Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Achtung achtung !!

  1. #1
    Diesels avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard Achtung achtung !!

    Hej gott folk.

    Idag har jag blivit blåst på 1000 kronor. Jag har köpt en radio på blocket av en Heinz D Frick från järfälla. Han skickade radion igår . Allt gick enligt ÖK . Jag var upptagen med vårt fram tills kl.20,00 så jag kunde inte öppna packetet. Men 3 minuter över 20 då var det packetöppning. Allt verkade vara ok. Slog på radion och allt kom upp i displayen som det skulle . Kanon tänkte jag då. Kollade så att kristallen som satt i var på kanal 65 och det stämde det med. Upp i hobbyrummet , slog på min stick på kanal 65 och då gissa.! hände inte ett skit!
    8 minuter över åtta ringer jag upp gubben och förklarar. Vet ni vad jag fick för svar ? Den fungerade hos mig och jag tar inte tillbaks radion.
    Han visste att om han sålde nånting på blocket då får man inte skicka tillbaks det och han är inte skyldig till någon form av återköp !
    undrar hur många han har blåst med icke fungerande saker.

    Så se upp gott folk med att köpa begagnat på blocket. Framför allt elektriska prylar.

    Och se upp extra noga om ni skall köpa nåt av denna man! HEINZ D FRICK från järfälla.

    Mvh Packo.
    Senast redigerat av Diesel den 2008-09-25 klockan 20:48. Anledning: Felstavning
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  2. #2

    Standard

    Trist! Vad var det för radio?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Hej,
    Diesel tråkigt med din nya radio, men jag tycker nog att du förhastar dig lite när du efter 5 minuter ringer killen du köpt den av och på grund av hans kommentar tar för givet att det är något allvarligt fel på radion.

    Nu kan det ju mycket väl vara så att du har alla saker rätt och att det faktiskt Är fel på radion, men på 5 minuter så kan du väl inte ha hunnit att kolla alla möjligheter.

    Som Hanke sa, vad är det för radio? är du väl bekant med denna typ av radio?

    Vill ju inte att du skall ha blivit lurad så jag hoppas att det är något enkelt som blivit översett.

    Vänlig hälsning,
    Nyroth

  4. #4
    Diesels avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard

    Det är en Hitec Eclips7 . har sedan tidigare ägt Hitec Optic 6 och dom har samma programerings uppläggning så jag gick in i programeringsläge , ändrade från HELI till ACRO (Flyg ) och återställde radion till flyg. I detta läge skall mina servon röra sig. Jag har t.o.m skiftat över min sändarmodul från min optic till eclipsen , och då fick jag radion lite närmare min näsa vilket gjorde att jag fick upp en doft av bränt bakelit. Tog av batteriluckan och då visade sig tex. att gubben tvingade dit en sändarack med futaba kontakt på kretskortet som stämmer inte alls mot hitec kontaktet. OM !! .... tänk om det kan ha varit så att han har vänt polariteten på acken när han satte dit den ?? jag kan inte sånt och vet inte om Hitec har inbyggt skydd mot sådant. Hur som helst .... Displayen är igång . Kan programera den , men den skickar inte ut några som helst signaler.......

    Skulle lyssnat på min fru. citerar " måste du ha en sådan radio, köp då en ny " men jag tyckte att gubben lät pålitlig och han lovade att denna skulle vara som ny !
    Senast redigerat av Diesel den 2008-09-25 klockan 22:02.
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  5. #5
    Ejnarssons avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    11
    Jobb
    grovsmed + rep på Oden-bmti
    Klubb
    Pålsboda MFK

    Standard

    Hej
    hitec eclips7 har inte polvändning skydd på ack kontakten, en polare har nämligen gjort exakt just den grejen. Det sa poff och sändarn var rökt. display och allt verkar funka men det händer ingenting med servon och dyligt.
    Tråkigt med oseriösa säljare

    Mvh: Ejnarsson

  6. #6
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    attans skit då .. blocket är lurigt likaså tradera ..

    kan kanske vara så att han visste detta !! och därför den inte legat ute här eller på smf ! ... åk upp å gasa den j***n!!
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  7. #7
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    Kan inte vara någon säkring som gått då bara?

  8. #8

    Standard

    Kan inte Hitec eclips, men har du kollat så att inte sändaren står i PCM-mode. Står den i PCM-mode och du försöker styra en PPM-mottagare så händer inte ett dugg.

    Rolle

  9. #9

    Standard

    Tydligen kan display och 'allt annat' se OK ut med RF sändarmodlulen är bränd. Radion måste skickas till Hi-tec för reparation då det inte finns säkring eller motsvarande att byta i RF modulen.... Sorry


    I accidentally plugged my battery into my TX the wrong way, and when I turned it on I heard a crackle. I quickly turned off the TX and checked the battery really stupid. Anyway when I turn on the TX the display shows 15V
    I can access every menu and everything seems to be okay. But, my receivers won't pick up a signal. Or rather, the TX isn't sending a signal. I checked the shift and other obvious stuff.
    I may just have to send it to Hitec.

  10. #10
    MrJets avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    220
    Jobb
    Tig-Svetsare GKN Aerospace
    Klubb
    Vänersborg Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Diesel Visa inlägg
    Det är en Hitec Eclips7 . har sedan tidigare ägt Hitec Optic 6 och dom har samma programerings uppläggning så jag gick in i programeringsläge , ändrade från HELI till ACRO (Flyg ) och återställde radion till flyg. I detta läge skall mina servon röra sig. Jag har t.o.m skiftat över min sändarmodul från min optic till eclipsen , och då fick jag radion lite närmare min näsa vilket gjorde att jag fick upp en doft av bränt bakelit. Tog av batteriluckan och då visade sig tex. att gubben tvingade dit en sändarack med futaba kontakt på kretskortet som stämmer inte alls mot hitec kontaktet. OM !! .... tänk om det kan ha varit så att han har vänt polariteten på acken när han satte dit den ?? jag kan inte sånt och vet inte om Hitec har inbyggt skydd mot sådant. Hur som helst .... Displayen är igång . Kan programera den , men den skickar inte ut några som helst signaler.......

    Skulle lyssnat på min fru. citerar " måste du ha en sådan radio, köp då en ny " men jag tyckte att gubben lät pålitlig och han lovade att denna skulle vara som ny !

    Attans otur! Jag lider med dig

    Men när du testade Optic 6:an modul, funkade radion då?

    Om den gjorde det kan du ju för att rädda situationen något kanske
    köpa Coronas 2,4 modul och mottagare. http://www.aircpro.com/airc/homepage...t&CartID=1079-
    som även säljs av andra respektabla säljare i landet.

    Mvh MrJet
    Gravallvarlig Hobby Pilot

  11. #11
    Diesels avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard

    Jag har hittat varför det har blitt som det blev !
    Sog sagt tidigare. Gubben klämde in en typ futaba batteri i hitec radion. Utöver att kontakten inte passade så passade inte batteriet heller i radion. För att sätta fast batteriet då använde han 2 st sockerbitar för att kila fast batteriet.
    Skruvarna som sitter i sockerbiten har förmodligen under transport eller användning skakat loss och letat sig in i radiona och kilade sig fast mellan den övre kretskortet och den nedre vilket har kortslutit dessa två. Så förmodligen radion var kass redan innan han skickade detta till mig, och han då valde att sälja detta. Och jag min dumme nöt nappade. Jag kan hans namn. jag vet vart han bor och jag har minne som en elefant. Glömmer aldrig !! Och nån gång så skall jag till stockholm .
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

  12. #12
    Diesels avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    352
    Jobb
    Service Underhåll
    Klubb
    SolvesborgsMFK

    Standard

    Glömde skriva att den ena kippet på kretskortet är den uppsvullnad på precis bredvid där skruven satt fast. Skruven lossade då jag plockade isär radion.
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •