Hej
Vilket försäkringsbolag rekommenderar Ni, skall ha bilen, huset samt ha modellförsäkring(I fall av krasch) i samma bolag.
Har Ni ett bra förslag?
Mvh
Kenneth
Hej
Vilket försäkringsbolag rekommenderar Ni, skall ha bilen, huset samt ha modellförsäkring(I fall av krasch) i samma bolag.
Har Ni ett bra förslag?
Mvh
Kenneth
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Beror på hur mycket du vill försäkra, jag har fr.o.m nu Vesta försäkringsbolag genom min bank Nordea. Jag upp till 30 000:- Eftersom jag har alla försäkringa hos dem så har jag 20 % rabatt, så det blev billigare med det nya i alla fall.
Jörgen
Segelbogsering - en passion - en upplevelse
ASG29 skala 1:2
DG1000 skala 1:3,5
KA 8 b skala 1:2,5
Swiss Trainer skala 1:2,8
http://www.scalepilots.com
http://www.autopartner.se
Alla försäkringsbolag täcker inte radiostyrda modeller, viktigt att kolla![]()
Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
Tiger Moth Saito 62 4t
Piper J-3 Cub OS 70 4t
Bellanca Decathlon OS 46 fx
Spitfire Supermarine Saito 62 4t
Henschel HS-129 dubbla os 10
Focke Wulf TT15
Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)
"En gång modellflygare, alltid modellflygare"
Mer & allrisk försäkring är ett krav hos LF för att det skall täcka modellflyg plan men då å andra sidan täcker det upp t.o.m 35000kr.
Ett vettigt alternativ att kolla upp är Moderna Försäkringar, har själv både bilen (moderna bil via bilsport&mc) och kåken där. Inga av de andra stora bolagen kom i närheten av deras premier. Om det går att baka in modeller vet jag dock inte, men det skadar ju aldrig att kolla.
DINA Försäkringar
Var klart billigast på ungarnas EU-Mopeder, lät dem räkna på alla mina försäkringar, Villa, Bilar, Husvagn, släp osv. Jag sparade ca 2500:- totalt per år jämfört med Folksam.
Dessutom tecknade jag en speciell försäkring för modellerna.......
Mvh Johan B