Reklam

 
Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 234567891011 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 218

Ämne: Hej är ny och vill ha hjälp!!

  1. #121

    Standard

    Finns knappast så många sådana "passagerar plan" som klassas som nybörjarvänligt.... fast alla kan säkert flyg sådana men frågan är hur länge...

    Du har fått ett par tips på passande flygplan och utrustning, varför inte ta en titt på dessa?
    Man kan inte börjar på toppen....

  2. #122

    Standard

    denna flyg verkar ju vara bra http://www.mamut.net/hab_ab/shop/ men har den allt för att gå upp

  3. #123

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Hur stor budget har du?

    Ett bra sätt att börja är med en fin liten eltrainer. Beställa elektronik från kina och en billig 2.4ghz-sändare som till exempel spectrum DX 6, futaba 6ex eller ja, har du råd med en mer avancerad så är det kanske bättre...

    Då landar du hyffsat lågt i pris men kan ändå använda prylarna till senare flyg..

    Finns säkert massor av små trevliga el-trainers som kanske andra här har erfarenheter av. E-starter eller liknande...
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  4. #124

    Standard

    gav fel länk menade denna flygplan !

    Above All EDGE 540T

    Mindre är mer!

    Mellanstorleken på Above All EDGE 540T ger dig obegränsad flygglädje och avkoppling. Med stora roderutslag har du en fullblodsmasking att flyga stenhård 3D med, dra ner utslagen och du har en avkopplande söndagskärra!


    <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Profilerad stabbe och fena <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Klädd i Oracover Ultracote från Tyskland. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Delbar vinge, tar extremt liten plats. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Enkel spärr för luckan som gör det till en barnlek att byta batteri. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Kolfiberrör till vingen, starkt och ultralätt. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Landställ av profilerad kolfiber, starkt, ultralätt och snyggt. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Extraförstärkt landställsinfästning, bra för dig med gräsfält. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Förmonterat motorfäste med ilimmade islagsmuttrar, mycket snabbmonterad motor med andra ord. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Motorkåpa med förfräst hål för intag av kylluft, du slipper få glasfiberdamm i dig! <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Servohål i samma storlek som Hitec HS-65 <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Karborreband ingår för både ack och fartreglagets montage, du slipper köpa extra. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">All hårdvara ingår, hjul, stötstänger, ca gångjärn, snabbkopplingar <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Starka härdade specialhjulaxlar i aluminium <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Roderhorn i glasfiber, lätt och starkt och enkelt att montera. <LI style="FONT-WEIGHT: bold">Nylonvingbultar, så att du slipper använda gänglåsning. Lackade hjulkåpor i glasfiber, stilgt och tufft!

    Spännvidd 1200mm

    Vingyta 29dm2

    Vikt 1000-1100g flygklar!!

    Rekomenderad utrustning, den ingår alltså ej.

    Motor Above All 3813-18
    Fartreglage 40A
    Propeller APC E 13x6,5
    Servon x 3 Hitec HS-65
    Servo sidroder Hitec HS-65MG
    Spinner Plastspinner 40mm Vit / 40mm
    Servokabel 2st till höjd+sidroderservo
    Y-kabel till skevroderservona
    Servokabellås
    Ack för 3D flyg
    11,1V 2200mAh
    Kontakter MPX 3 par
    Mottagare 5-6


    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	135251.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	25,4 KB 
Id:	6883  
    Senast redigerat av Ben den 2009-07-29 klockan 19:22.

  5. #125

    Standard

    ööö... :S det står ju vad du behöver till för saker för att kunna flyga; "Rekomenderad utrustning, den ingår alltså ej...."

  6. #126
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Edgen är inte direkt någon bra nybörjarkärra, då den kräver "att man flyger den hela tiden", dvs inte som en trainer, som till viss del rätar ut sig själv efter en sväng. Du kommer tycka det är jobbigt att flyga den, då den hela tiden måste passas för att inte krascha....

    Varför har du inte lyssnat på alla råd du har fått hittills i denna tråd ?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  7. #127

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Ben...Du har fått ett erbjudande från mig att komma ut och prova något av våra flygplan i Väsby modellflygare!. -Ta den chansen så att du får se vad det radiostyrt modellflyg handlar om ...nu fammlar du i blindo!

    Hälsningar!
    Jan Karlsson
    Tel:0736-973107

  8. #128

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Word!!

    Ben, tror det blir bäst om du följer med jaka ut på fältet och får prova modellflyg på riktigt och där kan få goda råd om vad du skall ha senare...
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  9. #129

    Standard

    De är att min kompis har helikopter sen har jag fått testat den men jag blev sugen på att köpa ett flygplan ! jag tänkte mig att gå ut med min polare.
    och nu verkar de vara försent för sommarlovet vara slut! men ni sa att jag ska till en klubb det är att min farsa ej är ledig på onsdag bara på lördag och söndag._.

    Förlåt att jag har iriterat er så mkt

  10. #130

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Det går bra att komma ut vilken dag som helst. Bara att slå mig en signal så bestämmer vi tid.
    Hälsningar!
    Jan K
    Väsby Modellflygare
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Marutaka DC-3 landing.jpg 
Visningar:	114 
Storlek:	27,9 KB 
Id:	6885   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tn_Marutaka DC-3 in pits1.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	57,6 KB 
Id:	6886  
    Senast redigerat av jaka den 2009-07-30 klockan 10:46.

  11. #131

    Standard

    Ok då när jag e i sverige ska jag försöka fixa en dag jag kan komma med farshan!
    Plus den där planet du visade e den för nybörjare?

  12. #132
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    Ja det är nog skolkärran Ben

  13. #133
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
    Ja det är nog skolkärran Ben
    Lura inte pojken, Matsa....

    Här är ju kärrorna de skolflyger med i Upplands Väsby:
    http://www.rcflyg.se/forum/showpost....4&postcount=58
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  14. #134

    Standard

    fan va synd! Den där flygplanet får man ett gammal minne av sas :/

  15. #135

    Standard

    om de var för nybörjare skulle jag 100% köpa en sån

  16. #136

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    -Tyvärr skulle du som nybörjare inte ens få upp det från marken! Så svårt är det när man inte kan flyga...men lätt när man kan!
    Lämpliga nybörjarkärror ser inte ut så! Tyvärr!

    DC-3:an ha jag byggt på från och till sedan 1980. -Inget man kan köpa färdig!
    Många av oss tycker fortfarande om att bygga våra flygplan.

  17. #137

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Nybörjarplan är generellt fula, högvingade och har en lätt V-form på vingen. Så vet du hur man känner igen dem. Sen innehåller dem få detaljer och bling för att helt enkelt vara... enkla..
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  18. #138
    ewaldss avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    532
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Ben: Glöm det här med utseende, o vilka plan som är "coola" o s v. Lär dig flyga först, bra hjälp får du alldeles säkert av jaka om du bara tar dig tid att åka med honom ut? Få en inblick i vad det handlar om, lär dig spaka själv o sen kommer det "coola" alldeles av sig själv
    /Micke

  19. #139
    Harry Ss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    274
    Jobb
    Jobbar som metallare, utbildad konstruktör-säljare
    Klubb
    Medåker Flyers dvs. flyger hemma.

    Standard

    Skulle rekommendera en seglare om Du vill börja på egen hand, seglare åå högt gräs dvs. timotej eller bättre.

    Började själv med en Multiplex Filius för snart 30 år sen på egen hand och jag flyger fortfarande idag (med bravur enl. andra).

    Ska Du börja med el så satsa på en flygmaskin med riktig vinge och inte nån planka som inte flyger utan krossar sig fram igenom luften. Flyg över hög timotej eller säd så går den inte sönder men dra av gasen när Du går ner i backen.

    Ska Du börja med metanol så ta kontakt med en klubb där Du kan få hjälp innan Du snittat fingrarna i snurran på egen hand (inte skönt, tro mig). Dom bereder även flyghjälp med intrimning och dubbel kommando med lärare.

    Nu är det ditt val, välkommen in i hobbyn.
    "What goes up must come down"

    Harry S, A.K.A firebird 350.

  20. #140

    Standard

    JAG ÄR I SVERIGEE NU! men du harry vilket plan rekommenderar du då?

Liknande ämnen

  1. Flyga var man vill?
    Av gufon i forum Allmänt om flyg
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 19:06
  2. Hjälp jag vill ha en Goldwing MX-2
    Av tedeman1998 i forum Allmänt om flyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 00:58
  3. Ny inom FPV, Vill ha hjälp
    Av Elia i forum FPV Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 00:16
  4. Detta vill jag ha
    Av donnie i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 15:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •