”Vir prudens non contra ventum mingit”
DELA ut reklam? får man pengar av det Vaarrtt ska man anmäla sig !! äntligen ett sätt att vara ute
lipoaken finns de ingen billigare sån o.o?
Bara att gå in på http://www.utdelare.s-post.se/Vaelkommen
varning!! man får inte mycket pengar av de.
Sen måste man va en viss ålder kommer inte ihåg vilken
//Micke B
de vill ha 13 och uppåt jag e 12 blir 13 i år men räknar de året?
Det är väl bara att fråga dom eller ?
/Matte
Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..
det är grejen att ska åka till iran om en vecka ._:
och de kommer svara mailet säkert om en vecka
Hej!
Den kärran är inte lämplig att börja med!!!!!!!!!
Som jag sagt tidigare! Eftersom du bor i Kista...Kom ut till oss i Upplands Väsby (Väsby modellflygare) så får du provflyga och se vad modellflyg handlar om.
Det finns en massa flygplan som är bara "leksaksplan" som "silverlit" och liknande som du hittar på Teknikmagazine och Biltema för 300:--700:- ,men det är bara "leksaker" som kan flygas av vem som helst utan några kunskaper. Riktiga ,"hobby" flygplan, kräver kunskaper för att flygas!!
Så vad är det du vill ha ??
Hobbyflygplan kommer nästan alltid utan radio och motor! Som hobbyflygare väljer man sådana saker själv!
Ett hobbyflygplan har en räckvidd på ca 2-3km. det betyder att planets radio har den teoretiska räckvidden. Ett leksakflygplan har kanske 100-200m räckvidd.
Radion till ett hobbyflygplan kan tas ur planet och monteras i ett annat plan ...det går vanligtvis inte med radion i leksaksplanet.
Ett hobbyflygplan kan ofta startas och landas från en startbana då planet är ganska stort, från ca 1m till 2m spännvidd , ett leksakplan är ofta betydligt mindre.
http://www.airmedia.se/index.php?act...&productId=402 är denna flygplan bra elr är de leksak som ni säger
Ben, jag har läst hela tråden och måste ge de som hjälper dig beröm för deras tålamod. Jag vet att du "bara" är 12 år men du måste börja läsa de svar som dina kompisar på forumet ger dig.
När man är 12 år så klarar man av betydligt mer än vad du visar.
Glöm hela idén med att försöka köpa ett plan via internet och flyga det själv. Det kommer inte att lyckas, tro mig.
Jaka har gett dig flera fina erbjudanden om att hjälpa dig upp i luften och du har inte ens svarat på om du vill ha hjälp med det eller inte. Dålig stil om du frågar mig.
Alla här inne vill inget hellre än att hjälpa dig med flygningen men du måste bjuda till och börja läsa vad vi skriver, inte bara ställa nya frågor hela tiden.
Planet du frågade om sist är ingen leksak men kan inte flygas utan att du köper till servon och motorer m.m. för kanske 2000-3000 kr.
Mvh
Gringubben Poteta
Nytänd flygare!
(Nu även med elvisp!)
jag vill ju gärna gå ut där jaka säger men jag vill lära mig på mitt eget flygplan