Gäller ett 6,0V Sanyo mottagar ack helt nyinköpt. Batteriet funkar utmärkt. Laddar fullt och har haft den på och kört servon, 6 st med landningsställ servo i över 1 timme på marken. (simulerad flygning med fulla roderutslag och upp och nedfällning av servoställ hela tiden.) Allt OK!

Men...Vid fulladdning och jag bara låter den stå så är batteriet helt urladdat efter 5 dagar. (Alltså kontrollerat direkt efter laddning att allt ok sedan stängt av det). Kan något dra ström fastän jag stängt av allt??? Jag använder en standardswitch on/off svart relä. Eller är det normalt att det laddar ur sig av sig själv så snabbt?

Vidare så finner jag det lite märkligt vid laddning. Laddar det med en kanonladdare swallow som jag köpte just för att ha koll på laddningarna=Svindyr. Funkar bra till lipo och allt. Brukar köra acken på 0.3 Ah och ca 2 timmar (piper när det är klart)....Men redan efter 10-15 minuter har ack stabiliserat sig på 7,4 V nånting sedan ökar den bara marginellt på 1,5 timme!!?!? Så måste jag låta den stå så länge eller kan jag så att säga snabbladda den på en kvart och få ut 95-96% av krämen??? Eller skall man alltid låta batteriet vara inkopplat till det piper? (Än så länge kör jag full tid)