Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 2010 års sista flygning på Sandemar flygfält, Haninge MFK

  1. #1

    Standard 2010 års sista flygning på Sandemar flygfält, Haninge MFK

    Lite Habu-bus på nyårsafton! Ett flygfält blir inte mycket vackrare än så här på vintern. God fortsättning!


  2. #2

    Standard

    Jösses vad fint.. en Habu på skidor
    Fin film och fin flygning oxo.

  3. #3

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Najs!!
    Ny variant av Jet-Ski??
    Retroholic!

  4. #4

    Standard

    Hehe, funkar faktiskt riktigt bra med skidorna. Märkte dock redan första flygningen vikten av att dom är lika vinklade och hyfsat låsta (annars har man tre nya härliga roderytor som gör lite som dom vill med kärran i högre farter :-).

    Mvh
    Robert

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    såg ut å va en riktigt fin dag, ser fram emot våren då man får dra upp till fjälls å bara njuta av vintern då den är som allra bäst. Enligt mig den bästa tiden på året, några - /+ grader ute vindstilla soligt och fjällmiljö Längtar.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av RobertS Visa inlägg
    Lite Habu-bus på nyårsafton! Ett flygfält blir inte mycket vackrare än så här på vintern. God fortsättning!

    Så jäkla coolt! Vad är det för skidor du har, dubro? Hitta du cokpiten sen? Sköna bloopers..
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kennerdahl Visa inlägg
    Så jäkla coolt! Vad är det för skidor du har, dubro? Hitta du cokpiten sen? Sköna bloopers..
    Japp, det är vanliga DuBro-skidor:
    http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=3170

    Cockpiten försvann tyvärr, sitter väl i en grantopp någonstans. Har precis beställt två nya (en i reserv ) och det blir väl till att tejpa fast den i fortsättningen då magneten är alldeles för klen för högre farter.

    Hade kunnat fylla ett helt Youtube-klipp med "behind the scenes" scener om kameran stått rätt placerad Trots perfekta förutsättningar var det faktisk riktig sk-t flygning hela dagen (vilket kanske inte framgår av filmen). Allmänt vingliga och dåligt avvägda landningar rakt igenom. Förutom att jag förlorade cockpiten till Habun passade jag även på att toucha en grantopp under en inflygning så jag fick ett trevligt jack i vingen, arghhh. Hade även med mig en Extra 300 som var helt omöjlig att flyga med (upptäckte senare att CG:n var helt fel till följd av att batteriet hamnat snett). Efter några stapplande vändor passade ESC:n dessutom på att brinna upp så det var bara att ta hem henne igen (förmodligen hade det kommit in snö vid en av de många markkänningarna...). När jag kom hem och ställde ifrån mig planen under cirka 20 sekunder passade yngsta killen (1,5 år) dessutom på att slita av fenan på Extra:n. Han såg så lycklig ut när han stod och tuggade på den så det var bara att skaka av sig. Måste väl finnas sådana flygdagar också antar jag, den varma chokladen var god i alla fall ;-)

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av RobertS Visa inlägg
    Hade kunnat fylla ett helt Youtube-klipp med "behind the scenes" scener om kameran stått rätt placerad
    Det måste finnas dåliga dagar för att kunna uppsaktta dom bra..
    Har du sett min första flygning för i år? Gick sådär också faktiskt..

    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

Liknande ämnen

  1. Ta aldrig den där sista svängen
    Av simonarvestrand i forum FPV Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 08:36
  2. årets sista flygning
    Av kenneth67 i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 22:31
  3. Flygning på Gärdet 2010
    Av Jakob i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 08:07
  4. Coop Forum Haninge R/C Race Fina priser 60*30m bana!
    Av CoopForumHaninge i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 14:31
  5. Min sista flygtur...
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 22:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •