Ja den verkar vara på gång, men tyvärr verkar den bli rätt dyr. Så frågan är vad man ska köpa för radio. Egentligen behöver jag inte så avancerad radio, har tänkt att börja flyga helikopter och behöver då 7 kanaler, sen skulle jag i framtiden vilja kunna fotografera från helikoptern och behöver då ytterligare en kanal. Därför vill jag egentligen inte köpa en DX7 men den är ganska mycket billigare idag.
Spektrum DX7
+ Hyffsat pris
+ Reciver give away, kan få extra mottagare när man köper mottagare i samband med radioköpet
- En kanal för lite för framtida bruk (långt kvar dit)
- Spektrum DSM2 mottagare har strulat med lock out i vissa upplagor
JR DSX9
+ Finns fler och billigare mottagare att välja mellan
+ Erkänt bra märke
+ 30 modellminnen
- Dyr
- Spektrum DSM2 mottagare har strulat med lock out i vissa upplagor
Futaba FF10 (10C)
+ Ännu fler kanaler (vad jag ska med det till)
+ Erkänt bra märke
- Dyrare (går att få hem billigare från Tyskland, blir samma som DSX9)
- Dyrare mottagare att köpa till
- Ännu ej släppt
- Bara 700mAh i TX batteriet *Edit* (såg att en tysk säljare skrivit att det ska vara ett 2000 mAh batteri till sändaren som följer med, den första informationen är från USA)
- 15 modellminnen utan extra CAM-modul (räcker iofs ett tag för mig)
Det jag är lite fundersam över är att HAB har DSX9 med 1500mAh TX batteri medan Ezfly säljer dem med 1100mAh.
Pris på HAB 5999:- inkl R921 mottagare, 4 st JR ES 539 servo, 1500 mAh sändar och mottagarack och laddare
Pris på Ezfly 5395:- inkl R921 mottagare, 1100 mAh sändar och mottagarack och laddare
Finns säkert fler för och nackdelar med radioapparaterna, var bara detta jag kom på när jag skrev inlägget.
Alla dessa beslut man ska ta om vad man ska köpa

Dagens I-landsproblem...