Har sedan i Juli i år flugit med Futaba T14MZ och varit nästan mallig och löjligt nöjd över denna radio.
För knappt fyra veckorsedan kraschade jag min Hellcat i vad flera med mej trodde var en brusten link till höjdrodret.
I söndags hände det igen, på exakt samma sätt och efter nästan lika lång flygtid. Har sedan hellcaten inte flugit alls någonting förens i söndags.

Zip, sero, nada, null, nix, njet noll kontakt med modellen. Inga roder eller andra funktioner fungerar. Helt kontaktlös är modellen, ändå lyser radion som den ska.

Någon annan som råkat ut för detta?

Hellcatens mottagare var helt ny när jag monterade den i modellen i våras, en Futaba G3 mottagre, den som smälde i söndags var en gammal Hitec trotjänare som jag haft i många år och aldrig tidigare varit kraschad, aldrig haft en störning utan i sin livstid alltid fungerat helt felfritt.
Bägge modellerna flögs med 4,8V ackar.

Har pratat med Kaj´s RC Service i Västerås och han ska titta på den, det är ju för farao garanti på grejorna ännu så något annat vore ju otänkbart.
Men det skulle vara intressant att höra om några andra råkat ut för samma eller liknande problem med denna radio.
Ska tillägga att jag är lite gammaldags och fortfarande flyger med 35mHz.

Kommer skicka radion på Torsdag.