Reklam

 
Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456
Resultat 101 till 106 av 106

Ämne: Hur gör vi för att saluföra oss på klubbnivå?

  1. #101
    mulders avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp kräver inget hederligt arbete längre.
    Klubb
    Olofströms & Åhus Mfk JET-SKÅNE

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    Hanke!
    Morgonstund har guld i mun.
    Mina guldstunder är när jag en vindstilla högsommarmorgon sparkar tuppen i röven och tar mig ut till klubbfältet, vid dessa tillfällen brukar jag få 2-4 timmar för mig själv, så när första klubbmedlemmarna kommer har jag hunnit med 2-4 repor.
    För mig är de här tillfällena värda sin vikt i Norrlands Guld om jag nu ”vill” vara ensam.
    Hälsningar
    Lasse P
    Håller med dig Lasse, en tidig sommar morgon då fåglarna kvittrar är något blad det bästa som finns, packa upp prylarna i morgonsolen tända fotogenlampan och dra iväg allt vad det går. Efter ett par flygningar kommer sambon o pojken till fältet och man äter frukost ihop, mmmmm kan det inte vara sommar nu. Ha det gott /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

    JET SKÅNE

  2. #102
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    att flyga ensam i all ära ... men ändå så är det ju iaf för mig gemenskapen som oftast ger mer än "ensam" flygningen och på vårt fält är man tyvärr oftast ensam

    men fördelen med det är ju att man kan ta i utav bara den och inte behöver bry sig i att nån ska komma ivägen samt att man kan "träna" på dom där manövrarna i lugn och ro .. utan störande med flygare ..

    vad vore flygandet utan alla dessa "depå" flygare som minnsan har en 3 meters extra hemma som aldrig blir klar ?? eller den som faktiskt har flugit sedan 60 talet men aldrig har nån kärra med sig ?? nej flygare eller inte flygare hellre 10 pers på fältet varav 2 flyger än att stå där själv ...även om ensamheten har sin tjusning ibland ! ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  3. #103
    mulders avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp kräver inget hederligt arbete längre.
    Klubb
    Olofströms & Åhus Mfk JET-SKÅNE

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth67 Visa inlägg
    att flyga ensam i all ära ... men ändå så är det ju iaf för mig gemenskapen som oftast ger mer än "ensam" flygningen och på vårt fält är man tyvärr oftast ensam

    men fördelen med det är ju att man kan ta i utav bara den och inte behöver bry sig i att nån ska komma ivägen samt att man kan "träna" på dom där manövrarna i lugn och ro .. utan störande med flygare ..

    vad vore flygandet utan alla dessa "depå" flygare som minnsan har en 3 meters extra hemma som aldrig blir klar ?? eller den som faktiskt har flugit sedan 60 talet men aldrig har nån kärra med sig ?? nej flygare eller inte flygare hellre 10 pers på fältet varav 2 flyger än att stå där själv ...även om ensamheten har sin tjusning ibland ! ..
    Helt klart så är gemenskapen på fältet viktig o rolig, jag ***** när jag står o flyger och klockan börjar bli sent och alla åker hem fast det går att flyga ett par timmar till. Jag vill ha ett gäng att prata o flyga med MEN det finns tillfällen där jag gärna åker ut tidig morgon helt ensamm och tar den där underbara morgonturen när fåglarna precis vaknat till liv och solen är på väg upp. /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

    JET SKÅNE

  4. #104


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Håller helt med Kenneth - visst är det gemenskapen med andra "tokar" som gör att man åker ut till fältet. Visst vill man flyga också men är man ute några gånger utan att finna kompisar där så är det definitivt inte lika kul längre. Och det spelar mindre roll om det är "brygg-flygare" eller de som verkligen flyger - det är den sociala delen som man uppskattar och att få "ljuga" lite bland likasinnade.
    Hälsningar
    Roger

  5. #105
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej,
    Håller helt med Kenneth - visst är det gemenskapen med andra "tokar" som gör att man åker ut till fältet. Visst vill man flyga också men är man ute några gånger utan att finna kompisar där så är det definitivt inte lika kul längre. Och det spelar mindre roll om det är "brygg-flygare" eller de som verkligen flyger - det är den sociala delen som man uppskattar och att få "ljuga" lite bland likasinnade.
    Hälsningar
    Roger
    Roger!
    Det är det som är så bra med den här hobbyn, det finns utymme för "allas" tycken och smak.

    Det handlar bara om att välja rätt tidpunkt på dan!

    Hälsningar
    Lasse P
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-04 klockan 12:41.

  6. #106
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    sen är det ju när alla dom andra är där som alla ideer föds .... om vad och varför man ska göra si eller så ... det är svårt å få synpunkter på sina ideer om man bara jagar bort morgon fåglarna ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •