Reklam

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

mne: JR DSX9 ngra nyheter?

Reg.datum
    apr 2008
    Inlgg
    24
    Klubb
    Lindsdals RFK

Standard JR DSX9 ngra nyheter?

Har tnkt att kpa mig en ny radio och har kollat p JR DSX9. Dock verkar den aldrig bli godknd i EU? Men nu har jag sett att affrerna i UK har brjat lgga upp dem fr frsljning. Innebr det att den r nra ett godknnande? Tyvrr verkar den hamna p ett hgre pris n vad jag hoppats p s vi fr se vad det blir fr radio i slutnden.

/Johan

LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlgg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

Standard

Hll koll p den hr trden:

http://www.rcmf.co.uk/4um/index.php/topic,56709.0.html

MacMan, som r representant fr MacGregor (engelska importren) bidrar kontinuerligt. Han verkar ganska frustrerad ver att den nnu inte r godknd. Tydligen sljs det redan DSX9 via Ebay som r CE-mrkta men som nd har fr hg uteffekt (samma visa som med DX7...).

/Leif

Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    758
    Jobb
    Steve Jung r jag och r Hrselskadade sjlv (
    Klubb
    Std MFK,RCFF och mitt Eget klubben

Standard

Hej Hej Johan

r du vill ha :

om det r rtt hr ??
    och d du kan kolla upp till
    deras hemsida:

www.ezfly.se

du kan kontakt med Thomas
    du kan frga honom Grna

MVH Steve

Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    gare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    7 889
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej Taurus,
    Du kanske skulle snegla lite t Futaba-hllet istllet.
    Svitt jag hrt av Minicars s r nya FF-10:an - http://www.modellhobby.com/product_i...3fc829c6299c8d - p ingng inom ngra f veckor och d levereras den i 2,4 GHz-utfrande. Jag har svrt att se ngra frdelar hos JR 9:an jmfrt med FF-10:an - tvrtom r nog Futaban i egenskap av en nyare konstruktion troligen den mer avancerade. Sen har den en synnerligen lttlst display vilket tilltalar mig som "gammal gubbe".. Och det jag sg nr jag fingrade p ett frserieexemplar var att den verkade lttprogrammerad och i strsta allmnhet trevlig. Det skulle frvna mycket om den inte blir en mycket stor framgng fr Futaba.
    Hlsningar
    Roger

Reg.datum
    apr 2008
    Inlgg
    24
    Klubb
    Lindsdals RFK

Standard

Har sett att ezfly har lagt ut DSX9 p sin hemsida, den r slut str det nu. Frgan r om han d har slt ngra tidigare och d borde det ju inte heller varit ngra godknda radios. Knns vldigt lurigt med vad som r lagligt i Sverige eller inte. Fr vl maila Thomas p ezfly och frga ngon dag.

Vad det gller FF10 s r den vl likvrdig med DSX9. Men mste inte den testas ocks innan den fr sljas i europa? Vad jag har sett s r den planerad till sent maj i USA. Sen finns den i olika versioner till flyg och heli, och tanken r att den ska anvndas till bde ock. Det gr skert att anvnda den till bda nd men en DSX9 r ju anpassad fr bde flyg och heli frn brjan. Futaba mottagarna r dyra ocks, finns inga enklare billigare modeller fr lite enklare flyg eller inomhusflyg.

Egentligen behver jag inte en s hr avancerad radio idag d jag fortfarande r nybrjare. Men jag tnker s att det r lika bra att kpa en avancerad radio frn brjan s behver man inte uppgradera sen. Men frgan r hur lnge det tar innan det kommer ngot nytt och slr ut 2,4 GHz DSM2 eller FASST.

/Johan

Moderator

RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    5 067
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

Standard

Vad gller FF10 s skter Minicars om att den r godknd innan frsljning o jag kan inte tnka mig att det medfr problem iom. att sndardelen r densamma som p de vriga FASST anlggningarna..
    I vrigt s kan jag som ocks fingrat p den hlla med Roger om att den r riktigt trevlig,framfrallt displayen som pminner en hel del om min T-12:a och den r en av de bttre som finns idag..
    Personligen s tycker jag att debatten ang. Spektrums "olaglighet" r en storm i ett vattenglas men det underlttar ju inte att de nu vljer o slppa en som du sjlv stller uteffekterna p,vem kommer o kra den p den lgre?
    Personlig reflexion: lite korkat om man ville f slut p allt surr om dessa inom EU..
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

Standard

Vad det gller DSX9 s r det ju en version som r tillverkad fr EU med den lgre uteffekten,
    samma radio men med USA effekten heter 9303 2,4.

Det r nog bara byrkratins kvarnar som mal sakta i Sverige
    //Tobbe

LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlgg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

Standard

Nejd, det finns tv versioner av DSX9, dr den ena har samma uteffekt som den amerikanska X9303. Sljs visst i Sydafrika och Australien, har jag fr mig.

Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlgg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

Standard

Tobbes snder skert med 10W .. de tror jag iallfall

Reg.datum
    apr 2008
    Inlgg
    24
    Klubb
    Lindsdals RFK

Standard

Frvirringen r total...

FASST r det samma i hela vrlden eller skiljer det sig ocks mellan lnder och kontinenter?

Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

Standard

Citat Ursprungligen postat av LAN
    Nejd, det finns tv versioner av DSX9, dr den ena har samma uteffekt som den amerikanska X9303. Sljs visst i Sydafrika och Australien, har jag fr mig.
    Var har du ftt det ifrn?
    //Tobbe

Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    7 889
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej Taurus,
    Du nmnde att FF-10 hade olika versioner fr heli resp flyg. Jag skulle bli oerhrt frvnad om inte den version som Minicars tar hem har programvara fr bda varianterna. Min gissning r att om det finns tv versioner i t ex USA s har det nog med hur man har trottelspaken konfigurerad som standard samt eventuellt att det kan ing olika servon.
    Jag ser ingen anledning till att JR r bttre anpassad till flyg OCH heli n Futaban.
    Och r man elflygare s har Futaban den klara frdelen att den har 3 timers samt att man kan starta/stoppa dessa via t ex trottelspaken - en funktion som ocks finns p bl a FF-9 och som man har svrt att vara utan nr man vant sig..
    F s r det ingen naturlag att Futaborna levereras frst i USA - Europamarknaden r ocks synnerligen stor och Minicars r en betydande distributr fr Futaba.
    Hlsningar
    Roger

LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlgg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tobbe O
    Var har du ftt det ifrn?
    Det var "MacMan" som skrev detta i ngot forum, och han borde veta. Han har uttryckligen sagt att de DSX9 som nu finns tillgngliga p marknaden inte uppfyller EU-kraven. Men visst, han kan ju ljuga eftersom han jobbar fr importren. Men att dma av hans mnga inlgg i ganska mnga forum s tror jag att hans uppgifter r korrekta.

LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlgg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

Standard

P.S. Verkar som DSX9 nu r p vg ut i butikerna i England, s den lr vl dyka upp hr i Sverige ocks inom kort. Hmm, ser ocks att det svenska priset r LGRE n det engelska, det mste vara en historisk hndelse!

http://www.rcmf.co.uk/4um/index.php/topic,59234.0.html

Reg.datum
    apr 2008
    Inlgg
    24
    Klubb
    Lindsdals RFK

Standard

Ja den verkar vara p gng, men tyvrr verkar den bli rtt dyr. S frgan r vad man ska kpa fr radio. Egentligen behver jag inte s avancerad radio, har tnkt att brja flyga helikopter och behver d 7 kanaler, sen skulle jag i framtiden vilja kunna fotografera frn helikoptern och behver d ytterligare en kanal. Drfr vill jag egentligen inte kpa en DX7 men den r ganska mycket billigare idag.

Spektrum DX7
    + Hyffsat pris
    + Reciver give away, kan f extra mottagare nr man kper mottagare i samband med radiokpet

- En kanal fr lite fr framtida bruk (lngt kvar dit)
    - Spektrum DSM2 mottagare har strulat med lock out i vissa upplagor

JR DSX9
    + Finns fler och billigare mottagare att vlja mellan
    + Erknt bra mrke
    + 30 modellminnen

- Dyr

Futaba FF10 (10C)
    + nnu fler kanaler (vad jag ska med det till)
    + Erknt bra mrke

- Dyrare (gr att f hem billigare frn Tyskland, blir samma som DSX9)
    - Dyrare mottagare att kpa till
    - nnu ej slppt
    - Bara 700mAh i TX batteriet *Edit* (sg att en tysk sljare skrivit att det ska vara ett 2000 mAh batteri till sndaren som fljer med, den frsta informationen r frn USA)
    - 15 modellminnen utan extra CAM-modul (rcker iofs ett tag fr mig)

Det jag r lite fundersam ver r att HAB har DSX9 med 1500mAh TX batteri medan Ezfly sljer dem med 1100mAh.
    Pris p HAB 5999:- inkl R921 mottagare, 4 st JR ES 539 servo, 1500 mAh sndar och mottagarack och laddare
    Pris p Ezfly 5395:- inkl R921 mottagare, 1100 mAh sndar och mottagarack och laddare

Finns skert fler fr och nackdelar med radioapparaterna, var bara detta jag kom p nr jag skrev inlgget.

Alla dessa beslut man ska ta om vad man ska kpa Dagens I-landsproblem...

Reg.datum
    maj 2007
    Inlgg
    1 418
    Klubb
    Vsby Modellflygare

Standard

Hej!
    Kom ihg att Spekrum 2,4 gHz och JR 2,4gHz r egentligen samma radio. Vilket innebr att deras mottagare fungerar ihop.

Standard

En skillnad mellan US och Europa versionerna av 9303'orna r att JRX9303 har analog trotteltrim medans DSX9 har digital trotteltrim.

Och jo, alla radios med dsm2 (JR & Spectrum) kr p samma mottagare

T5 /DX7 & X9303 spakare.

Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

Standard

Citat Ursprungligen postat av Taurus
    Ja den verkar vara p gng, men tyvrr verkar den bli rtt dyr. S frgan r vad man ska kpa fr radio. Egentligen behver jag inte s avancerad radio, har tnkt att brja flyga helikopter och behver d 7 kanaler, sen skulle jag i framtiden vilja kunna fotografera frn helikoptern och behver d ytterligare en kanal. Drfr vill jag egentligen inte kpa en DX7 men den r ganska mycket billigare idag.

Spektrum DX7
    + Hyffsat pris
    + Reciver give away, kan f extra mottagare nr man kper mottagare i samband med radiokpet

- En kanal fr lite fr framtida bruk (lngt kvar dit)

JR DSX9
    + Finns fler och billigare mottagare att vlja mellan
    + Erknt bra mrke
    + 30 modellminnen

- Dyr

Futaba FF10 (10C)
    + nnu fler kanaler (vad jag ska med det till)
    + Erknt bra mrke

- Dyrare (gr att f hem billigare frn Tyskland, blir samma som DSX9)
    - Dyrare mottagare att kpa till
    - nnu ej slppt
    - Bara 700mAh i TX batteriet *Edit* (sg att en tysk sljare skrivit att det ska vara ett 2000 mAh batteri till sndaren som fljer med, den frsta informationen r frn USA)
    - 15 modellminnen utan extra CAM-modul (rcker iofs ett tag fr mig)

Det jag r lite fundersam ver r att HAB har DSX9 med 1500mAh TX batteri medan Ezfly sljer dem med 1100mAh.
    Pris p HAB 5999:- inkl R921 mottagare, 4 st JR ES 539 servo, 1500 mAh sndar och mottagarack och laddare
    Pris p Ezfly 5395:- inkl R921 mottagare, 1100 mAh sndar och mottagarack och laddare

Finns skert fler fr och nackdelar med radioapparaterna, var bara detta jag kom p nr jag skrev inlgget.

Alla dessa beslut man ska ta om vad man ska kpa Dagens I-landsproblem...
    Hej!
    Frklara fr mig vad lock out innebr, vad hnder?
    //Tobbe

Reg.datum
    apr 2008
    Inlgg
    24
    Klubb
    Lindsdals RFK

Standard

Vad jag har frsttt nr jag lst andra forum s r en lock out nr det blir ett spnningsfall s att mottagaren startar om. Du har d ingen kontroll ver planet/helikoptern utan under den tid som mottagaren startar om hinner oftast flygetinget g i backen. Det har diskuterats en del om detta hr: http://www.rcheli.se/phpBB220/viewto...=15715&start=0

Om jag har fel fr ngon grna rtta mig...

wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlgg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    Sunday Team

Standard

oj oj d ligger Tobbes Yak i fara trots bling bling

Get high with hovering
    not drugs

Liknande mnen

1. Jr dsx9 2.4g dsm2
    Av larsehlundstedt i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlgg: 2009-09-25, 11:02
  2. JR DSX9 - Failsafe?
    Av sundqvistjohan i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2009-07-10, 10:44
  3. Nyheter frn Fei Bao
    Av Jakob i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 4
    Senaste inlgg: 2007-03-01, 00:46

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •