//Tobbe
de där hade jag grejat utan bekymmer
att tro på sig själv gör det enkelt när man tänker fel...wesseordspråk
Get high with hovering not drugs
En bravör för den piloten, även om flygningen i sig inte var mjuk utan ganska ryckig, men sicken avslutning. Han försökte styra den in i slutet men hade för lite fart och vingen upp.
Min Fliton el-Extra 330 knakade till rejält sist, då jag gjorde just den manövern och nu väntar jag bara på samma resultat, men ändå kan jag inte låta bli att fortsätta med samma dumma stoppmanöver till hovring.
Det roligt att se piloter flyga sina modeller till gränsen av både sin förmåga och materialets hållbarhet. Jag säger - kör hårt - det är först då man känner att man lever.
Mvh
Kenneth
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Tyckte "ryckningarna" mer var att han flög i takt till musiken,
såg ju riktigt bra ut...
Men landa skulle han gjort som Wesses kamrat herr Hempel...
"Jag har den!" får här en helt sann innebörd...
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ZaXMrFh3n7M"]YouTube - bill hempel flies with one wing![/ame]
”Vir prudens non contra ventum mingit”
Jo, Hempels flygning är imponerande - men själv har jag en känsla av att haveriet är planerat.
"I got it" hörs närmast kameran (antar att det är fotografen som bekräftar att han fått med vinghaveriet på bild) den första rösten som hörs längre bort från kameran kan tänkas vara Bill som frågar om fotografen fick med haveriet på filmen. Det är min tolkning.
Jo, men man hör även på många av de filmer vi har här på forumet som är filmade av oss svenskar stt så fort det händer något, en krash eller liknande så hör man ofta piloten eller någon brevid, "fick du med det?" eller fotografen säger "jag fick det på film" så detta tycker jag inte räcker som argument om att det är planerat.
/Daniel Gustafsson
Radio: JR DSX9
Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
Heli: E-sky Belt CP
Bil: Traxxas Slash 4x4
Båt: Princess med Zenoah 26cc
01010010010000110100011001000110
Läste ditt inlägg igen och du kanske inte antydde på detta när du fick känslan av att det var planerat. Är det så ber jag om ursäkt
/Daniel Gustafsson
Radio: JR DSX9
Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
Heli: E-sky Belt CP
Bil: Traxxas Slash 4x4
Båt: Princess med Zenoah 26cc
01010010010000110100011001000110
Jag behöver inga ursäkter :-) och det jag antyder är ju inga fakta - jag bara råkar tro att detta är ett välplanerat stunt-trick (otroligt skickligt gjort).
Hempel är väl känd för att ha gjort många stuntflygningar i filmer, och flygscenerna där antar jag är mycket välplanerade.
Kvickrollar (snap roll) är ju en manöver som i program ofta också görs i mitten av en sjunkande linje - då hamnar kvickrollen ganska lågt. Här gör Hempel en vertikal linje uppåt och kvickrollen på toppen. Säkerligen har han mer pulver i kärran än jag någonsin kan drömma om, och haveriet kan mycket väl vara följden av för hård belastning, men jag får ändå känslan av att manövern är till för att få kärran på tillräcklig höjd inför haveriet.
Senast redigerat av sundqvistjohan den 2008-08-14 klockan 15:48.
Sände ett mail o frågade om detta va planerat till Bill o det va inget han planerade men en kul film vatt det dock tyckte han........
Get high with hovering not drugs
Tack för det klarläggandet Wesse, bra att det finns de som känner eliten. Det är nog inte bara Hempel som tycker att det blev en kul film.