Reklam

 
Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Semesterporr

  1. #1

    Standard Semesterporr

    av det grövre slaget i stockholms utkanter. Dock barntillåten.

    Till er alla från mig.

    http://www.viddler.com/explore/hakank/videos/2/

    /Håkan
    Senast redigerat av administrator den 2012-10-20 klockan 09:18.
    "Allting beror på allting"

  2. #2
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Vad trevligt...!
    Kul när man kan ha en heldag lugn och flyga lite som man känner
    Det var synd att du inte hade med Katanan på video. Ville så gärna se den i luften... Såg iof min egen i luften idag. Men endå :P

    Tack för filmen

  3. #3
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    helt underbar o se ett nytt ansikte o flyg yehh vilken sällsam måndag du fixade till... spolade inte för jag va rädd o missa något ... filmer med prat är det bästa ja vet men alla är ju inte som mig o tur är väl det...

    tack för go underhållning

    Get high with hovering
    not drugs

  4. #4

    Standard

    Jo, nu är det nästa man (kvinna?) för rakning :-)

    Jag trodde jag redigerat så att det bara blev kortare flygsekvenser men nu verkade det inte bli så. Men Wesse, du som har sån rutin, du kan väl sätta upp en kurs i redigering som vi kan besöka så att vi får lite fika, bullar och kakor (Helst Maryland coockies för dom är nog bäst)

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  5. #5
    Pallemans avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    354
    Jobb
    Garagepulare
    Klubb
    Sölvesborgs MFK

    Standard

    Men det är ju Elmotorer!?? :?

    Jaja... väldigt fint flygfält iaf
    Mvh Palleman

  6. #6

    Standard

    Jo, elmotorer är det. Vill ju inte väcka de fåglar som tog sin skönhetssömn. Har bara el i mina kärror nu. Har dock ett gäng metanolmotorer på vinden om jag skulle få ett återfall

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  7. #7
    Pallemans avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    354
    Jobb
    Garagepulare
    Klubb
    Sölvesborgs MFK

    Standard

    Det låter bra Håkan Metanolmotorer ska det vara, hoppas du snart får ditt återfall *hehe*
    Mvh Palleman

  8. #8
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Härligt med lite el film med jäklar vilken fart de var på ryggskotten. Har själv ett liggande som bara väntar på klädsel och en fin setup. Vad har du för setup på dina ?

    förutom 13x10 propellern

    /Martin

  9. #9

    Standard

    Väntar ivrigt på en ny mysfilm från Småland, gör inget om du får med ett ryggskott

    Det äldre skottet, som har ca 100mm större spännvidd och aningen längre kropp och följdaktligen väger lite mer har jag denna motor i:

    A good sized motor with an excellent finish and quality internals.
    Model: HXT42-50A-600kv
    Max efficiency :38A
    Max Load : 43A
    Kv : 600
    Weight : 195gr
    Pull/Thrust : 900~2100gr
    Voltage Range: 9~15v
    (Hobbycity)

    Kör 13X10 på den också. Laddar på med antingen 4 celler lipo eller 5 celler A123. runt 3200mAh är ganska lagom om man kör lipo.

    I det nya skottet (Som jag kallar kotan i min radio för att hålla sär på det hela) sitter det en:

    TURNIGY AerodriveXp

    Model: TR42-50A
    Max efficiency :38A
    Max Load : 43A
    Kv : 700
    Power: 720W
    Weight : 195gr
    Pull/Thrust : 900~2100gr
    Prop size: 11x5.5 or 12x8
    Voltage Range: 9~15v
    No Load Current : 3.4A
    Shaft: 5mm
    Resistance: 0.0327ohms
    Max Efficiency: 82%
    Power equivalent : .30 to .40 glow engine
    (Hobbycity)

    Samma ackuppsättning. Har iofs ett Zippy-R 2500mAh 4 cells till denna också.

    Vilken modell av ryggskott har du? Eller rättare sagt, vem köpte du det av?

    I kotan så satte jag separata servon för varje skev och kör flaperonmixning. Väldigt användbart vid landningar. Enklare att landa med den än den andra. Kan vara lite hög landningshastighet i mellanåt

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  10. #10
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hej Håkan..
    Vet inte vilken version det är jag har, får kolla och se om de står på ritningen kanske. Fick den med på köpet när jag köpte min SIG SSE. Men tackar för setup förslagen de verkar räcka till iallfall går ju tillräcklig fort vad jag kan se på filmen. Flaperon settings är nog inte fel på den modellen för att få ner hastigheten lite vid landing. Men hur är de när farten blir låg på den vill den gärna klippa då ?

    Film från oss blir de nog i helgen. De har ju lovat finväder i hela sverige sen är de ju bara frågan om hur mycket de skall blåsa

    /Martin

  11. #11

    Standard

    Man kan nog inte kalla den klippbenägen direkt. Den går att flyga hyffsat sakta. Men har man väl fått upp farten så är det svårt att hålla igen

    Kollade upp vädret åt dig. Närmaste på smhi.se verkar vara Växjö. Upp tiull 5 sek/m under lördagen. Misstänker att lör morgon och kväll blir lugnaSöndagen blir det 2 sek/ under eftermiddagen!

    Ladda kamerabatterierna!

    /H
    "Allting beror på allting"

  12. #12
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Här är direktlänk till SVT:s väder

    Vädert i Tingsryd

    även SMHI har väder över Tingsryd men deras flash sida går tyvärr inte att länka till

  13. #13

    Standard

    vackert!

    Det blir till ochj med mindre vind än i Växjö. Samma väder blir det här i byn faktiskt, kanske nån sek/m mindre på lördagen.

    När jag ändå har dig på tråden. För ett tag sedan hade du länkat till nånting. Bla annat kunde man se mätningar med statistik på värmen i rummen och till och med värmen i varmvattenberedaren. (Man kunde se när ni duschade :badgrin: )

    Vad är det för system du kör med?

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  14. #14
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hakank
    vackert!

    Det blir till ochj med mindre vind än i Växjö. Samma väder blir det här i byn faktiskt, kanske nån sek/m mindre på lördagen.

    När jag ändå har dig på tråden. För ett tag sedan hade du länkat till nånting. Bla annat kunde man se mätningar med statistik på värmen i rummen och till och med värmen i varmvattenberedaren. (Man kunde se när ni duschade :badgrin: )

    Vad är det för system du kör med?

    /Håkan
    tror han kör med vanligt rent varmvattensystem

    Get high with hovering
    not drugs

  15. #15
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Om du klickar på länken till min hemsida kommer du dit igen.

    Systemet är hembyggt 1-wire system med DS1820 tempsensorer och en linuxburk som står och snurrar med en RRD tool databas och digitemp i källaren. En webserver publicerar temperaturrapporter i realtid. Vad de lider tänkte jag komplettera med en väderstation så att man kan få in lite mer finesser på hemsidan. Även elmätaravläsning kommer kanske framöver.

    För er som är intresserade kan jag rekomendera läsning om hur det funkar på Värmepumps forumet finns även en hel del att läsa om man googlar på "1-wire"

    Blev kanske lite offtopic nu

    /Martin

  16. #16

    Standard

    Off topic? Det kan nog smita in under semesterporr detta också

    Är det dessa grejjor du använder:

    http://www.varmepumpsforum.com/catal...323af9247bd17c

    ?

    Såg inte att det hette DS1820 i och för sig..

    Det verkar inte som om någon duschat just nu enl. temperatur varmvatten.

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  17. #17
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Japp de är de grejorna, fast jag har byggt mitt själv. De enda du behöver är lite vanlig nätverkssladd, några DS1820 sensorer, en lödkolv och en massa tålamod

    /Martin

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •