Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Svårstartad ASP 61 FS

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Svårstartad ASP 61 FS

    Jag har en ganska ny (gått c:a 2 liter soppa) ASP 61 fyrtakt som jag tycker blivit lite svårstartad och samtidigt inbillar jag mig att kompressionen blivit lite sämre. Motorn går dock bra och trottlar fint när den väl startat. Jämfört med en tvåtakt ABC motor tycker jag kompressionen är väldigt dålig. Kollade ventilspelet men det verkade OK.

    Jag handstartar alltid motorn, är det lite väl optimistiskt eller hur fungerar det för er andra med liknande motorer. Använder alla elstart eller brukar det gå bra att flippa igång med fegpinne?

    /Mats

  2. #2
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Det är ett ganska typiskt ASP/MAGNUM/SC-beteende. De tappar kompressionen, men det vänder. Ju mer motorn får gå ju tätare blir den. Så ge inte upp - använd startern några liter soppa till...

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  3. #3

    bugghults avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    4
    Jobb
    Ödmjukt anställd löneklass 3 ringa ansvar
    Klubb
    Stranda MFK / Döderhults MFK

    Standard

    Halloj
    Det är som Ove säger ge den mera tid. Jag har själv två ASP 61r och en 120. De var väldigt besvärliga i början, ena 61:an var så tråkig att jag nästan gav upp på den
    Men tillverkade en 1l tank satte den i bänk och där fick den gå ett par tankar och nu använder jag sällan starten Utan studsar dom bara bakåt på kompet så går de igång, så ge inte upp
    Micke

  4. #4

    Standard

    Det verkar ju lovande Har flygit modellflyg till och från sedan 70-talet men aldrig ägt någon starter förutom ett hammabygge som pajat. Kanske är dax att köpa en nu

    Tack för svaren.

    /Mats
    Senast redigerat av senmathal den 2009-10-25 klockan 00:57.

Liknande ämnen

  1. Svårstartad Moki 210
    Av Slumpen i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 20:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •