Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Provflög Corona 2.4

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard Provflög Corona 2.4

    Tja

    Köpte en sådan där modul och två mottagare mest för jag var nyfiken på OM det fungerade för det var så billigt. Egentligen har jag inte haft några problem med min Hitec Optic 6a heller FÖRUTOM när man flyger förbi exakt dit sändareantennen riktas så kan man få ett litet ryck i maskinen ibland, fast nu e re en vanesak.

    Hursomhelst beställde på rcflight å hämtade dagen efter, snabbt å bra

    Provade först i min "rattradio" till min bilen Futaba 3pk 40mhz, konstaterade att bindningen med ett knapptryck på radion å en på mottagaren var busenkel. Å efter lite körande hade jag inte kortare räckvidd iaf än med 40mhz modulen.

    Bra tänkte jag,
    I med den andra mottagare in min raptor 30, men fick den inte att svara..... Snabbsurf på internet å såg att man lär binda sina mottagare samtidigt...... sagt å gjort så funkade bägge kalas nu.

    å slår man på bägge mott. när man sänder så svarar bägge, dvs ingen unik "kod" till var och en.... men så kanske det ska vara?

    Hursomhelst, provflög i raptor å hade inga som helst problem, borta var "flyga framför antennrycket" och me happy

    Har inte gjort ett "lång" test på räckvidden än å gått så långt bort tills det slutar funka men, då lär man ju ha hjälp

    Enda nackdelarna är känns som bindningen med alla mottagare om man ska "lägga till en" å andra sidan gick det så fort med en knapptryckning oxå så egentligen kan man ju binda en modell varje gång man ska flyga, en knapptryckning å 3sek efter så funkar det.

    Så provade jag att slå av sändaren medans mottagaren var igång å slå på igen å då e det inge fördröjning iaf så modellen börjar svara direkt.

    För de pengarna så e verkar det vettigt, iaf för mig som inte skiter pengar Och inte har krav på superlånga avstånd.

    Någon annan som har provat å kan tycka till? Eller e jag ute å cyklar ?
    Senast redigerat av Heda den 2008-09-18 klockan 15:38. Anledning: Skulle ändra ämnet men det går ju inte....aja, stavar som en kratta ;)
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

Liknande ämnen

  1. Problem Corona 2,4v2 vs 1,3ghz sändare
    Av Jocke71 i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 19:11
  2. hur para ihop Corona mottagare och modul?
    Av DennanHMFK i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 16:07
  3. Räckvidd med 6EXA och Corona RP6D1/RP8D1?
    Av Henry i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 19:17
  4. Test av Corona 2,4 i 27% Cap med DL-50
    Av fredrik i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 09:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •