Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dubbla höjdroderservon med JR pcm9xII

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard Dubbla höjdroderservon med JR pcm9xII

    Jag har nyligen bytt radio till en JR PCM9XII och håller på att lägga in mina modeller i den. När jag kom till min 50cc-Katana med dubbla höjdroder-servon stötte jag dock på patrull.

    Med min gamla radio JRX2720 lyckades jag mixa höjd och aux2 så att det funkade helt okej.

    Jag har kommit så långt att jag har aktiverat AUX2 till AUX2 SW i Device Sel.

    Jag har även mixat ihop elev och aux2 i prog. mix1, ställt ändlägenen i traveladj på aux 2 så att de matchar elev-ändlägena. Allt funkar ok med höjdrodret så länge flightmodeswitchen står i mittläge. Ändrar jag den till något av dom andra lägena vippar aux2-delen på höjdrodret nästan 90grader rakt ner/upp. Flightmode är förresten ställt på inh i device sel.

    Det skulle gå att flyga som jag gjort nu men skulle jag råka komma åt flightmode-switchen under flygning skulle det ju garanterat resultera i en krasch. Så förmodligen har jag gjort något fel när jag programmerat.

    Är det någon som har en PCM9XII-radio som kan guida mig? Jag blir inte klok på manualen som mera känns som en bibel än en instruktionsbok...

    Roger.

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jag har visserligen ingen kärra med dubbla höjdservo själv, men jag har för mig att du ställer in det i systemmenyn (där du väljer modellminne) under [Wing type], där kan man välja vilken funktion som ska ha dubbla servo och vilken kanal som man vill ha det andra servot på. Sid. 48 i bibeln

    Kika gärna här http://www.jrradios.com/ där finns gott om exempel på setuper, lite enklare förklarade än i manualen, XP9303 motsvarar PCM9X II.

    Lycka till!
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    Jag kollade som hastigast när jag var hemma från jobbet en sväng och jag tror jag har löst det med din hjälp MrJ. Tack!

    Roger.

  4. #4
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Inga problem, skönt att det löste sig.
    /\/\vh // /\/\r J.

Liknande ämnen

  1. Dubbla videolänkar
    Av evilaid i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-05, 11:17
  2. dubbla mottagare
    Av christian.bo i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 09:56
  3. Dubbla borstlösa?
    Av lekman i forum Elmodeller
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 09:52
  4. Dubbla mottagare
    Av DavidFlygare i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 21:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •