Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 60 av 89

Ämne: FPV 2,4GHz kit

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Tjo. kameran vill man ha högt upp för att få så fri sikt som möjligt.

    Videogrejjorna Lasse köpte av mig är bara Lawmate prylar, är nästan bara sånna som används.

    Jag har gått lite i ide känns det som, dollarn drog iväg och jag står nu utan videomottagare sen en tid tillbaka Undra vems fel......

    Nämen jag har snart det mesta komplett igen, tyvärr så har vi vinter och 15 grader kallt just nu

    //Matte

  2. #2

    Standard

    Jag har heller inte några problem med att "spaka" radion, men jag kan föreställa mig att illusionen av att flyga på riktigt skulle kännas mera verklig, om man hade en riktig styrspak. Tänk att få glida fram över hanget på Ålleberg igen med ett tidstypiskt segelplan aller att flyga en Extra över hemmafätet. Det duger inte att styra med en liten pinne på en RC-sändare för att fullt ut få den rätta upplevelsen.

  3. #3
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 264
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gunnar Visa inlägg
    Jag har heller inte några problem med att "spaka" radion, men jag kan föreställa mig att illusionen av att flyga på riktigt skulle kännas mera verklig, om man hade en riktig styrspak. Tänk att få glida fram över hanget på Ålleberg igen med ett tidstypiskt segelplan aller att flyga en Extra över hemmafätet. Det duger inte att styra med en liten pinne på en RC-sändare för att fullt ut få den rätta upplevelsen.
    Ska du ha en polare som ruskar om stolen åt dig också då o då... "turbulens"
    Våga vägra Powerbox!

  4. #4

  5. #5
    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Jag förstår också hur du menar, visst måste det bli ännu bättre känsla med "äkta" spak.
    Men för min egen del så är första steget ett fullt fungerande head tracker, så man får en äkta känsla när man tittar runt.
    Tyvärr kräver det nyinvestering av radio.
    Men allt för känslan så klart.

    /lasse
    //Lasse

  6. #6

    Standard

    FPV över HJO 7/10 -08
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=Td4En6hBivs"]YouTube - FPV över HJO 7/10 -08[/ame]

  7. #7
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    www.dmd.es som har gjort rc-länk 868Mhz håller på med en Joystick anslutning för FPV.


    //Matte

  8. #8

    Standard

    Jag tog isär min joy-stick igår. Det sitter bara en potentiometer på varje axel. Det kan inte vara särskilt svårt att sätta i samma pottar som i sändaren och löda in brytare så att man kan växla mellan "spakarna". Är det så lärar-elev funktionen fungerar?

  9. #9
    Pelle Plutt
    Guest

    Standard

    Hej Matte,
    Det var ingen pekpinne jag ville komma med och det är ju klart att detta gäller andra än FPV flygare också men det bryr jag mig inte om så länge det inte kan kopplas till modellflyg.
    Det vore tråkigt om nån myndighets person skulle vakna och se till att vi som brinner för denna hobby får en massa inskränkningar eller hur?

    Vet du om dom radiomasterna/antenner som visades på filmen från ind,området var skyddsobjekt eller inte? jag vet inte men varför chansa.
    Mvh Per

  10. #10
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Har inte en blekaste, är det skyddsobjekt så bör dom väl vara utmärkta eller det kanske bara gäller militära skyddsobjekt.


    //Matte

  11. #11
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Känns som de är lättare för ryssen att gå in på www.eniro.se och leta upp alla skyddsobjekten du skrev om tidigare, sedan kan han använda sig av eniros karttjänst för att leta upp objektet på kartan

    http://kartor.eniro.se/query?what=ma...e.2801931.21;0

    Samtliga objekt du skrev om går nog att hitta på samma vis (hoppas inte ryssen vet om detta)

    /Martin
    Senast redigerat av Sigun den 2009-02-01 klockan 20:39.

  12. #12
    Pelle Plutt
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun Visa inlägg
    Känns som de är lättare för ryssen att gå in på www.eniro.se och leta upp alla skyddsobjekten du skrev om tidigare, sedan kan han använda sig av eniros karttjänst för att leta upp objektet på kartan

    http://kartor.eniro.se/query?what=ma...e.2801931.21;0

    Samtliga objekt du skrev om går nog att hitta på samma vis (hoppas inte ryssen vet om detta)

    /Martin
    Martin jag tror också att det går se saker på eniro som sitt hus osv men jag vet också att vissa saker av känslig karaktär är sensurerade=suddiga.
    Skit samma flyg var ni vill tycker det onödigt bara att flyga bland hus och bilar.
    /Per

Liknande ämnen

  1. RadioLink AT9 2.4GHz 9CH Transmitter with R9D Receiver Mode 2
    Av Dade i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-11-01, 12:05
  2. 2 skev servon med spoileron mix Futaba 7C 2.4GHz. Hur?
    Av Skrotiz i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 13:54
  3. 2.4GHz radiomodul passande FPV
    Av pontus i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 15:30
  4. 2,4GHz radio, FPV?
    Av kalleT i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 23:03
  5. Multiplex Easystar med 2,4GHz videolänk setup (FPV)
    Av Impulze i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 00:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •