halloj, ja jag vet att denna fråga har varit uppe mycke och bara jag får ett vettigt svar så kan man stänga tråden eller ta bort den.

jag underar VILKA FÖRUTSÄTTNINGAR det finns för att RCFF:s försäkring ska gälla?

jag funderar på att gå med bara för att få försäkringsskydd på övriga ställen änn klubbens fält där jag har via SMFF. alltså jag stötar båda parter!

fall nr1:
jag flyger med mitt modellplan på en fotbollsplan inne i centrala stan, efter en stund tappar jag kontakten med planet och den skenar fullgas rakt in i en 9årig flicka som blir invalid, täcker RCFF:s försäkring detta? vilka villkor finns det? självrisk?

igentligen spelar det ingen roll vart jag flyger, men jag tappar kontakten med planet och det träffar en person eller någons annans egensom och gör stor skada, gäller försäkringen?

jag skulle gärna vilja få kopia på försäkringspapperna där villkoren finns med. det borde väll inte vara för mycke begärt? som medlem så ska man ju kunna få reda på allting?

jag ska hangflyga över stan eventuellt på onsdag. så jag vill ha reda på detta senast imorron då jag tänker betala medlemsavgiften och hoppas att försäkringen gäller om något skulle hända, änn så länge har det inte hänt något men nu vill jag vara på säkra sidan.

sen hur täcker försäkringen skador av mina modellflygplan om de går sönder? nu är inte det de viktigaste utan viktigast är ifall mitt modellflygplan råkar skada någon annans egendom.


går det kanske ringa någon i styrelsen imorron för att kanske få klart besked via luren?

se mig inte som gnällig nu men det är ju försäkringen jag vill ha... o då vill jag veta vad jag betalar för!

hejjhopp!