Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Har youtube blivit röddet eller?

  1. #1
    Benpas avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    101
    Jobb
    IT Pröffs, Snilleblixten spekulerar
    Klubb
    Anrås flygfält, Tanumshede/Grebbestad.

    Standard Har youtube blivit röddet eller?

    Hej alla glada medflygare.

    Jag försöker febrilt ladda upp nytt material till youtube, men har efter upprepade försök kommit fram till att youtube har gått ned sig fullständigt.

    Jag redigerar filmerna och sparar dom i mp4 format, krispig HD kvalité, precis som mina andra filmer.
    Laddar upp dom på tuben och vad händer väl där?....jo det blir bara kasst, ryckigt, dålig pixelerad grafik mm.

    Finns det måntro någon som sitter på vilket format och vilka inställningar som gäller nu för tiden?
    Mina äldre filmer ser ju fina ut, så något måste ha ändrats hos youtube.

    Tacksam för tips och råd.
    *tar en whisky och forskar vidare*
    // Benny Pålsson
    min youtube kanal: www.youtube.com/mrbenpa

    /Multiplex Funjet Ultra/Cularis/Blizzard/Funcub/ Flygande Vingar/ Futaba 7c FASST/ Frsky Taranis Plus SE/RacerrrDrönare blabla.......

  2. #2

    Standard

    Jo tuben blir bara segare och segare... Dock om man väljer att köra html5 betan av sidan så har den blivit riktigt snabb samt att när man trycker på play så startar filerma snabbare samt laddar ner snabbare.

    Vad gäller video kvaliteten så har vimeo en riktigt bra guide som jag kör efter:
    http://www.vimeo.com/help/compression
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Du vet väl att filmerna renderas efter hand?
    Först kommer filmen upp i en sunkig kvalité men efter någon timme brukar det bli bra.
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  4. #4
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Jo tuben blir bara segare och segare... Dock om man väljer att köra html5 betan av sidan så har den blivit riktigt snabb samt att när man trycker på play så startar filerma snabbare samt laddar ner snabbare.
    Har du någon länk till HTML 5 betan Hanke?

  5. #5
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #6
    Benpas avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    101
    Jobb
    IT Pröffs, Snilleblixten spekulerar
    Klubb
    Anrås flygfält, Tanumshede/Grebbestad.

    Standard

    Tackar för tipset Doktorn skall testa detta under dagen.
    Jodå Poteta, jag har lagt upp en hel del filmer på youtube, vet att filmerna tyvärr görs om till ytterligare hårdare komprimerat material, därför brukar jag ladda upp med lite överdrivet höga inställningar, detta har funkat förut, men ej nu helt plötsligt? tar 1timme eller 2 innan man kan se filmen med bättre kvalité, det är därför jag undrar om något ändrats på youtube.
    // Benny Pålsson
    min youtube kanal: www.youtube.com/mrbenpa

    /Multiplex Funjet Ultra/Cularis/Blizzard/Funcub/ Flygande Vingar/ Futaba 7c FASST/ Frsky Taranis Plus SE/RacerrrDrönare blabla.......

  7. #7

    Standard

    Jag har inte satt mig så jättemycket in i formaten, men såg att AVI stöddes och gjorde en film som vart 700MB och jäkligt skarp och fin, 1280x720p. Laddade upp den och då blev den 720x524 eller va det var, ihoptryck 4:3-film, än dock skarp. Kanske står nåt om detta före man laddar upp, för uppladdning och processing tog hela 6h och den blev aldrig bättre, inte ens några dygn efteråt. Har använt WMV mest och det blir suddigt och platt samt matt. M2T funkade, men inte lika skarp film som AVI. Och jag har också upplevt att YouTube segar som tusan och ibland även slutar funka. Man kommer åt filmerna, men buffras aldrig (IE8).
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #8
    Benpas avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    101
    Jobb
    IT Pröffs, Snilleblixten spekulerar
    Klubb
    Anrås flygfält, Tanumshede/Grebbestad.

    Standard

    man skall kunna ladda upp t.ex MTS formatet direkt från HD kameran, har dock ej testat det ännu, men än så länge har jag fått bäst resultat med MPEG4. *halva nöjet är att fundera på hur man skall lösa en utmaning*
    // Benny Pålsson
    min youtube kanal: www.youtube.com/mrbenpa

    /Multiplex Funjet Ultra/Cularis/Blizzard/Funcub/ Flygande Vingar/ Futaba 7c FASST/ Frsky Taranis Plus SE/RacerrrDrönare blabla.......

  9. #9
    Benpas avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    101
    Jobb
    IT Pröffs, Snilleblixten spekulerar
    Klubb
    Anrås flygfält, Tanumshede/Grebbestad.

    Standard

    Nu kom jag på det hela, canon HF-200 är ganska kass vad gäller sämre ljus, och den film jag höll på med filmade jag vid solnedgång. Jag få vara nöjd att det blev film över huvud taget håll tillgodo pöjkar och flickor, jag presenterar stolt Kyosho Redbull Edge 540 - Part 2 http://www.youtube.com/watch?v=0vCiAtUFAfM
    Senast redigerat av Benpa den 2010-09-11 klockan 23:02.
    // Benny Pålsson
    min youtube kanal: www.youtube.com/mrbenpa

    /Multiplex Funjet Ultra/Cularis/Blizzard/Funcub/ Flygande Vingar/ Futaba 7c FASST/ Frsky Taranis Plus SE/RacerrrDrönare blabla.......

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 22:09
  2. YouTube-tråden!
    Av Danne K i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 15:49
  3. Kyosho Sweden youtube kanal
    Av Sigun i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 12:37
  4. Fredagskul från youtube
    Av Felix i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 09:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •