Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: TWF flygsimulator

  1. #1

    Standard TWF flygsimulator

    Hej!

    Helt ny här! Köpte en Lama V3 idag och tänkte lära mig flyga helikopter. Fick med mig TWF flygsimulator och tänkte testa. MEN...har provat att installera programmet på 4 olika datorer nu men det står bara att någon .dll fil inte finns eller så avbryts bara programmet utan felmeddelande.

    NÅgon som vet något eller som har stött på samma sak?

    Tack!

  2. #2

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard Re: TWF flygsimulator

    Citat Ursprungligen postat av trolldanne
    Hej!

    Helt ny här! Köpte en Lama V3 idag och tänkte lära mig flyga helikopter. Fick med mig TWF flygsimulator och tänkte testa. MEN...har provat att installera programmet på 4 olika datorer nu men det står bara att någon .dll fil inte finns eller så avbryts bara programmet utan felmeddelande.

    NÅgon som vet något eller som har stött på samma sak?

    Tack!
    Hejsan, välkommen till rcflyg-se.
    Problemet brukar visa sig med Windows Vista.
    Jag sökte efter den fil som saknas på Google och hittade den för nedladdning. Sedan placerade jag den i Simulator programs mappen.
    Voila, sen funkade det för mig och för 4 andra som jag varit i kontakt med. Tyvär har dte inte funkat för alla jag talat med men det är värt ett försök.

    // Nyroth

  3. #3

    Standard

    Tack för tipset! PRovade på både xp och på vista..men inget resultat...
    Är det alltså bara att ladda ner filen och sen lägga den i mappen? Jag drog bara ner till startknappen...till program och sen in i mappen flyg simulatorer...men nope Hjälpte inte ;o)

  4. #4

    Standard

    Du måste lägga den i den mappen där du installerade programmet.

    typ "c:\program\..."
    - "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
    Här bor jag

  5. #5

    Standard

    okej..ursäkta min okunnighet...Men är det inte där?
    Om jag går på program och på flying simulators? Det är iaf där som jag "kör" programmet och uninstallfilen finns..eller?

  6. #6

    Standard NU fungerade det ;o)

    Nu har jag bara ett problem till haha..Ingenting händer...Kör med kontrollen som jag fick med och kopplade in med USB. Men...man måste kalibrera antar jag? Vad gör man där?

  7. #7

    Standard

    Välj Controller i menyn. Väljer du sedan rätt controller så rör sig de blå staplarna på nästa skärm när du rör på spakarna. I så fall är det dags att välja vilken kanal på sändaren (eller sändarattrappen) som går till vilken funktion på modellen. Har du en E-Sky USB-radio så finns det ett screenshot i intruktionsbladet som visar skärmen där man konfigurerar kanalerna och kalibrerar - inställningarna som visas på detta screenshot är de rätta för att få USB-radion att funka.

    /Fredrik

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av trolldanne
    okej..ursäkta min okunnighet...Men är det inte där?
    Om jag går på program och på flying simulators? Det är iaf där som jag "kör" programmet och uninstallfilen finns..eller?
    Nej där ligger bara dina shortcuts till dina installerade program, om du går vi start program osv..

    du måste öppan "Den här datorn" c: hårddisken och förmodligen program\fms\ där kan du lägga den..
    Går lika bra i katalogen c:\windows\system32\

    Det gällar alla kataloger som sökvägen laddas av xp/vista när datorn startas.. öppna en dos prompt start kör cmd eller command, tryck enter, skriv set och tryck enter, på raden path= står alla dina laddade sökvägar, alla filer som finns i dom katalogerna hittar windows utan att man flyttar sig till rätt katalog först.. windows letar där tills den har sökt i alla sökvägar.. som sagt går det även med samma katalog som startfilen till programmet kördes ifrån.. . överkurs men men..

    annars finns fms forum här
    http://n.ethz.ch/student/mmoeller/fms/forum/index.php
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

Liknande ämnen

  1. R/C Flygsimulator, mycket har hänt på 15 år...
    Av Vilse i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-07, 20:12
  2. RC flygsimulator
    Av ULFW i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 00:04
  3. Flygsimulator ala basic
    Av sm3xrq i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 19:27
  4. Ang FMS flygsimulator
    Av pa1974 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 23:55
  5. Flygsimulator i Google!
    Av Jakob i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 15:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •