Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Början av min R/C karriär

  1. #1
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard Början av min R/C karriär

    http://mickeshobby.blogspot.com/2011/02/borjan.html

    Lämna gärna komentarer i bloggen! :-)
    Senast redigerat av bogieboy den 2011-02-12 klockan 22:45.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Kul film.
    För den som ger sig dän på att lära sig flyga på egen hand går det, det har du bevisat - men att ta hjälp av nån som kan är tryggare. Det är mycket som kan gå snett både vid byggadet och de inledande flygningarna annars. Men du verkar ju vara en flygbegåvning även om du tränat i simulator innan. Hur går det med flygandet idag, några år senare? Vad flyger du med nuförtiden? Själv börja jag med radioflyg 1973/-74 då jag var 12-13 år. Hade hjälp av en i klubben jag var med i då och lärde mig flyga på en helg med en Graupner Taxi, Enya 29 RC och Robbe 4 kanalare. Hade tur att modellen och grejerna höll hela lärotiden så det blev en hel del flygning med Taxin (som ju var en ganska stor modell med mina ögon mätt då, 150 cm spännvidd). Då var man ju lättlärd.. idag undrar jag hur lång tid det skulle ta att lära sig flyga RC? Gissningsvis 3-4 gånger längre tid. Fanns förstås inga simulatorer på den tiden, ordet PC fanns ju inte ens i ens begreppsvärld då.

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2011-02-12 klockan 23:19.

  3. #3
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Kul att du gillar den. jag har massa filmer på min youtube sida och i min blogg! Ja vist går det men så här i efterhand hade det ju varit skönt att ha någon som kunde hejda mig innan jag gav mig ut med gigantiska roderutslag ;-) då körde jag med en E-sky 4 kanalig radio och nu har jag en Graupner mx-16s däe jag kan köra med expo osv. Skulle alldrig starta ett plan med så stora utslag från början! Idag flyger jag det mesta, allt från 3D till sjöflyg bygger fortfarande allt själv och oftast i depron. Nästa plan ska bli ett FPV flyg i frigolit klätt med balsa och skjutande propp!

    http://www.youtube.com/user/snyggvemicke?feature=mhum

Liknande ämnen

  1. Kan detta vara en bra början?
    Av metric i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-07, 23:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •