Gärna Kungälv, Rollsbo skulle vara najs!!
Gärna Kungälv, Rollsbo skulle vara najs!!
Är det bara jag som inte får det att fungerar...har provat flera ggr men får detta felmeddelande... Ps jag ska kanske nämna att jag använder gooole chrome som webbläsare.. jag har inte sett eller läst att det ska ha nåhon betydelse...
HTTP status 500
type Exception report
description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.
exception
java.lang.NumberFormatException: null java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:443) java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:514) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.getLocation(Log inRequiredServlet.java:86) se.skybot.web.NewRuleServlet.handleRequest(NewRule Servlet.java:38) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.doPost(LoginReq uiredServlet.java:63) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:637) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:717)note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/6.0.28 logs.
Har du klickat för RC-flygfält? En del län har bara RC-flygfält inlagda.Skall lägga till Karlshamn bums.
Tips: Om man hittar en bugg eller vill lägga till en plats eller liknande så kan man numera gå till http://bugzilla.skybot.se!
Hej Igen
När jag går in i programet så finns REGION Blekinge med... men oavsett vilken ruta jag väljer eller vilken region finns inga platser att välja och jag får upp samma fel som förra gången...
Jag ska gå in på länken du hänvisat och se om jag hittar samma fel där...
Mvh Micke
Hmmmm. Klart skumt. Maila mig på marcus@skybot.se så får vi gå till botten med det.
Jag får heller inte detta att fungera..får samma medelande som Micke, har provat på både IE, och Macen hemma. anmälde mig till appen i stället..
Jag har nu provat en hel del och felet är som följer:
Om du skapar en regel och inte väljer att ha rutan "Plats" ibockad så uppstår precis detta felet. Klicka i "Plats" rutan och allt funkar jag har provat med flera olika län nu och alla regler funkade direkt så länge det satt en bock i plats rutan.
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Hej Dr Hanke... Jo jag har testat det också, alla boxar eller ingen alls, eller var för sig så fungerar det inte.... oavsett vilken ruta jag bockar i och sedan väljer region , oavsett vilken det är,så fungerar det inte för mig iallafall.. säkert ett handhavande fel?.. :-)
Senast redigerat av fortuna den 2011-07-15 klockan 13:28.
Njae, problemet är att det är så få platser inlagda för många av platstyperna, så om du till exempel väljer platstypen Idrottsplats så är det i princip bara Stockholm som har en sådan inlagd. Det leder till att komboboxen för "plats" är helt tom. Tom plats-kombobox betyder med andra ord att en plats för de filterinställningarna saknas. Stoppar in en bug på att man borde skriva någonting bättre än att bara låta den vara tom.
Hej!
Jag fyller i Gävleborg! När jag ska fylla i plats så händer inget alls!
Mvh. Carl
Hmm jag satt å provade igenom listan, problemet nu är att jag har 10 platser jag vill ta bort men då får jag bara HTTP 500 fel så nu verkar det har skett andra saker? Jag kan lägga till platserna som anda inte kan göra men nu kan jag istället inte ta bort dem från listan![]()
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Ny version (0.4.9) med lite bättre validering och blandade interna förbättringar. Nu borde man i alla fall bli varnad om man filtrerar bort alla platser.
När jag ska välja plats är det tomt, oavsett om jag har alla bockar för platser i eller endast en, (oavsett vilken plats)
Detta är oberoende region.
Har prövar med Windows XP, Win7, MAC, IE8, Firefox, och safari.