Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Inkörning av elmotor.

  1. #1

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard Inkörning av elmotor.

    Hej!

    När jag köpte min första elkärra tidigare i våras (above all yak 54 .25 med above all-motor och passande reglage) så tyckte jag att det var rätt dåligt med kräm i den. men efter några flygtimmar så har det blivit bättre drag och den sticker glatt iväg vertikalt utan något större gaspådrag.

    Nu så när jag köpt min andra elkärra (above all sukhoi .40, jeti spin 66, 5s lipo) även denna med above all-motor (4820-14) så är inte draget något vidare, precis den känslan jag hade av den andra elkärran i början.

    Är det bara något jag inbillar mig eller krävs det viss inkörning av elmotorer??
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  2. #2

    Standard

    Jag utgår ifrån att det är bortslösa rovor. Kullagren kanske behöver snurra lite för att "komma igång". Jag tror att det som körs in är accarna som behöver några cykler för att leverera full kapacitet.
    Lycka till
    Göran

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    INstämmer med föregående talare. Ackarna kan behöva några cykler för att vakna till liv efter en tid på hyllan. Balanserar du dem? Jag kör alltid ett par cykler urladdning-balansering innan en ny ack åker in i planen.

    Borstlösa motorer behöver ingen som helst inkörning, de ska gå 100% från början. De ska dessutom vara i princip underhållsfria så länge man inte kröker axeln. Ytterligare en anledning till att flyga el med andra ord

Liknande ämnen

  1. inkörning bensinmotor
    Av Phonta i forum Bensinmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 14:41
  2. Inkörning av DA-50
    Av Felix i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 16:54
  3. Motorproblem vid inkörning
    Av JerryD i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-18, 12:17
  4. Inkörning av fyrtaktare
    Av Ekis i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 07:47
  5. Inkörning
    Av Kamikaze i forum Metanolmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 07:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •