Hej!

Funderar på projekt till sommaren 2011. Har hyfsat många plan i flygskick så jag behöver egentligen inget nytt. I somras blev det segelbogsering med en CMPro Cessna 182 (2,2 m spännvidd) och den funkar helt bra trots en hel del kritik på olika forum. På Cessnan har jag förstärkt vingbalkar och gjort stöd för stötstänger (svagheter jag läst om). Efter dessa modifieringar har jag t.o.m. vågat göra en del aerobatics med en O.S. 200 motor, och kärran har hållit ihop hur bra som helst. (En Cessna med vertikalprestanda uppskattas kanske inte så mycket av skalafreaks :-)

Den billiga 1.20 GeeBeen har jag däremot inte hittat några fakta om, frakten blir över $100, men jag tycker ändå att det är billigt för ett hyfsat stort plan med glasfiberkropp. Jag är mycket medveten om att det är ett av de mest svårlandade plan som finns, men litet adrenalin vid flygningarna skadar ju inte.

Vad tycker ni? Är det värt att satsa en slant på planet, frakt och kanske en kinesisk fyrtaktare (1.80 ASP?) eller är det bättre att låta bli frestelsen. Med denna utmaning kan det ju kanske bli en enda start. Priset är lockande lågt, men jag har lärt mig att om något låter för bra för att vara sant, så är det för bra för att vara sant.
http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...dProduct=14412