Reklam

 
Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Servon monterade på utsidan av flygplan - hur funkar det när det blir kallt ute?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard Servon monterade på utsidan av flygplan - hur funkar det när det blir kallt ute?

    Hej,

    Var ute och flög idag och då börja jag fundera på hur det skall gå med servona som är monterade på utsidan (kroppen framför stabben - för höjd och sidoroder, vingen - för skevrodren) när det börjar bli kallt ute? När man flyger får man ju kyleffekt av fartvinden. Låt säga att jag vill flyga när det blir minus 10-15 grader i vinter - klarar servona verkligen av den kylning de då blir utsatta för?

    Kör med Futaba servon - just i detta plan sitter det små micro servon S3153MG(Metal Gear).

    Hur gör ni andra på vintern med flygplan som har servona monterade på utsidan planet?

    Förr i tiden när man alltid hade servona monterade inne i kroppen/vingen var det inga problem att flyga i åtminstone 20 minusgrader.

    Står för övrigt inget i specifikationen till exempelvis ovanstående Futabaservo vad servot klarar för temperaturer.

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2010-10-09 klockan 21:43.

Liknande ämnen

  1. mitt flygplan blir för tungt?
    Av newbadboy i forum Elmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-09-18, 13:46
  2. Kallt i Sverige?
    Av Thomas i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 09:04
  3. Mörkt och kallt ute
    Av Joakim E i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 07:46
  4. Kallt bränsle
    Av Christer J i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 14:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •