Reklam

 
Sidan 10 av 11 FörstaFörsta ... 567891011 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 218

Ämne: Hej är ny och vill ha hjälp!!

  1. #181


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    900 kr är rätt exakt vad en Easy Star kostar som standard - utan sändare, mottagare, servon, ack, fartreglage och laddare. Så även om det inte är den modernaste utrustningen så står ju Hitec/Multiplex ändå bakom den och den är säkert väl så flygbar som t ex Kyosho-Cuben. Att byta till LiPo (och LiPo-laddare) kan ju vara nästa uppgraderingssteg - sen kanske borstlös motor och motsvarande reglage.
    Hälsningar
    Roger

  2. #182

    Standard

    Men jag tänkte mig ett plan som startar från marken? elr startar den från marken!!

  3. #183
    ewaldss avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    532
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Vad hände med cub:en du hade köpt??

  4. #184


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Ben,
    Om du tar och läser om alla 10 sidor som din fråga genererat så hittar du diverse olika tips - säkert passar nåt av dem den önskan du har just "för sekunden"...
    Du kan inte kräva att vi skall svara flera gånger på dina frågor utan använd nu de svar du fått i denna tråd tidigare - sen kan du också använda Sök-funktionen så hittar du massor av trådar med ungefär samma frågeställningar som du haft.
    Inte förrän du verkligen visat att du läser våra svar och tar dom på allvar så tycker jag det finns nån anledning att gå vidare i denna tråd. Det kan låta hårt men totalt sett har vi som svarat "offrat" åtskilliga timmar på din/dina frågor och då vill man gärna att frågeställaren också läser svaren och inte hela tiden bara kommer med nya frågor - utan egentlig koppling till tidigare frågor och de svar han(du) fått.
    Hälsningar
    Roger

  5. #185

    Standard

    cuben jaka sa att den e dålig så jag gav tbx den och fick pengar hade ej använt den !

  6. #186

    Standard

    Flera sidor säger att denna är bra http://www.youtube.com/watch?v=6FHFk...layer_embedded
    men vet ej om den e bra Jag vet att ni tycker jag ska köpa easystar men jag vill ha en som har hjul så den går upp i himlen själv för de e enklare! kanske mulitplex har en sån med?
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6331
    79 dollar blir ungefär 670kr
    Men har nån här i forumet testat denna sida?? de kanske ej kommer hem elr frakten?

  7. #187


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 244
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Detta är ju sanslöst...
    Allt verkar ha gått in i en loop..

    Mvh Kent

  8. #188

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Hehe, du läser inte svaren, eller hur?

    Fast varför skriver jag det här inlägget när du ändå inte kommer ta dig tid att läsa det.
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  9. #189

    Standard

    Jag tror faktis jag läste halva o.O

  10. #190

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    jaja, för att ge något i tipsväg. Att börja med ett plan utan landställ är nog enklare att börja med. Framförallt om du skall börja själv..
    Men den cessnan du länka till kanske inte är så dum. Men du behöver:

    Sändare med mottagare. Finns Spektrum DX5 på hobbycity som är en utmärkt sajt att handla ifrån. Spektrum DX 5 kostar 99 dollar har jag för mig..

    Laddare, finns helt okej på HC

    Ett par extra batterier så du kan flyga mera.
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  11. #191

    Standard

    hejsamn Ben, jag är helt ny på detta med flygplan. för ca 2 veckor sedan köpte jag detta flygplan
    http://www.hobbex.se/p/productmenu,1...t/product.html

    det kostade 1900 kr där jag köpte det.

    första gången flög jag utan att ha tränat på en flysimulator på dator, och efter inte ens 2 minuters flygning fick jag köpa delar för 360 kr för att kunna flyga det igen.

    min andra flygtur var tidigare idag, då hade jag tränat på datorn lite mer....men det BLÅSTE för mycket, och efter 3 och en halv minut låg planet på backen igen...

    Det fina planet är inte så fint längre, det är tejpat, klistrat och lagat... efter binte ens 6 minuter i luften.

    ikväll provade jag igen, det blåste ca 2m/sek. och NU gick det bra. vär nära att krascha ett par gånger men lyckades rädda planet med nöd och näppe.

    såååå, har du gott om pengar, skirt i vad alla säger och köp vad du vill ha, och ju dyrare desto roligare är det... men simmar du inte i pengar,
    börja billigt, och sen när du vet att du kan hantera ett flygplan, då köper du ngt FETT.

  12. #192

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Planet ovan har väldigt små hjul vilket kräver bra gräsytor för att det ska gå lätt att starta. I Upplands Väsby (väsby Modellflygare) har vi väldigt kortklippt gräs men få fält har nog så kortklippt gräs att kärran går att starta från marken.

    Ska du inte vara med i en klubb så hittar du nog ingen gräsyta där planet ovan kan starta.
    Sen är det en annan sak...Planet ovan har en mängd detaljer som lätt går sönder.
    1. Hjulkåpor...snyggt men skört!
    2. Vingstöttor...helt enligt fullskalaversionen, men skört!
    3. Små hjul...svårt att starta om inte gräset är kortklippt.
    4. Skör motorkåpa.

    Easy Star:en är ju inte världens snyggaste flygplan...men va f..gör det när du bara ska lära dig flyga ...då kommer du att krascha en massa gånger i allafall!
    Easy star:en/Cessnan är bara en kärra i en lång räcka av plan du kommer att bygga/skaffa ändå.
    -Får intrycket av att du tror att planet du skaffar nu kommer att vara det enda du kommer att ha.

    Nu håller visserligen moderna "friggolitplan" som ovanstående Cessna och Multiplex "Easy-Star" bra, men förr eller senare går de sönder, så bry dig inte om hur dit första flygplan ser ut!!! Det viktigaste är att det är robust och flyger bra och att det är enkelt att handha utan en massa skaladetaljer.
    Senast redigerat av jaka den 2009-08-13 klockan 21:34.

  13. #193

    Standard

    när jag köpt kommer jag åka till jaka han verkar vara superbra på flyga han har flygkuser telokmed gratis
    Ska planera en dag med han när jag har ett plan jag förstår dig Men jag tänker gå en kurs ochså

  14. #194

  15. #195

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jaka Visa inlägg
    Hej!
    Planet ovan har väldigt små hjul vilket kräver bra gräsytor för att det ska gå lätt att starta. I Upplands Väsby (väsby Modellflygare) har vi väldigt kortklippt gräs men få fält har nog så kortklippt gräs att kärran går att starta från marken.

    Ska du inte vara med i en klubb så hittar du nog ingen gräsyta där planet oven kan starta.
    Sen är det en annan sak...Planet ovan har en mängd detaljer som lätt går sönder.
    1. Hjulkåpor...snyggt men skört!
    2. Vingstöttor...helt enligt fullskalaversionen, men skört!
    3. Små hjul...svårt att starta om inte gräset är kortklippt.

    Easy Star:en är ju inte världens snyggaste flygplan...men va f..gör det när du bara ska lära dig flyga ...då kommer du att krascha en massa gånger i alla så Easy star:en är bara en kärra i en lång räcka av plan du kommer att bygga/skaffa ändå.
    -Får intrycket av att du tror att planet kommer att hålla i evighet! Nu håller visserligen moderna "friggolitplan" som ovanstående Cessna och Multiplex "Easy-Star" bra ...men förr eller senare går de sönder, så bry dig inte om hur dit första flygplan ser ut!!! Det viktigaste är att det är robust och flyger bra...och att det är enkelt att handha.
    håller med delvis
    1 jhar inte fått lära mig det än,
    2 stöttorna på meritrc fyller sin funktion (har flygit utan- inte att rekomendera-vilket de gjorde på butiken)
    3 så sant

    jag måste antingen kasta det eller hitta en hård yta att lyfta från som tex asfalt, eller hårda sandytor.

    eftersom jag hittat en fin plats i byns grustag så funkar det att starta från backen ...att hitta en något fin plats att landa på i början är dock mer trixigt... så STORA hjul skulle du haft på kärran.

  16. #196

    Standard

    Måste man skaffa radio för easy starn elr e de bara den där batteriet jaka?

  17. #197

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ben Visa inlägg
    när jag köpt kommer jag åka till jaka han verkar vara superbra på flyga han har flygkuser telokmed gratis
    Ska planera en dag med han när jag har ett plan jag förstår dig Men jag tänker gå en kurs ochså
    Ja det är ingen dum ide alls. det är nog absolut bland det bästa du kan göra... skulle jag med gjort, om jag vart lite smartare

  18. #198

    Standard

    Mycket intressanta tips och läsning i denna tråd.
    Jag som nybörjare tog mej "mod" ikväll och beställde min premiärkärra, easystar som var länkad till tidigare i denna tråd.
    Trots borstmotor, Ni-Mh ack och taskig chinaradio så tror jag att det är en utmärkt kärra för en lagom peng att börja med.
    Blir jag nånsin varm i kläderna så ska jag satsa på något bättre, eller uppgradera denna......eller rent av både och.

  19. #199

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Ben!
    De flesta av oss som flugit länge, i mitt fall 34 år...köper inte färdiga flygplan med motor och radio! Vi bygger själva eller i vissa fall, köper flygplan och motor plus allt annat var för sig! Ofta har vi grejer liggande sedan tidigare (servon, motorer mm) som vi använder i nya flygplan. Färdiga flygplan innehållande allt har tyvärr lite av leksakskaraktär över sig!

    Jag rekommenderar dig att gå in på MFT:s hemsida och snacka med Johan som har MFT så kan han hjälpa dig med motor,laddare och acc till Easy Star.Men räkna med att det kostar lite mer att köpa borstlös motor och Lipo accar

  20. #200

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jaka Visa inlägg
    Ben!
    De flesta av oss som flugit länge, i mitt fall 34 år...köper inte färdiga flygplan med motor och radio! Vi bygger själva eller i vissa fall, köper flygplan och motor plus allt annat var för sig! Ofta har vi grejer liggande sedan tidigare (servon, motorer mm) som vi använder i nya flygplan. Färdiga flygplan innehållande allt har tyvärr lite av leksakskaraktär över sig!

    Jag rekommenderar dig att gå in på MFT:s hemsida och snacka med Johan som har MFT så kan han hjälpa dig med motor,laddare och acc till Easy Star.Men räkna med att det kostar lite mer att köpa borstlös motor och Lipo accar
    "leksakskaraktär"???

    nu är jag lite förvirrad... jag trodde det var leksaker allt, även de fetaste rc flygen är väl leksaker? det hoppas jag verkligen att det är annars kommer jag bli väldigt besviken på min nya hobby...

    ikväll, och även de två ggr jag flög tidigare, var första gången jag provade en hobby som gav en sån härlig barnglädje känsla, även om köra sportskoter och raggarbil är roligt, så kommer det inte nära den barnsliga känslan av att flyga ett rc plan, och fixa det var ännu bättre.

    jag vet inte vad det fanns för fantastiska grejer för 35 år sedan som slår de nybörjargrejer som finns idag att köpa. men jag är nog ganska säker att de flesta prylar (hur billiga de än är, är nog mer driftsäkra och bättre än då.

    hm, hoppas jag feltolkade ditt inlägg, för jag vill att det ska fortsätta vara barnsligt roligt att flyga, inte bli någon seriös. look at me showoff sport.

Liknande ämnen

  1. Flyga var man vill?
    Av gufon i forum Allmänt om flyg
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 19:06
  2. Hjälp jag vill ha en Goldwing MX-2
    Av tedeman1998 i forum Allmänt om flyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 00:58
  3. Ny inom FPV, Vill ha hjälp
    Av Elia i forum FPV Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 00:16
  4. Detta vill jag ha
    Av donnie i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 15:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •