Reklam

Resultat 1 till 8 av 8

mne: 40 rs kris, hjlp av ny helikopter

Standard 40 rs kris, hjlp av ny helikopter

Hej,

krt det mesta som liten kille, dock ej heli pga priset d och det fanns inga RTF, 25 r senare kpte jag lama v4 i frbifarten, lrde mig den efter en helg och ngra rotorblad. Fick lna en Blade 120 sr har krt med den lite och det funkar bra (hittat mitt rc intresset igen och min fru r jttenjd)

Men nu skall jag kpa en ny funderat p Blade 120, belt-cp v2, ngon t-rex 450, r steget stort till en 6-kanal? tycker belt och t-rexen r lite stora skulle vara kul att kunna flyga lite innomhus ibland. Har kikat p en begangnad Gaui ep-100 p blocket tilltalar mig i storleken men hrt att den skall vara svr.

Skulle uppskatta om ngon med kunskapen vill ge mig lite tips om ovanstende eller om ni tycker jag skall vlja ngot annat.

Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlgg
    115
    Jobb
    Egen fretagare
    Klubb
    Skvadern MFK

Standard

Jag skaffa mig en Honeybee CP3 (Inte belt) som jag r vldigt njd med, lttflugen och trevlig.
    Enda som kanske r lite "negativt" r att sjrtrotorn r inte stllbar, den styrs med en direktmonterad elmotor, vilket kanske begrnsar helin lite.... men som nybrjare tror jag att det inte spelar ngon roll.
    Man kan f den fr ett bra pris, och det finns mycket reservdelar i bde sverige och utomlands.
    Flygplanen str som spn i backen...

fredriks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlgg
    24
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    MFK Looping Gvle

Standard

Hej kp en Blade 120 SR, eller varfr inte Blade MSR, mycket trevliga helikoptrar, stabila men betydligt mer vndbara och snabbare n trtt Lamorna.
    Kr mina utomhus p lugna dagar och nu vintertid s flyger jag dom hemma i vardagsrummet samt i gympa hallar, Bda r mycket crash tliga. Roliga och prisvrda helisar tycker jag. Se r det vl aldrig fel att ha en strre heli till sommaren som typ Blade 400, T-Rex eller en Kyosho Caliber 5, raptor 30-50.

MVH
    Fredrik

MVH Fredrik

MonaHMFKs avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlgg
    115
    Jobb
    Personlig assistent.
    Klubb
    Hallstahammars modellflygklubb (bil/bt/heli/flyg)

Standard

Citat Ursprungligen postat av ricky Visa inlgg
    Hej,
    .....
    Men nu skall jag kpa en ny funderat p Blade 120, belt-cp v2, ngon t-rex 450, r steget stort till en 6-kanal? tycker belt och t-rexen r lite stora skulle vara kul att kunna flyga lite innomhus ibland. Har kikat p en begangnad Gaui ep-100 p blocket tilltalar mig i storleken men hrt att den skall vara svr.
    Att g frn 4 kanal till 6 kanal r vldigt stor skillnad. att du kan flyga en blade 120 r ju bara possitivt men nr du vl gr vidare kommer du inse att det r mycket svrare d en 450 tex r mer "hal" i luften. Som att balancera ett gg p en upp och ner vnd sked

Allt jag hrt om belten r dligt tyvrr. Jag skulle mer rekomendera att du,nr du vill ha en 6kanalare skaffar dig en t-rex eller en kopia av den.
    Brja du med att kpa dig en blade 120 eller s. funkar bde ute och inne d den r ganska snll att flyga. Med den lr du dig grunderna.

Nr du skaffar en 6kanalare behver du hjlp med alla instllningar. det r verkligen inte ltt fr en nybrjare.
    Lycka till. Heli r verkligen en utmaning
    Flygartant nr 1.

varje start r frivillig, varje landning obligatorisk.

Moderator

RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    5 067
    Jobb
    Glnsande Pellejns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+MFK +Ivves Fan Club

Standard

40 rskrisen botas bst med ett hejdlst kpande av det som man inte fick leka med som liten..
    Man kan:
    A: ha en sponsor i form av en sambo fru eller dyl
    B: Hvda att man kpte p loppis bytte till sig,fick av en polare m.m
    Av dessa alternativ r A att fredra d mer av tiden lmnas t att slsa utan att behva fundera p nya frklaringar av var prylarna kommer ifrn men B r vanligare..
    Fodrar ox ett mer kreativt tnkande n alternativ A.
    Lycka till med vispen frrexten!
    Huvudsaken r att man har kul!!
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu ven med biskvier!)

Reg.datum
    aug 2006
    Inlgg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Vsters Modellflygklubb

Standard

Jag mste sl ett slag fr Walkera som har ett stort sortiment modeller bde 4- och 6 kanaliga vispar. Kolla p Walkera V200 D01 som nyligen kommit ut och som jag flyger med just nu i jympahall. Den r helt suvern med 3-axligt gyro och flybar less vilket ger en stabil och manverduglig flygning p bara 4-kanaler. Jag flyger ven 6-kanaliga helisar i storlek micro, 200, 250, 450 och 500 och tycker att 200:an r optimal om man har lite strre rum fr flygningen. i vardagsrummet r det micro som gller typ Walkera CB100 eller Blade MSR.

Lycka till med nysatsningen, du r snart fast i helitrsket
    /Gran
    En dag utan att ha lrt sig ngot nytt r en frlorad dag!

Reg.datum
    maj 2006
    Inlgg
    7 889
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej,
    Om du vill ha en mikro a'la Blade MSR s r denna ett minst lika bra alternativ - http://shop.textalk.se/se/article.ph...33&art=6249839
    Fast dom r ju sm och trots allt inte s manvrerbara s risken r att man rtt snabbt vill vidare till nt lite mera avancerat. Frga Utmanaren2002 - han har nog krt igenom alla steg frn Nine Eagles Solo Pro upp till T-Rex 500...
    Hlsningar
    Roger

Standard

Sjlv gick jag frn Walkera 68, CP-Belt till BEAM och insg igen hur mkt trevligare allt blir om man hade kpt rtt frn brjan.
    G p Bokis alternativ A smyg in lite frn B i form av "det var rea raring". Spara aldrig kvitton, smyg in nytt i samlingen och vad hon n frgar s svara snabbt: den dr har jag ju haft lnge! Glm inte att frklara fljande: r mannen glad s r familjen glad.
    Senast redigerat av TommyzT den 2010-11-24 klockan 21:18. Anledning: ja

Liknande mnen

1. Frsta 4ch helikopter. Problem hjlp mig
    Av Alanthor i forum Helikopter
    Svar: 4
    Senaste inlgg: 2012-07-17, 21:31
  2. Hjlp med intrimmning av helikopter.
    Av TomasE i forum Helikopter
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2011-12-12, 10:58
  3. helikopter
    Av wesse i forum "Publika lnkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2009-01-25, 20:00
  4. FPV Helikopter och rc-bil
    Av Impulze i forum FPV och Flygfoto - Bda dina egna och andras
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2009-01-09, 22:44
  5. Hjlp med design av Flybar till DIY-helikopter...
    Av CAD:ar'n i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlgg: 2008-02-23, 17:41

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •