Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: RC Wiki

  1. #1

    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    2
    Jobb
    Student
    Klubb
    Eslövs flygklubb

    Standard RC Wiki

    Hejsan!

    Jag har lagt märke till att det inte finns något speciellt 'RC-uppslagsverk' online för såväl nybörjare som proffs.
    Visst är forum bra om man har specifika frågor, men för lite mer generell information så kan ett uppslagsverk vara bra.

    Därför har jag skapat RCWiki, en 'Wikipedia' som bara handlar om RC-modellering. Sidan är på engelska eftersom jag tror att den kan vara intressant även för modellbyggare utomlands.
    För er som inte vet vad en Wiki är, så är det ett uppslagsverk inom ett visst ämne, där alla kan bidra med sin kunskap genom att redigera information och skapa nya sidor.

    För tillfället innehåller sidan inte så mycket information. Min tanke är att wikin till slut skall innehålla hela Sveriges/Europas kunskap om modellbygge.

    Jag söker nu folk som vill dela med sig av sin kunskap och hjälpa mig att bygga upp detta uppslagsverk.

    Jag är i full gång med att skaffa en bra adress till sidan, något i stil med rcmodelwiki.com, men för tillfället ligger den på http://ka50.se.

    Om du vill hjälpa till, registrera dig på wikin och börja skapa sidor, eller ta kontakt med mig på emil.isaksson@hotmail.se.

    Om jag ser att det finns ett intresse så kan jag även lägga ut lite instruktioner om hur man redigerar och skapar nya sidor.

    MVH
    Emil

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    2
    Jobb
    Student
    Klubb
    Eslövs flygklubb

    Standard

    Finns det verkligen så lite intresse? Finns det ingen här som vill dela med sig och dokumentera sina kunskaper?

  3. #3
    Potetas avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    613
    Jobb
    Elektriker och ägare till www.jorgensel.se
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    För mig hade den varit intressant om den varit på svenska.
    Nytänd flygare!
    (Nu även med elvisp!)

  4. #4

    Standard

    Jag anser att all information redan finns för den som kan utföra en enkel sökning

    Det som kan vara svårt för vissa är att veta vad det man söker efter heter på engelska med tekniska termer som ofta används inom vår sport. Då skulle det kunna passa med ett uppsalgsverk / lexikon för detta och det kan tex finnas som en separat sida här på rcflyg.se

    /N
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #5
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Sen är det lite fel årstid för att sitta vid datorn och författa långa informativa artiklar...
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Tror också att det är lättare för dig att få respons om den skulle vara på svenska. Dessutom håller jag med Mr J att det nog tyvärr är fel årstid att starta upp detta nu eftersom utomhussäsongen precis dragit igång. Och visst finns det mesta att hämta på nätet när man söker men samtidigt skulle det säkert inte skada att ha ett uppslagsverk som i alla fall förklarar grundbegrepp.
    Hälsningar
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •