Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Edge 540 EP 3D från art-tech

  1. #1

    Standard Edge 540 EP 3D från art-tech

    Hejsan, jag är ganska så grön vad gäller plan, men har flugit med min högvingade trainer etanolare sen förra året och den börjar driva mig till vansinne, den är trög i luften kan knappt göra normala svängar utan att använda massor av stjärtroder utslag plus att motorn kräver att man nålar om den efter varenda flygning.

    Jag såg några som flög med edge plan vet inte om det är samma fabrikat men dom såg ju helt underbara ut å flyga. Jag är inte alls rädd för mer avancerade plan eftersom jag spenderat flera år med helikoptrar och flugit liknande plan med 3d egenskaper tim-vis i simmulatorn.!

    Nån som vet om detta är ett bra flygplan? eller nått annat dylikt med ungefär samma spännvidd ca: 1 meter 930mm (lagom storlek för mig) om ja minns rätt. Planet i sig va ju heller inte så dyrt 1545:-(Edge 540 EP 3D från art-tech) i ARF utförande, bara sätta in mottagare å köpa några extra accar.

    /Mvh Magnus

  2. #2
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Jag har ingen aning om den modellen. Men tittade på denna videon. Och utifrån det så ser det iaf ut som att den flyger helt okey. Om det är hovringsprestanda med originalsetup låter jag vara osagt.

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=3HOzYesUFJk"]YouTube - ART TECH EDGE 540T[/ame]

  3. #3

    Standard

    Hej,
    detta är definitivt inget nybörjarplan.Den har bra flygegenskaper men med och stora roderytor är den otroligt snabb i alla rörelser = små roderutslag annars .....
    Orginalsetupen har ingen hovringsprestanda men ett motrobyte kostar inte mycket.Ett plus är att det finns reservdelar att tillgå vad som än händer .
    Min rekomendation är att testa denna modell. Mycket underhållning för lite pengar.

    Mvh / Anders

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av anpe Visa inlägg
    Hej,

    Mvh / Anders

    Yes!! precis min baktanke till att köpa detta planet, var reservdelarna, det gjorde mig väldigt benägen till just detta plan då det är första gången i min flygplans-karriär (vilket inte är så lång) som jag sett att ett plan har reservdelar att tillgå.

    Och enligt filmen såg de ju riktigt vasst å roligt ut, så detta blir ju till att beställa när aircpro får in dom igen. Jag är för tillfället långt ifrån att utföra low altitude hovringar ännu, men det lär väl komma senare i "flyg-karriären" med ett annat plan.

    Här kommer en fråga till: Jag hade tänkt använda min futaba 4ex sändare. Duger denna?

    Jag hade tänkt eventuellt köra med min spektrum dx7, men då krävs ju en ny mottagare å allt, men behöver ju ändå inte mer än 4 kanaler så det kanske är överkurs?

    /Mvh Magnus

  5. #5
    ronas 22s avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    104
    Jobb
    skolan
    Klubb
    mfk stratos

    Standard

    edgen är ett väldigt bra flygplan för arobatik och snäva svängar. vänder på en femöring! som nämnt ovan blir edgen snabbt till ett 3d plan med stora utslag.

Liknande ämnen

  1. Feiyu Tech gps och autopilot
    Av uffe40 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-06, 20:15
  2. 50% Bill Hempel edge v2 og EF-edge 88''
    Av anders e i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-15, 14:55
  3. GeeBee 3D Art-tech
    Av exumed i forum Elmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 09:38
  4. Art-tech 11.1V 2200mAh defekt?
    Av iRonNuke i forum Batterier och Laddare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 18:51
  5. Art-tech E-Fly
    Av Glawe i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 21:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •