Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: en kanske dum fråga men...

  1. #1
    sm3xrqs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    320
    Jobb
    Problemomdirigerare
    Klubb
    MFK looping

    Question en kanske dum fråga men...

    jag har bytt gyro i min belt, hur vet jag vad rev/normal brytaren ska stå på. är det universalt så den ska stå lika som den gjorde på det förra eller är det olika beroende på modell på gyrot?

    eller är det bara att prova sej fram, skulle vilja slippa spinnen som blir om det står åt fel håll :/

    // ubbe

  2. #2
    webmaster RCFF - Administratör DanneGs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    673
    Jobb
    IT Chef
    Klubb
    Bergs RC

    Standard

    Koppla i accen, titta på skärtbladen och gör en hastig rörelse åt någon av sidorna.
    Skärten ska ju kompensera rörelsen. Bara att titta på hur de vrider sig
    /Daniel Gustafsson

    Radio: JR DSX9
    Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
    Heli: E-sky Belt CP
    Bil: Traxxas Slash 4x4
    Båt: Princess med Zenoah 26cc
    01010010010000110100011001000110

  3. #3
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 186
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    det är beroende på gyro (ganska säker) men såhär gör du för att kolla det.

    Ställ dig bakom helin och ge sido roder åt t.ex höger. titta nu hur bladen rör sig, detta borde inte ha ändrat men nu skall ju nosen på helin flytta sig åt höger. snurra lite på bladen å tänk dig hur vinden rör sig över stjärtrotorn å se vilket håll den vrids åt.

    När du kollat så att du styr åt rätt håll så skall du kolla så gyrot kompenserar åt rätt håll. Gör samma sak igen och styr åt ena hållet. kolla åt vilket håll servot rör sig (frammåt eller bakåt) sen vrider du noset åt SAMMA håll som du först "svängde" åt, nu skall servot röra sig tvärt om mot när du styrde.

    Jag exemplifierar.
    Du styr åt höger och då rör sig servot bakåt mot stjärt rotorn, vrid nu nosen åt höger (sett bakifrån) och då skall servoarmen röra sig frammåt för att kompensera vridningen.

    Hoppas du förstod. Kompenserar gyrot åt fel håll så vrid på rev/norm brytaren. styr sändaren åt fel håll så ändrar du rev/norm i sändaren
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  4. #4
    sm3xrqs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    320
    Jobb
    Problemomdirigerare
    Klubb
    MFK looping

    Standard

    Tack för svaren jag tror att jag ska få till det nu

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    Jag äum.......visste inte om det där rev-historien så min Raptor kompenserade åt fel hål, dvs blev värre Men med "hotline" till plymen så blev det rätt.....

    Prova, men inte på så hög höjd
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  6. #6
    sm3xrqs avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    320
    Jobb
    Problemomdirigerare
    Klubb
    MFK looping

    Standard

    den går som en klocka och vilken skillnad det blev med det nya gyrot tok stadig i luften wohoo
    Har det motor så går det att få det att flyga
    Frågan är bara hur bra

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-04-02, 14:48
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2015-01-04, 12:53
  3. Ingenjör eller dum som ett spån de e frågan det............
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 15:51
  4. en till men den kanske finns här redan snacka om dans
    Av kenneth67 i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 19:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •