och? vad vart det till slut?
och? vad vart det till slut?
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Det blev en fin nybörjar piper j3 cub m24 butiken rekommenderade den för nybörjare Och en annan ochsåtog denna
Blev de ett bra plan elr dålig leksak Butiken sa att den va en rc nybörjar flygplan
en cub är ganska snäll att flyga så det blir säkert bra men om du inte har flygit rc-flyg tidigare så prova inte den själv utan hjälp från någon som kan.
Flygartant nr 1.
varje start är frivillig, varje landning obligatorisk.
Hej!
Vilken CUB då???
Inte Kyoshos lilla El-CUB väl?
Kyoshos! men du jaka kan vi fixa en dag!
Hej!
Visst! Du är välkommen när som helst till oss i Väsby!
Tyvärr är Kyoshos CUB ingen höjdare som förstamodell då den är har svag motor (Borstad motor) och NiMH celler.Dessutom är den liten och vindkänslig.
Finns mycket bättre elkärror att välja på bl.a Multiplex "Easy star" som nämts tidigare.
-Nu gjorde jag dig ledsen ...Men tyvärr blir det lätt så att man köper fel när man går till en hobbybutik och snackar med dem som inte har egen erfarenhet av R/C flyg.
Ta med dig CUB:n så kan jag visa dig hur den flyger och samtidigt ska du få pröva på att spaka själv med klubbens kärror.
Hälsningar!
Jan K
Väsby MF
Nehe inget svar ännu
Hall[ kan jag få en snabb hjälp? jag kanske kan köpa ett sånt plan!
Köpte du inte nyss en kyoshos piper cub? eller...
Grabbar på forumet, jag måste säga att ni är helt otroliga på att svara![]()
Rcflyg.se FTW![]()
Ville bara att ni ska veta att jag följer denna tråd, och att ni är fantastiska på att svara![]()
Vänligen, Jesper
Flyger: Trex 600, Trex 450.
Krashat:
Totalförstört: Walkera #4, Tx-450 se v2 (T-rex SE V2 clone), Walkera 22E
Att flyga är att leva!
Hej Ben, köp en easy star då. Vi hjälper dig sen med en bra set-up!
Mvh David!
---------------
Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK
Unge herr Ben verkar ju inte läsa alla tips.... McRegor har redan tipsat om ett mycket prisvärt Easy Star-paket:
http://www.rcflyg.se/forum/showpost....&postcount=147
som visserligen har en borst-motor-setup, men en ny bl-setup från HobbyCity kostar ju inte så mycket om man vill uppgradera...
Vidare börjar jag tröttna på att ge fler tips i denna tråd, då Ben som sagt inte verkar läsa/lyssna på våra råd...?
”Vir prudens non contra ventum mingit”
Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se
Paketet mcregor länkade till kostar 870 spänn! Billigare blir det inte..
http://www.mamut.net/controls/shop/s...ab_ab&pid=9180
Mvh David!
---------------
Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK
Hej!
Problemet med den "Easy star" modellen är att den fortfarande har NiMH batteri och borstad motor...och en radio av okänt fabrikat!
Men för 900:- är det ju värt att pröva.