Reklam

 

Visa resultat för omröstning: Kolgrill eller gasolgrill?

Antal röster
102. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Kolgrill

    77 75,49%
  • Gasolgrill

    25 24,51%
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 47 av 47

Ämne: Gasolgrill eller kolgrill?

  1. #41

    Standard

    Kolgrill! Självklart! Stå och bärsa lite med polarna medans damerna är inne och gör potatissallad. Måste ju "se till grillen"... Nä ingen gasol grill här inte. Då kan man ju lika gärna micra köttabiten och sen hälla på smak och rök på burk! Jag använder t.ex. endast äkta rom när jag blandar rom och cola, hur gör ni gasolare? - Brännvinspecial med rom-essens och kolsyrat vatten med cola essens för att det är praktiskt

  2. #42
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Nej du, BreatBoo - en gasolgrillare blandar inte rom och cola. Först rostar man ett gott vitt bröd, sedan ett tunt lager smör, crème fraîche, finhackad purjolök och sist rommen (siklöjrom). Så gör jag med rommen, gasolare som jag är.

  3. #43

    Standard

    Det lät ju inte så tokigt. Själv brukar jag avnjuta löjrom på rostat bröd, men på en bädd av hackat ägg och lite finhackad rödlök blandat med majonäs och citron. Med lite dill till. Får ta och testa crème fraîche och purjo nästa gång. Fast gasol grillen håller jag mig borta från och nån rom och cola lär säkert slinka ner även i framtiden

    Tycker även det börjar bli dax för en uppdatering i din Frenzy tråd, kanske lite sommar film och intryck nu när du fått flyga in dig på den. Ja ja, ursäkta om jag glidit lite OT, tillbaka till grillar nu

  4. #44
    JAJs avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    19
    Jobb
    Ing
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Gasol.
    Lätt att reglera värmen snabb start.

    Efter ett år med en gasolgrill så är valet enkelt. GASOL!
    Numera slipper ja de KREMERAD sakerna från grillen som smakar massor av kol och sot!
    Välj en gasolgrill med "stekbord" och galler och utveckla matlagningen!

    Enda nackdelen är att det inte tar en timma att starta grillen vilket kan vara en fin väntan och social samvaro och en stor konst i sig själv.

    Gasolgrillen kan även fixa en kremerad korv till kolgrilfantasten, skulle HAN sakna träkolen så fins det pulver i krydhyllan som med fördel kan bränas in i korven till de gamla som fortfarande föredrar kremerad korv som smakar kol!


    Lycka till

    JAJ

  5. #45
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Är det igentligen någon som har testat att grilla halva köttbiten på kolgrillen och halva på gasolgrillen och gjort ett blintdest och "vet" skillnaden?

    Jag personligen kan inte känna någon kolsmak på kolgrillad mat så jag tycker smaken är exakt desamma.

    Jag tror att anledningen till att vissa känner kolsmaken är att dom vet den är kolgrillad.
    T.ex. blev jag en gång lurad att äta en vegitarisk hamburgare fast jag trodde det var kycklingburgare. Visst smakade den kyckling ända tills jag efter halva burgaren upptäckte att den var vegitarisk. Helt plödsligt blev den inte alls lika god. Vårat huvud har mer inverkan på vad vi känner för smak än vi tror....
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  6. #46

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    167
    Jobb
    Konsthantverkare
    Klubb
    mfkfenix Rättvik

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Krille Visa inlägg
    Är det igentligen någon som har testat att grilla halva köttbiten på kolgrillen och halva på gasolgrillen och gjort ett blintdest och "vet" skillnaden?

    Jag personligen kan inte känna någon kolsmak på kolgrillad mat så jag tycker smaken är exakt desamma.

    Jag tror att anledningen till att vissa känner kolsmaken är att dom vet den är kolgrillad.
    T.ex. blev jag en gång lurad att äta en vegitarisk hamburgare fast jag trodde det var kycklingburgare. Visst smakade den kyckling ända tills jag efter halva burgaren upptäckte att den var vegitarisk. Helt plödsligt blev den inte alls lika god. Vårat huvud har mer inverkan på vad vi känner för smak än vi tror....
    Rök smakar inte som rökessens, det behöver man inte vara utbildad för att märka.

    Och det är skillnad på rök.
    Dieselrökt abborre är ingenting mot alrökt.
    Jag flyger hellre i luften själv än låter mina plan krevera!

  7. #47

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    273
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Grillade på en gasolgrill förra helgen,en Landman.Totalt värdelös!!
    Hade fundering på att köpa en sådan,men nops!!
    Smakar in te ens grillat av köttet,jag vill ha denna kolsmak som utvecklas.STOR skillnad alltså.
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

Liknande ämnen

  1. 35 eller 2,4
    Av rc9 i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 16:39
  2. Futaba, Hitec eller Spektrum, en smaksak eller finns det skillnader?
    Av FlygareFröjd i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 11:05
  3. 2.4Ghz modul eller inte eller ny radio??
    Av Patrik J i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 14:33
  4. PPM eller PCM!
    Av Jakob i forum Metanolmodeller
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 09:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •