Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Jaha så blev man blåst!!

  1. #1

    Standard Jaha så blev man blåst!!

    Tyvärr verkar det inte bättre än att det finns folk som inte kan skilja på mitt och ditt :cry:
    Det tog nästa två år innan jag (RzTec) blev drabbad men lika sorligt ändå. Kanske får jag skylla mig själv eftersom jag var lite för snäll och snabb eller så finns det en naturlig förklaring till varför han aldrig betalade!!
    Därför om någon känner till en Johan Larsson i Hedåker (finns inte att finna på nätet och hans telefon (kontantkort) är det ingen som svarar på) så vore det kanon om jag fick lite hjälpa till att reda ut detta, han kanske blivit sjuk vem vet men tills vidare får jag nog lägga ut ett varnande ord till mina kolleger om herr Larsson.

    /David
    RzTec

  2. #2

    Standard

    Är det Hedåker, Västmanland 73070? Jag bor där, men är har inte sån superkoll på folket (ganska nyinflyttad). Men man kan ju höra sig för lite.

    Jesper

  3. #3

    Standard

    Stämmer 73070. Har en "konstig" adress också men vill inte hänga ut den offentligt. Om jag minns rätt så flög han T-Rex.

    /David

    Citat Ursprungligen postat av jeppe
    Är det Hedåker, Västmanland 73070? Jag bor där, men är har inte sån superkoll på folket (ganska nyinflyttad). Men man kan ju höra sig för lite.

    Jesper

  4. #4
    tobbes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Raketkonstruktör
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Hej David.

    Det är aldrig en fråga om *om* utan *när* man drabbas av detta när man har ett företag. Har själv en handfull gubbar som *försvunnit* efter dom inte betalat. Jag kan varmt rekommendera Visma Collectors som inkassoföretag..

    Mvh
    Tobbe
    www.hobbyverkstad.se
    If It's Not Scottish, It's Crap!
    “Oh German! I thought there was something wrong with you.”

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    83
    Jobb
    Data
    Klubb
    BusyBee Bålsta

    Standard

    eller Baltic Inkasso :-)
    Nu:
    Align T-REX 600 Nitro Pro och en DX7

    Förr:
    Align T-REX 500, Align T-REX 450X, Align T-REX 600N, Ikarus Piccolo, JR Airskipper 50, JR Ergo 230 Gasser, JR Ergo 30ss, JR Venture 90, Lama V3, Mikado Logo 10, Mikado Logo 14, Mikado Logo 20, Modelsport Hornet, Protec Zoom 450

  6. #6
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rothman
    eller Baltic Inkasso :-)
    Det går inget vidare för dem verkar det som:
    http://www.balticinkasso.com/
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  7. #7
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Det finns fler. Jag har en kille jag har gått till kronofogden med som inte löste ut en byggsats. Varför ska jag betala 350 kr i frakt och postförskottsavgift på beställda varor kunden inte löser ut?

    Vi borde kolla upp hur mycket av personuppgifterna vi får publicera för att varna alla. Kanske inrätta en "Skamvrå" på företagets hemsida? Det blir ju alla Ni hederliga härliga och ärliga kunder som i längden får betala för rötäggen.

    Mvh
    Ove

  8. #8
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Javisst så hemskt
    jag hoppas att Du,David RZTEC hitta honom noga

    Jag vet det finns folk som falska uppgifter
    dålig stil av dom

    MVH Steve

    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  9. #9

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Hej.

    Tråkigt att du råkat ut för det här.
    Om du vet vem personen är kan du själv agera inkassobolag och själv ta ut dom avgifter som inkassobolagen gör. Du börjar med att skicka en faktura till personen så du har ett underlag till din fordran. Får du inte betalt efter förfallodag tar du hjälp av kronofogden och här får du ta ut avgifter för eget arbete. Risken du tar, om du inte får betalt, är att du själv får stå för dom kostnader som det kostar att anlita kronofogden. Går du via ett inkassobolag så får du stå för kostnaderna i alla fall om dom inte lyckas med att få betalt från din kund.


    Jag har drivit företag i nästan 20 år och alltid skött mina inkassokostnader själv och har alltid lyckats att få betalt. Dock inte när det gäller konkurser. Är det privatpersoner kan dom heller inte lika lätt gömma sig bakom en konkurs .

    Lycka till.
    /Lelle

  10. #10

    Standard

    Jag kommer självklart inte låta honom komma undan i första taget men klantig som jag var kontrollerade jag inte hans uppgifter så jag har inte mycket att gå på, Inget person nr, inget riktigt telefon nr och en adress som troligen är en så kallad populär adress men där kan nog det lokala postkontoret hjälpa mig dvs om dom får lämna ut informationen. annars får man väl ta en biltur när vädret inbjuder.
    Vad gäller inkasso så gissar jag att dom behöver mer giltig information än jag just nu har och så finns risken att jag får en extra kostnad och fortfarande inte får något betalt. Det handlar inte om ett så stort belopp så det är mest en principsak.

    Skam den som ger sig....

    /David

  11. #11
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Ush, det är så himla tråkigt med oärliga personer. Hoppas det löser sig för dig!

    Lycka till!
    Mvh / Fredrik Glawe.

  12. #12

    Standard

    Jag hittar ev. honom på Ratsit.se hemsida. Sök på Johan Larsson med 73070 som postnummer. Han ser ut att ha ett annat tilltalsnamn. Där finns födelsedata, hela namnet samt adress. Jag skickar vad jag hittade som ett PM till dig.

Liknande ämnen

  1. Jaha, då blev man byggsugen igen då :)
    Av kajakmannen i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-26, 22:28
  2. Jaha......
    Av Masv i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 01:27
  3. Jaha, det var det...
    Av kronblom i forum Allmänt och Tips
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 15:17
  4. Midsommar å blåst
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 20:50
  5. kallt,snö,blåst...snabbis flyg
    Av DennanHMFK i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 22:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •