Reklam

 
Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 106

Ämne: Hur gör vi för att saluföra oss på klubbnivå?

  1. #61

    Stig H.s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    250
    Jobb
    Byggnadsingenjör
    Klubb
    RCFF och Karlstads MFK

    Cool Varierande avgifter

    Nu när de mer störningsokänsliga RC-grejerna för 2,4 GHz kommit kan klubbaktiviteter läggas även nära där folk normalt vistas. Man behöver inte längre dra iväg till ett fält kanske 2-3 mil utanför samhällena. Det kan fånga upp många nya rekryteringar till hobbyn.

    Tycker också att det kunde finnas större differentiering i klubbavgifterna. En ungdomstaxa, en pensionärstaxa och med valfri anslutnig till något förbund för dem som vill. Varför inte en tjejtaxa också - det vimlar ju inte av damer precis inom hobbyn/sporten.

    M v h
    Stig H.

  2. #62
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke Visa inlägg
    Lasse svaret är enkelt, ÖMFK är en privat herrklubb därav ingen info om den nånstans, därav också bara inbjudna.

    Nog för att jag inte vet vad den klubben har med det hela att göra men...

    Då kan du får mer att reta dig på, vi har även en herrklubb för inomhusflygning med bara inbjudna...
    Hanke!
    Eftersom inte bokis ville svara,så får jag tacka för ditt svar

    Hälsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 19:15.

  3. #63

    Standard

    jo lasse, våran grind heter herrklubb
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #64
    mulders avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp kräver inget hederligt arbete längre.
    Klubb
    Olofströms & Åhus Mfk JET-SKÅNE

    Standard

    I en av de klubbar/fält jag flyg på finns 2st grindar samt taggtråd runt hela fältet och dessa grindar skall vara stängda detta enligt överenskommelse med ägarna av fältet. Konstigare än så är det inte, vi har att gilla läget eller lämna och valet är enkelt. Det innebär att komma som gästflygare utan att meddela någon i klubben funkar inte, då får man bära prylarna långt, tyvärr.

    För att veta om det är någon på fältet så har vi en telefon som sätts på när man tar nyckeln till grindarna, går det fram signaler så finns det någon där. /Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

    JET SKÅNE

  5. #65
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke Visa inlägg
    jo lasse, våran grind heter herrklubb
    Hanke!
    Jag trodde RCFF jobbade för att riva allt vad grindar/murar heter.

    Tycker själv att det låter lite underligt att halva RCFF styrelse är medlem i en så kallad herrklubb,när ni officiellt går ut med en annan policy och allt snack om andra klubbars hemlighetsmakeri!

    Dessutom kunde jag inte få ett rakt besked angånde medlemskap i en så kallad "herrklubb" av den styrelsemedlem jag frågade.

    För mig är det klart underligt!!

    Hälsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 21:56.

  6. #66

    Standard

    Jo men nu är det väl ändå så att vi pratar om en klubbtidning i en öppen klubb? Dessutom var det inte ens "vi" som påpekade det hela utan en helt utomstående...

    Vi har aldrigt påstått annat om våran herrklubb annat än att den är privat. Herrklubbar finns inom alla tänkbara områden. Jag ser inte att det är fult eller skulle strida mot någon av RCFF mål om öppenhet mm, du mernar att jag inte heller får vara med i nån av mina andra herrklubbar heller?

    Kom igen nu Lasse, ta inte allt som skrivs så personligt. Att en utomstående kom med lite kritikt å frågor ska väl inte gå ut över alla? Man svarar sakligt och ärligt, har man inget bra svar så svarar man inte alls istället för att svamla runt om ingenting...

    Nu lägger vi ner och hjälper Gyld med ursprungsfrågan det kommer vi alla tjäna på, och dessutom verkar ju även SMFF:are läsa och diskutera så bättre samarbete mot samma mål (fler medlemmar) var det väl ett tag sen vi lyckades med så nu kör vi på det vinner klubbarna på!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #67
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Hur gör vi för att saluföra oss på klubbnivå?
    ja det var trådens namn !! men det verkar mer som tråden har blivit ett sätt att visa hur man inte marknadsför sig som klubb
    ..
    att vända ett inlägg från ngn som inte uppfattat klubben( vilken du nu än månne vara) till nått som tillräckligt informativ och inte hittat den info han sökt på sidan , till ett personligt korståg där man vägrar ta till sig av detta ja ... och dessutom stå på sig och rent vägra ta till sig och ev ändra förutsättninganrna att få kontakt .. ..

    tror inte det får fler till klubben iaf inte om dom läser denna tråd !

    så stopp i maskin nu lägg ner era korståg och håll er till ämnet .. dela med av tips för att underlätta för varandra istället för att tala om hur jä*la dåliga alla andra är
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  8. #68

    Standard

    oj vad du skriver kenneth, vill du ha lite the å en halstablett?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #69
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    .....Jag slipper få oväntat och olämpligt besök ut till fältet, jag behöver inte svara på en massa korkade frågor från nybörjare, dessutom behöver jag inte spela trevlig mot nyfikna.
    Ja, detta lockar ju verkligen nya flygare till vår underbara hobby...?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  10. #70
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Ja, detta lockar ju verkligen nya flygare till vår underbara hobby...?
    Jag hoppas att du förstår att inlägget var på ett skämsamt sätt..

    Hoppas det framgår!

    Lasse P
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 20:39.

  11. #71

    Standard

    men lasse, handen på hjärtat ibland anser nog även jag att vara ensam är skönt. Man vill flyga eller kanske ta upp en ny kärra och då kan det vara jobbigt å ha hela sverige där med 5000 frågor å pladder.

    Sen grind eller inte? tja om man ser på herrklubbs fältet så har vi en tokig dam som kommer cycklandes på banan vilket inte alltid är speciellt bra så beroende på vad syftet med grinden är så tyvärr nog är en grind bra...

    Jag tror mer att på inomhusflygningarn vintertid är ett riktigt bra ställe å finna medlemmarna, sekundärt ute på fältet på sommaren? Vad tror ni om det?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  12. #72

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    360
    Jobb
    Skiftarbetare, HMAB i Sveg
    Klubb
    E-startermaffian & BJ's Modellflygklubb

    Standard

    Hur gör man så för att saluföra sig?

    Just my two cents worth...

    En av mina visioner är att arrangera en dag utanför en av dom stora affärerna, med utställda plan, bilar, båtar, helis, whatever, så folk får se vad som finns. Kan man då t.ex. flyga med små plan och helis, köra med bilar, (självklart inom säkra gränser!) spaka simulator och visa upp vad man håller på med (video från klubbens flygningar borde fungera bra), tror jag det börjar suga lite i "vill-ha-tarmen" hos folk. Och man måste vara utåtriktad, ta kontakt med dom som kommer och tittar på, istället för att bara stå och prata med varann. - Vara världens bästa säljare så att säga...

    Information är alfa och omega. Arrangera klubbdagar, öppna dagar, meetings, whatever, och spika upp stora och fina affischer (minimum A3!) i god tid innan man drar igång så folk får tid att förbereda sig. (Kom med en liten A4- eller A5-sida på ICA samma dagen det börjar, och se hur många som dyker upp...) Prata med folk, använd dom resursser som finns tillgängliga; be släkt, familj och vänner att sprida budskapet att "nu har vi något på gång! Vi finns och vi vill ha med DIG!" Några kan även tipsa lokalmedia (tidningar, radio och TV) och få publicitet den vägen.

    Om man så vänder på diamanten och tittar genom andra fasetter, ser man att detta kan bli svårt. Det finns kanhända inget datum som passar för absolut alla i klubben, det kommer alltid upp nånting som betyder mera än att vara med att arrangera ett evenemang - specielt för en liten klubb. Så man bör ha en stor portion smidighet, tålamod och idealisme för att få klubben att växa. Men planläggning i god tid brukar hjälpa.

    Samtidigt behöver det inte kosta all världen att arrangera nåt, det viktigaste är att få med klubbens grabbar och tjejer att jobba. Sälj lite fika, korv och läsk men låt informationen vara det viktigaste: "Vi finns, våran klubb lever, vi har kul med våran hobby och vi vill ha med DIG!".

    Mvh
    Taylorcraft
    ___________________________________
    Given enough power even a brick will fly.
    But the lighter the brick, the better it flies!

  13. #73
    trapperwolfs avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    141
    Jobb
    Statlig anställd
    Klubb
    Åhus MFK

    Standard

    Har jag kommit till en sandlåda för modellflyggare eller vad är det frågan om

  14. #74
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    Jag hoppas att du förstår att inlägget inte var på ett skämsamt sätt..

    Hoppas det framgår!

    Lasse P
    Suck !!

    Hoppas o tror att du egentligen inte skulle skrivit "inte" mellan "inlägget" och "var"...?

    Tyckte efter mässan på Frescati att du verkade vara en trivsam, ja rentav med Wesseord, sällsam person, men ser nu att du verkar vara en inskränkt människa, som gillar att hacka ner på andra människor, som inte tycker som du....
    Tycker mest synd om dig, trots att du flyger otroligt fina jetkärror,
    vilka jag är kraftigt avis på...
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  15. #75
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke Visa inlägg
    oj vad du skriver kenneth, vill du ha lite the å en halstablett?
    NÄÄ jag tog en kopp kaffe å trodde det skulle gå över ... detta är ju fasiken nästan värre än rcff vs smff !!
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  16. #76

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av trapperwolf Visa inlägg
    Har jag kommit till en sandlåda för modellflyggare eller vad är det frågan om
    Håller med för det här blir tydligen bara värre och värre.
    Och inte blir det flera nya medlemmar till klubbarna med dom råd ni ger.

    Dom yngre har för länge sedan valt en annan klubb.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  17. #77
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Suck !!

    Hoppas o tror att du egentligen inte skulle skrivit "inte" mellan "inlägget" och "var"...?

    Tyckte efter mässan på Frescati att du verkade vara en trivsam, ja rentav med Wesseord, sällsam person, men ser nu att du verkar vara en inskränkt människa, som gillar att hacka ner på andra människor, som inte tycker som du....
    Tycker mest synd om dig, trots att du flyger otroligt fina jetkärror,
    vilka jag är kraftigt avis på...
    Självklart var det på ett skämtsamt sätt..
    tycker själv att det framkom i mitt inlägg!

    Vet inte varför jag fick in inte i inlägget, kanske va ett önske tänkande

    Hälsningar
    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-02 klockan 09:05.

  18. #78
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av drhanke Visa inlägg
    Jag tror mer att på inomhusflygningarn vintertid är ett riktigt bra ställe å finna medlemmarna, sekundärt ute på fältet på sommaren? Vad tror ni om det?
    Hanke, helt rätt
    Inomhusflyg är verkligen något alla klubbar borde utnyttja till att marknadsföra sig på.
    Där tror jag alla klubbar har något att hämta!
    Man kan visa upp sig på exempelvis Gallerier,skolor,köpcenter,idrotts arenor,mm.
    Själv tror jag att det handlar om att så det där fröet hos folk, sen får det ligga och "gro" tills det mognar.
    Då kanske man tar kontakt med den klubb som visade upp sig på någon av dessa tillställningar.

    Lasse P
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 21:51.

  19. #79
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    Med skämtsamma hälsningar

    Lasse Palm
    Du skrev ju klart och tydligt ovanstående Lasse ! .. så de som inte förstår sig på detta behöver nog skaffa glasögon .

  20. #80
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Taylorcraft Visa inlägg
    Hur gör man så för att saluföra sig?

    Just my two cents worth...

    En av mina visioner är att arrangera en dag utanför en av dom stora affärerna, med utställda plan, bilar, båtar, helis, whatever, så folk får se vad som finns. Kan man då t.ex. flyga med små plan och helis, köra med bilar, (självklart inom säkra gränser!) spaka simulator och visa upp vad man håller på med (video från klubbens flygningar borde fungera bra), tror jag det börjar suga lite i "vill-ha-tarmen" hos folk. Och man måste vara utåtriktad, ta kontakt med dom som kommer och tittar på, istället för att bara stå och prata med varann. - Vara världens bästa säljare så att säga...

    Information är alfa och omega. Arrangera klubbdagar, öppna dagar, meetings, whatever, och spika upp stora och fina affischer (minimum A3!) i god tid innan man drar igång så folk får tid att förbereda sig. (Kom med en liten A4- eller A5-sida på ICA samma dagen det börjar, och se hur många som dyker upp...) Prata med folk, använd dom resursser som finns tillgängliga; be släkt, familj och vänner att sprida budskapet att "nu har vi något på gång! Vi finns och vi vill ha med DIG!" Några kan även tipsa lokalmedia (tidningar, radio och TV) och få publicitet den vägen.

    Om man så vänder på diamanten och tittar genom andra fasetter, ser man att detta kan bli svårt. Det finns kanhända inget datum som passar för absolut alla i klubben, det kommer alltid upp nånting som betyder mera än att vara med att arrangera ett evenemang - specielt för en liten klubb. Så man bör ha en stor portion smidighet, tålamod och idealisme för att få klubben att växa. Men planläggning i god tid brukar hjälpa.Mvh
    Detta tror jag själv på. Vi i vår klubb var i höstas inbjudna att delta på en stor kommundag där vi visade upp oss genom att flyga våra modeller och att visa upp vår hobby för intresserade. Vi fick många besökare som undrade mer om vår hobby och även folk som var intresserade av att gå med oss.

    Så gör som Taylorcraft sa, ta och samla ihop ett gäng från klubben och visa upp er utan för ICA eller på föreningsdagar eller någon annan form av aktivitet där ni visar att ni finns.

    mvh Martin

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •