Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kyosho Pitts

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Kyosho Pitts

    Vi kunde ju inte motstå Kyosho rean så varsin Pitts inhandlades, både Henry å ja hade en lagom setup liggandes. Saito 56, henry med Futaba 3003 servon å jag med Hitech 422, åsså var Henry udda då med en Hitech HRD 8k mott å ja med en modernare Futaba 7k 2.4.

    Sagt å gjort ett par kvällar senare så var det ihop, ut till LFC för flygning!

    Väl hos Bokis så meckade vi ihop nått som skulle funka i radion med utslag mm, allt i största hemligthet för varandra även om hanke tjuvkollade lite på Henry...

    Wroom iväg å den ena efter den andra skumma egenskapen på roderna, Henry gör en inverterad ryggspinn så som en 40.000:- aerobatic inte klarar medans min fick kniveggs egenskaper. Henrys klipper på sidorodret min på höjdrodret. Märkligt att två exakt likadana med samma setup, samma vikt å samma utslag kan bete sig så olika? En sak är vi dock båda ense om, de flyger riktigt illa... Men likväl bland det roligaste på länge

    Henrys Pitts


    DrHankes Pitts
    Senast redigerat av DrHanke den 2013-03-16 klockan 09:13.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #2

    Standard

    Ja jösses! De flög ju som skållade troll de där! Testade ni hur de flög på annat än fullgas sen? Knivegg så ju ut att gå hur bra som helst och spinn!!! Mycket snyggt!

  3. #3

    Standard

    Heja Boys
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  4. #4
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Det finns en ryggspinnande Kyosho Pitts i Finland också. Kollegan Perre visade denna manöver åt mig för någon dag sedan, följ med upp i planet så får ni se!

    AeroCam Lite DVR klarar tyvärr inte vibrationerna från förbränningsmotorn, därför ser planet ut att vara gjort av gummi.

    Edit: PS. drhanke, Perre har också en Hitec HFD-08RO i sin Pitts, det är säkert den som gör den inverterade flatspinnen möjlig


  5. #5

    Standard

    wee!! så ska det flygas... Visst är de skoj att leka runt med, vi kör med switch på gasen... av eller på
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. pitts sökes?
    Av pär i forum Bensinmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 08:52
  2. Kyosho Pitts
    Av DrHanke i forum Byggdagboken
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 20:23
  3. KMP Pitts flygning nr 3?
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 09:37
  4. KMP Pitts
    Av flygar henry i forum Byggdagboken
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 21:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •