japp kylan ställer ju till det för oss ibland ! .. vilket verkar vara fallt med min sanwa radio som jag hadde när herr cub gick hädan ! ..
som pålästa forums medlemmar vet så blev ju min cub okotrollerbar efter en stunds flygande ! .. så även min lilla p51 ett par dagar senare .. !
felet konstaterades till radion efter lite fixande .. å testande

var på väg att skrota radion men tänkte att man kan ju lika öppna å kolla om det är nått synligt fel ! .. så lyfte på locket och där uppenbarade sig genast felet till varför skev och höjd inte ville vara med å leka !
2 st kablar till pottarna på skev höjd spaken var helt sonika av just där dom "ledar" vid spak rörelse kabeln var helt enkelt av vickad av spak rörelserna genom åren !

så min slutsats av det hela med minus grader så har plasten blivit hård i kabeln och spruckit vilket då senare har lett till att även kabeln vickat av ..

så genom att helt enkelt bara löda tillbaka kablarna och säkra med en klutt epoxy så har jag nu fått en fungerande radio igen ...

så jag kan ju ge tipset till er som har en lika att öppna och kolla era kablar i radion så dom inte är på g att gå av radon då vilken sort?? en sanwa vg6000 dock så kommer jag nu inte använda den till nått större utan depron flax leksakerna samt mindre seglare ..