Hmm jag letar efter varför det blir så, jag har redan märkt det...
Färger och lästa/olästa hur tycker du att det skall vara?
Hmm jag letar efter varför det blir så, jag har redan märkt det...
Färger och lästa/olästa hur tycker du att det skall vara?
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Nu minns jag inte riktigt hur det såg ut på den förra versionen, men där var det iaf lättare att se vilka som var läst/olästa resp nya inlägg...
”Vir prudens non contra ventum mingit”
En annan ska som du kanske redan har märkt, jag kan inte byta editor...
Min profil är inställd på WYSIWYG, men varenda gång jag vill använda en smilie måste jag först klicka på [Gå till avancerad], jag har provat alla tre lägena i mina inställningar, men det gör ingen skillnad.
Om det hade gått, så hade det varit fint om den avancerade editorn kunde ligga som default, så hade vi ju sluppit frustrerade nya användare som inte hittar smilysarna...![]()
/\/\vh // /\/\r J.
-huvudmenyn fixad... mot nästa fel![]()
//DrHanke
Lite till:
I "Nya inlägg" när jag trycker på "Markera forum som lästa" (http://www.rcflyg.se/forum/forumdisplay.php?do=markread)
får jag detta meddelande, och inläggen förblir olästa...
vBulletin-meddelande
Ditt bidrag kunde inte hanteras eftersom ett säkerhetsbevis var ogiltigt.
Om detta skedde oväntat, vänligen meddela administratören och beskriv de åtgärder du gjorde innan du fick detta felmeddelande.
Detta i Firefox, inte provat i IE.
hej och det har kommiit oskydda för i Forum med spamrobot var här idag
tidigare den gamla sidan här var skydda mot dom spamrobot eller spambot minns jag det
se till att stoppa med dom att programare med detta skydda mot spambot eller rbotobot för spam
MVH Steve
Excell 60 2 St
Heim 10 CC skala Hughes 500 E
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)
Lite mer:
Har inte använt stoppuret, men blir utloggad per automatik efter 15-30 ? minuter om jag inte är aktiv.
Hittar ingen inställning för detta nå´nstans under "mina inställningar"?
Det är 900 sekunder om man inte klickar i bocken "kom ihåg mig", dock verkar inte det funka i IE8 av någon anledning i Firefox behåller den inloggningen som det ska. Dock har jag märkt att tex rcgroup.com och flyinggiants.com har samma fenomen dvs jag blir utloggad. Jag börjar misstänka att det är en uppdatering i windows för IE som skapar detta fel då jag inte har problemen i Firefox.
//DrHanke
Om man kollar på "Vilka som besöker forumet" så visst förekommer det en och annan spambot och diverse andra robotar. Jag ser dock inte problemet att de skulle besöka vårat forum, skulle vi spärra för allehanda saker från nätet skulle vi däremot få en administrativ mardröm att hålla ordning på... Jag har lagt in en speciell fil just för spambottar så vi iaf kan ididentifiera de som är kända, då skall du veta hur många som bara står som "Gäst" i den statistiken...
//DrHanke
jaså ok vad bra jag vet det finns många säkert Gäster självklart
MVH Steve
Excell 60 2 St
Heim 10 CC skala Hughes 500 E
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)
Ujuj, krasch är aldrig kul. Synd det där med backupen. Vi kopierar rubbet över till en USB-disk lite nu och då och sätter undan, i fall nåt av de "automatiska systemen" skulle få för sig nåt, som när vår sida en gång vart hackad och varenda index-fil blev förstörd, även på backupperna. Då hade man tur att ha kvar offsite-kopior och USB-disken. Men men, tappade ändå nån månad. Ni gör ett bra jobb hur som helst. Eldsjälar, vad gjorde världen utan dem/er. =)
Är tre grejer jag funderat på i forumet (jag kör IE8):
1 - Ej förstått nyttan med dom mest synliga röda ikonerna intill olästa och lästa forumtrådar. Det mest intressanta är vad man läst och inte läst, inte vad som är "eldigast". Går det att stänga av?
2 - När man vill markera en forumdel som läst så kan man välja Forumverktyg och Markera det här forumet som läst. Menyn fastnar och inget händer. Men klickar man bort sig från forumdelen, så ser man att forumdelen i alla fall blivit läst.
3 - Utslängd mitt i allt när man läste i forumet, undrar om det hände när man klickade på en extern YouTube-Länk. Valde sen "Kom ihåg mig". Samma som i förra forumet, men verkar ju funka om man kryssar i Kom ihåg mig.
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Ett annat fel. I "Kommande händelser ....." längst upp är datumen en dag fel.
Arne
Lågprioriterat till ToDo listan:
Det här meddelandet fick jag efter att ha satt High Score i Bubble Shooter.
/\/\vh // /\/\r J.
Om du ger tusan i fuska så ska du se att de går bättre![]()
Arkaden vet jag buggar rätt rejält, enda optionen jag har är att ta bort den för att inte få felen då det inte finns fixar till den... Tiden på kalendern kollar jag på.
Färger, teckensnitt mm fixar jag med så det skall bli tydligare.
Menyer och markeringarna för lästa trådar lika där jag felsöker och kollar om det ev finns buggfixar. Jag har märkt att den sidan funkar bäst i Firefox medans IE kan de hända både de ena å andra... Största felet är att den är IE6, 7 och 8 kompatibel och beroende på om man har "compatiblity mode" av eller på så verkar olika saker sluta fungera eller funger skumt eller inte alls...
//DrHanke
Har samma problem som de andra med att markera trådar som lästa.