Ja här i Småland grubblas det vidare på all världens problem
Denna gång kanske det finns några riktiga verktygsmakare här som kan hjälpa stackars Klavins
Ja här i Småland grubblas det vidare på all världens problem
Denna gång kanske det finns några riktiga verktygsmakare här som kan hjälpa stackars Klavins
Senast redigerat av administrator den 2010-11-11 klockan 19:24.
Get high with hovering not drugs
detta har jag nu klurat ut och det va då lätt tycker jag
Proppellern är inte fäst i någonting utan magnetstrålarna håller den på plats och du blir det helt friktionsfritt samt detta gör att man får ut dubbel effekt..ha ha va säger du nu då gammgubbe
Get high with hovering not drugs
Nu ska vi bli lite kaxiga här!
Det är ju flera timmar sen problemet presenterades! vad sitter det i?
Jag ger det till måndag kväll, sen kommer det en lösning från mellersta norrland, om ingen annan norrläning svarar före förståss vilket inte skulle förvåna men glädja mig,
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete
På motorns axel och propellerns axel sitter det ett runt fäste med hål i.
I dessa hål löper ståltrådarna fritt och när motorn snurrar så följer trådarna efter och automagiskt överförs kraften till propelleraxeln.
nu ska vi se...
småland - ja
verktygsmek - ja
UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...
He he, man måste ju ge andra en chans och nu tog ju en smålänning den,
Stort grattis till Småland som har så förståndigt folk,
Sen på en annan tråd här på forumet ber jag ju bokstavligen om hjälp med problemlösning, så där är vi ju väldigt lika Wesse, har du eller nån annan nått förslag tro?
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete
Men Wesse då, läser du inte byggtrådarna?
Kolla här: http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...t=24919&page=7
/Lasse
/Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.
Ställ motorn med propelleraxeln uppåt,löd på vinklarna en i vardera väderstreck, gör likadant med propellern och du har ett fungerande kuggdrev.
Även en Hallänning kan.
här kommer sista filmen från oss självutnämda klurister och vi Smålänningar skulle vara glada i kropp och själ om fler ville lägga ut sina klurigheter till oss på film kort eller vad det nu är bara det blir lite roliga personliga klurigheter
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=70-IYhesaDY"]YouTube- VinkelVett[/ame]
p.s tror inte det finns en enda klurighet vi Smålänningar inte klarar av att lösa
Senast redigerat av wesse den 2009-11-29 klockan 13:42.
Get high with hovering not drugs
Tacka för det att smålänningar är välkommen till norrland, fattas bara annat.
Men på tal om klurigheter så har jag en som ni borde kunna knäcka.
Jag påstår att ett segelflygplan har två stycken "motorer". En motor har konstant effekt och den andra motorn har en variabel effekt. Hur tänker jag då?????
/Lasse
/Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.
Vi kan ju märka upp gåtorna så man ser vilken folk svarar på.
1. Jag påstår att ett segelflygplan har två stycken "motorer". En motor har konstant effekt och den andra motorn har en variabel effekt. Hur tänker jag då?????
2.
Om du tar 1 från 19 får du 20 kvar. Hur är detta möjligt?
Ledtråd: tänk på annat!!!
3.
Vilket ord på sju bokstäver har sex kvar när man tar bort tio?