Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 106

Ämne: Hur gör vi för att saluföra oss på klubbnivå?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #11
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Förutom att Mats har ett mycket bra inlägg om problematiken så var det en rad som jag fastnade för:
    "Och tyvärr händer det att modellflygare med erfarenhet uppträder som besserwissers, talar inte om vad man skall börja med som nybörjare, vänder gärna samtalet till att prata om sin egen dyra och fina flygmaskin. Nu får jag väl på skallen , men jag har upplevt detta allt för ofta genom åren, hjälm på! "

    Det där var huvudet på spiken i min värld,just den där drygheten!Lite "klubben för inbördes beundran" som finns på en del meetings istället för o sprida hur kul detta är och att inga frågor är för korkade o besvara!
    Har sett detta på flera håll framförallt när jag började flyga för 4 år sen o själv var nyfiken på hur man gjorde..


    Lasse,två saker: När du skriver så kryddar du med mycket utropstecken o fet stil,i forumvärlden så är det att gapa,skrika även om du inte menar så..

    Och när jag skrev "hemlighetsmakeri" så tänkte jag på SRFK:s hemsida där tex klubbtidningen var lösenordsskyddad men det finns säkert nån bra förklaring på det med..Jag tror personligen inte att man vinner nya medlemmar på det men det kanske inte är meningen heller..
    Min erfarenhet av dom här 25 åren inom modellflyget är att när en del grabbar/gubbar har klivit förbi nybörjarstadiet så tar dom på sig en alldeles för stor kostym! Helt plötsligt så vet och kan man allt, dessutom har personerna ifråga ofta svårt för att ta konstruktiv kritik.

    Under alla dessa 25år har jag träffat ett fåtal dryga modellflygare,
    men besserwissers finns det i varenda klubb, dryga! Nja det kan jag inte påstå.

    Bokis, återigen!
    Så länge jag inte är oförskämd, elak eller dum så väljer jag själv stilen på min text, utan att du behöver kommentera den.

    Innan du lägger ut dina pladder mattor om hemlighetsmakeri, tycker jag du ska ta reda varför vissa klubbar väljer att ha klubbtidningen tillgänglig endast för medlemmar. Och som du själv skrev!
    Det finns säkert en bra förklaring! Varför då överhuvudtaget snacka om hemlighetsmakeri?
    Själv tycker jag att det måste vara upp till klubben att själv få avgöra om man vill att den ska vara tillgänglig för allmänheten. Det måste väl ändå räcka med en bra hemsida för oss andra/blivande medlemmar!

    När vi ändå prata om öppenhet /frihet som du så starkt förespråkar, måste jag bara få fråga dig?
    Kan vem som helst när som helst åka och flyga hos Östhammars MFK som du är medlem i?
    Har ni någon hemsida som vi andra kan besöka?

    Själv fick jag höra!
    Om jag ville flyga på ert fält så måste jag bli "inbjuden" av någon av klubbens medlemmar.

    Du har väl hört den där om att kasta sten i glashus?


    Lasse Palm
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2009-01-01 klockan 08:16.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •