Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Mixa på DX7

  1. #1
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard Mixa på DX7

    Förra veckan skulle jag hjälpa en bekant att programmera in en modell med två höjdservon och två skevservon. Eftersom jag själv inte använder Spektrum eller JR-radio hade jag vissa svårigheter med setupen.

    Jag förstod att man ska använda MIX 5 eller 6 för att trimmen ska påverka båda roderytorna så jag satte ena höjdrodret i "Elevator"-kanalen och det andra höjdrodret i "Flap"-kanalen och använde MIX 5 Elevator to Flap.
    Efter reversering av ena kanalen fungerade höjdroderhalvorna fint ihop MEN...
    När man rör brytaren uppe till vänster i de två andra lägena blir det kaos. Hur kopplar man bort den brytaren så att det inte gör något om man av misstag kommer åt brytaren under flygning.

    Skevservona kopplade jag i Aileron och Aux 1 (om jag minns rätt). Samma här - fick allt att funka bra och när man använder skevtrimmen rör sig båda roderytorna. MEN...
    Rör man AUX-brytaren åker ena skevrodret nästan till ändläget. Hur får man AUX-brytaren avaktiverad.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    106
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Gå in i "System mode" (håll ner scroll-down och select när du slår på sändaren), stega fram till "input select"-menyn och ändra valet av brytare för aux2 och flap till INH.

    Om inte det hjälper kan du prova att ändra "travel adjust" till 0% för de kanaler som "stör".
    Hals- und Beinbruch!

Liknande ämnen

  1. Mixa in rökpump på hitec sändare
    Av cykelbud i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 11:47
  2. Futaba 6EX mixa kanaler för pan/tilt
    Av jesse78 i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 15:39
  3. Mixa in flaps
    Av ansu2723 i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 21:49
  4. Mixa skev i höjdrodret - "Ailevon"
    Av Gårdö i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 22:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •