Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 63 av 63

Ämne: Lågkonjukturen

  1. #61
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DennanHMFK Visa inlägg
    wow.. börjar nytt jobb den 30/3.. dvs på MÅNDAG!!!
    sommarjobbet från förra året ringde och erbjöd jobb!!! fan vad det ska shoppas sen!
    Kul att du fått ett nytt jobb DennanHMFK, kan bara grattulera. Men inte för att jag har med det att göra men om jag var du skulle jag nog ligga lågt med allt för stora inköp i början. Bygg en buffert innan du börjar shoppa för mycket. Tyvärr vänder det ju snabbat i bägge riktningar, så man vet ju inte om man hamnar på pottkanten igen.
    Själv så sitter jag skapligt stabilt. På entreprenad sidan som jag jobbar inom byggbranshen så brukar det vara vi som kommer i gång först efter/i en lågkonjuktur i och med att det drar i gång satsningar på infrastruktur. Dvs, vägar, järnvägar, broar etc etc. Och då behövs bla grävmaskiner
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  2. #62
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ompa Visa inlägg
    Kul att du fått ett nytt jobb DennanHMFK, kan bara grattulera. Men inte för att jag har med det att göra men om jag var du skulle jag nog ligga lågt med allt för stora inköp i början. Bygg en buffert innan du börjar shoppa för mycket. Tyvärr vänder det ju snabbat i bägge riktningar, så man vet ju inte om man hamnar på pottkanten igen.
    Själv så sitter jag skapligt stabilt. På entreprenad sidan som jag jobbar inom byggbranshen så brukar det vara vi som kommer i gång först efter/i en lågkonjuktur i och med att det drar i gång satsningar på infrastruktur. Dvs, vägar, järnvägar, broar etc etc. Och då behövs bla grävmaskiner

    hehe näe det ska inte shoppas hårt det ska det inte.
    skrev bara så av lycka. haha

  3. #63

    Stig H.s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    250
    Jobb
    Byggnadsingenjör
    Klubb
    RCFF och Karlstads MFK

    Thumbs up Det har redan vänt upp....

    Förstår att många har bekymmer av industrikonjunkturens djupdykning under vintern. Det är ingen vanlig sväng nedåt. Klantiga ekonomi-nissar har ställt till det ordentligt i världen. Beteckningen ekonomisk kris är mera rätt än konjunkturnedgång. Sakta men säkert återfår man förtroendet för varann och en undertryckt efterfrågan på allt möjligt får industrin att öka takten igen.

    Den som vill kan tro på mej - det har redan börjat vända upp igen.

    Synd att många seriösa fina företag inte kan hålla ut och måste minska arbetsstyrkan eller ge upp.

    M v h
    Stig i Karlstad

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •