/strömbrytaren eller måste man ladda direkt på acken?
MVH
Mikael
Ja.
Hej
Bara för att förtydliga. Du kopplar 7,4 V accen direkt på strömbrytaren. Efter strömbrytaren kopplar du regulatorn och utgående 5,1V från regulatorn kopplar du till mottagarens "batteriingång".
Då har du 7,4V på strömbrytarens laddkabel.
Jag använder accar på ca 1500 - 2000mAh och laddar varannan flygning.
Stig
Tack Stig för förtydligandet.
Pilotnisses svar blev man ju inte klokare av...![]()
MVH
Mikael
Som vanligt!
Du menar väl att du flyger mer än två gånger på det batteriet ? eller drar de så mycket ström att du måste ladda efter 2 flygningar ?Ursprungligen postat av Stig Johansson